VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2021-03-10 08:30

„DS Smith Packaging Lithuania“ metus pasitiko su ambicingais atsakingo verslo užmojais

Kasdienis vartojimas prasideda ne nuo įsigytos prekės, bet jos pakuotės – daugeliu atveju pastaroji gali tapti ir esminiu motyvu, lemsiančiu, ar prekė bus patraukli pirkėjui, ar ne – kartais svarbesniu net ir už pačios prekės turinį. Pasaulyje vis labiau įsigalint tvaraus verslo koncepcijai, pakuotės sprendimų tiekimo lyderė Baltijos šalyse „DS Smith Packaging Lithuania“ toliau siekia atitikti aukščiausius kokybės standartus ir investuoja į tvarumą – bendrovė metus pasitiko ne tik su užsitarnautu AA lygio visuotinio pakuočių ir pakavimo medžiagų standarto sertifikatu, bet ir ambicinga tvarumo strategija.

Reklamos industrijoje jau ilgą laiką esminiu komercijos akcentu tampa pakuotė. Pavyzdžiui, garsiausių gaiviųjų gėrimų reklamose mes veikiau matome ne patį produktą, o jo dailų įpakavimą – buteliuką ar skardinę, kurią ir pasirenka vartotojas. Tai – tylioji verslo ir rinkodaros dalis, apie kurią prekybos centro klientas dažnai gali ir nesusimąstyti – XX a. įvykęs komercinis lūžis taip giliai įsišaknijęs vartotojų sąmonėje, jog šie dažnai net nesuvokia, kad sprendimą įsigyti vieną ar kitą prekę gali nulemti ne tiek prekės kokybė, kiek jos įpakavimas.

Iki tol prekyboje dominavusi bespalvė kartoninė pakuotė faktiškai išnyko, o ją pakeitė prekybos centrų lentynose akį traukiančios, lengvai pastebimos, saugiai ir patogiai įpakuotos prekės. Pakuotė tampa dar vienu ilgalaikės komunikacijos kanalu – yra daugybė pavyzdžių, kaip pakuotės pakeitimas ir modernizavimas gali nulemti pardavimus ir pelną, visiškai nepakeitus parduodamos prekės turinio.

Orientuojasi į aukščiausius standartus

Šį rinkodaros posūkį puikiai suvokia didžiausia Lietuvos ir Baltijos regiono pakuočių gaminimo įmonė „DS Smith Packaging Lithuania“, 2012 m. tapusi 34-iose pasaulio šalyse veikiančios pasaulinės lyderės „DS Smith“ nare. Lietuvoje „DS Smith Packaging Lithuania“ gamina daugiausiai gofruoto kartono produkcijos bei jau ne vienerius metus pirmauja pagal užimamą rinkos dalį visame Baltijos šalių regione. Praėjusiais finansiniais metais bendrovės konsoliduotos pajamos siekė 40,771 mln. eurų, o visos įmonių grupės pajamos viršijo 6 mlrd. svarų.

Dėmesys darbuotojų sveikatai ir saugai – LOTOTO sistema gamykloje. BENDROVĖS NUOTR.

„DS Smith Packaging Lithuania“ specializuojasi individualius klientų poreikius atitinkančių pakuočių gamyboje tiek didmeninei, tiek mažmeninei prekybai. Pirmiausia bendrovė siekia, kad jos parinkta pakuotė tinkamai apsaugotų klientų produktus nuo pažeidimų ir taršos, tačiau tuo pačiu orientuojasi ir į pačių pakuočių dizainą bei jų gamyboje naudojamas medžiagas. Pastarasis duetas dažnai leidžia padidinti ne tik produktų pardavimus, bet ir prekių ženklo žinomumą, taip auginant klientų pelną, mažinant jų išlaidas ir suvaldant galimas rizikas.

Stabilus pakuočių gaminimo įmonės augimas ir plėtra aiškiai rodo, kad prie nuolatinių permainų rinkoje prisitaikyti pavyksta, o klientų susidomėjimas įmonės gaminama produkcija ir siūlomais sprendimais nuolatos auga. 2019 m. atitikusi „BRC Packaging Materials“ visuotinio pakuočių ir pakavimo medžiagų standarto reikalavimus ir gavusi A lygio sertifikatą, praėjusių metų rudenį „DS Smith Packaging Lithuania“ sulaukė dar vieno įvertinimo – bendrovei skirtas dar aukštesnio – AA – lygio sertifikatas. Katarzyna Kala-Kowalska, įmonės generalinė direktorė Baltijos regiono procesams, neslėpė džiaugsmo ir teigė, kad tai – ne tik didžiulis įvertinimas ir pasiekimas, bet ir esminis faktorius, lemiantis ir toliau lemsiantis klientų bendradarbiavimą su „DS Smith Packaging Lithuania“.

Sustiprins konkurencinį pranašumą

K. Kala-Kowalskos teigimu, vis daugiau ir daugiau didelių tarptautinių klientų reikalauja aukščiausio lygio BRC standarto. Ji tiki, jog šis įvertinimas padės bendrovei ne tik sustiprinti turimą regiono lyderio poziciją, bet suteiks dar didesnį konkurencinį pranašumą vietos ir užsienio rinkose.

„Šis sertifikatas yra dar vienas garantas, patvirtinantis „DS Smith Packaging Lithuania“ įmonės inovatyvumą bei klientų pasitikėjimą mūsų gaminių saugumu ir kokybe“, – sakė K. Kala-Kowalska.

„DS Smith“ komanda įsitikinusi, kad pasiekti tokius aukštus standartus ir atliepti rinkos keliamus reikalavimus įmonių grupei leidžia keli esminiai veiksniai – ambicingi tikslai ir dėmesys nuolatiniam tobulėjimui.

„BRC Packaging Materials“, arba visuotinis pakuočių ir pakavimo medžiagų standartas, – tai didžiausių Europos Sąjungos mažmeninės prekybos tinklų pripažįstamas standartas, užtikrinantis įmonėje pagamintos pakuotės atitikimą aukščiausiems kokybės ir saugos reikalavimams. „BRC Packaging Materials“ sertifikatas apima visą pakuotės gamybos grandinės proceso valdymą: nuo žaliavų ir tiekėjų, technologinio proceso valdymo kontrolės iki griežčiausių higienos standartų reikalavimų atitikimo, atsekamumo bei produkto iš rinkos atšaukimo proceso užtikrinimo ir t.t.

Šiandien BRC standartas visame pasaulyje laikomas gerosios praktikos maisto pramonėje etalonu. Jis atnaujinamas bent kas trejus metus, išsamiai konsultuojantis su įvairiais suinteresuotais partneriais ir atsižvelgiant į pasaulines tendencijas.

Žengė su nauja tvarumo strategija

Vienas iš šiandienos pasaulio didžiausių iššūkių – atsižvelgti į klimato kaitą, mažinti planetos taršą ir prisidėti prie aplinkos tausojimo. Pakuočių gamintojai, spręsdami globalinio atšilimo problemas, jau kurį laiką bando atsisakyti plastiko, pakeisdami jį ekologiškomis gofruoto kartono pakuotėmis, kurios gaminamos iš 100 proc. antrinių žaliavų ir neteršia gamtos. Pastaruoju metu pastebima tendencija, kad atsakingas verslas pats ieško partnerių, kurių produkcija ir pakuotės minimizuoja globalinį atšilimą.

Ši problema itin aktuali ir Lietuvoje – nors kartais gali atrodyti, kad mes liekame globalinio atšilimo paraštėse, nes nematome nei milžiniškų gaisrų, nei tirpstančių ledynų, o daugelis rodiklių signalizuoja (dažnai ginčytinai), kad Lietuva perdirbimo sektoriuje yra tarp pirmaujančių Europos valstybių, tačiau klimato kaita jau šiandien yra didžiulė Lietuvos problema.

Be „BRC Packaging Materials“ AA lygio įvertinimo, „DS Smith Packaging Lithuania“ sertifikuota pagal kokybės ISO 9001 bei aplinkosaugos ISO 14001 standartų reikalavimus, turi atsakingo miškų valdymo FSC sertifikatą, taip pat yra gavusi SMETA – socialiai atsakingo verslo statusą įrodančią deklaraciją.

Kad tvarumas yra „DS Smith Packaging Lithuania“ veiklos šerdis, neatsiejama nuo įmonės tikslo pritaikyti pakuotę kintančiam pasauliui, patvirtina ir pernai rugsėjį pristatyta nauja bendrovės tvarumo strategija „Šiandien ir rytoj“ (angl. Now and Next), kuria verslas siekia spręsti ne tik šiandienos, bet ir ateities tvarumo iššūkius.

Bendrovės tvarumo politikoje didžiausias dėmesys skiriamas tvaresnių pakuočių sprendimų paieškoms, siekiant mažinti atliekas ir taršą, taip pat akcentuojamas ir įrankių, padėsiančių pereiti prie žiedinės ekonomikos, suteikimas visuomenei. Nauja strategija „DS Smith Packaging Lithuania“ įsipareigoja parduotuvių lentynose pakeisti 1 mlrd. probleminių plastiko pakuočių, optimizuoti kiekvieno plaušelio panaudojimą visoje tiekimo grandinėje ir iki 2030 m. sumažinti anglies dvideginio emisijas gamyboje bent 30 proc. Bendrovė taip pat sieks, kad visos „DS Smith Packaging Lithuania“ pakuotės būtų perdirbtos arba pakartotinai panaudotos bei tikisi, kad iki 2030 m. į žiedinę ekonomiką ir tvarų gyvenimo būdą jai pavyks įtraukti bent 5 mln. jaunuolių.

52795
130817
52791