Dvi 10 km nuo Lietuvos sienos statomo gigafabriko problemos
„Ypač didelį susirūpinimą kelia „Rosatom“ statoma ličio jonų akumuliatorių gamykla, kuriai nerandama darbuotojų“, – rašo Kaliningrado žiniasklaida.
Statybos vyksta anksčiau planuotos statyti Baltijos atominės elektrinės vietoje. Tikimasi, kad gamykla pradės veikti 2025 m. rudenį. Technologijų partnerė yra Pietų Korėjos bendrovė „Enertech“.
„Rosatom“ planuoja gaminti baterijas elektromobiliams ir miesto elektriniam transportui. Valstybinė korporacija yra sudariusi sutartį su Kaliningrado automobilių gamintoja „Avtotor“. Pagal planą „Rosatom“ tikisi 2023–2025 m. šalies viduje parduoti 690 MWh baterijų, o 2030 m. – 3,75 GWh.
Iš pradžių teigta, kad gamykloje dirbs apie 2.000 žmonių, dabar tvirtinama, kad užtektų 1.200, tačiau tiek specialistų, tiek darbuotojų paieškos sudėtingos.
Andrejus Neimanas, Nemano (Ragainė) rajono administracijos vadovas, sako, kad rajone įmonėms ir vietos valdžios institucijoms nuolat trūksta darbuotojų.
„Posėdžiuose girdžiu, kaip „Rosatom“ atstovai, kurie dabar dalyvauja projektuojant ir statant ličio jonų baterijų gamybos gamyklą, nesupranta, kaip įdarbinti specialistus – kur žmonės? Reikia apie 1.200 įvairių kompetencijų, kvalifikacijų ir amžiaus žmonių“, – A. Neimaną cituoja ruwest.ru.
Mieste, anot jo, gausu darbo skelbimų, kuriuose ieškoma pardavėjų, daug laisvų darbo vietų yra vietos administracijoje ir jai pavaldžiose įmonėse. Taip pat „Grunvaldo“ gamykloje, kur surenkami sunkvežimių kėbulai, ar įmonėje „Fakel“, gaminančioje oro gynybos sistemas.
„Tai laisvos vietos, kuriose mokami dideli atlyginimai. Ir kurioms trūksta darbuotojų“, – pažymi A. Neimanas.
Anksčiau rbc.ru, remdamasi „RIA Rating“ duomenimis, rašė, kad padėtis Kaliningrado srities darbo rinkoje per metus pagerėjo ir bedarbių skaičius sumažėjo 1,3%.
Administracijos vadovo teigimu, šiuo metu Nemano rajono darbo biržoje registruota apie 800 žmonių. Todėl jam nesuprantama, kodėl laisvos darbo vietos neužpildomos.
„Rosatom“ beveik dvigubai padidino Kaliningrade statomos gamyklos, kurioje bus gaminami ličio jonų akumuliatoriai automobiliams, sąmatinę kainą. Gigafabriko statyba gali kainuoti 51 mlrd. RUB, iš kurių 19 mlrd. RUB yra korporacijos lėšos, o 27 mlrd. RUB – paskolos. Be to, regioninis biudžetas skirs 5 mlrd. RUB subsidiją.
„Pirminiame variante buvo manoma, kad projektas turės ir antrąjį akcininką, tačiau atnaujintame variante daugiau informacijos apie partnerius nėra“, – užsimena kommersant.ru.