Vartojimo pokyčiai: dažniau renkasi nealkoholinius gėrimus

Publikuota: 2018-10-27
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nealkoholinis alus tampa neatsiejama alaus kategorijos dalimi. Bent kartą per mėnesį jį vartoja 42,8% apklaustųjų.

Daugiau kaip ketvirtadalis (27%) sako pastaruoju metu nealkoholinio alaus pradėję vartoti daugiau, rodo „Kantar TNS“ spalį atliktas tyrimas.

Labiausiai nealkoholinio alaus kategorija auga 15-19 m. ir 30-35 m. amžiaus grupėse. Nealkoholinio alaus reguliariai (bent kartą per mėnesį) ragauja beveik trečdalis (30%) trisdešimtmečių.

„Daugiau nei ketvirtadalis apklaustųjų sako, kad pastaruoju metu nealkoholinio alaus pradėjo vartoti daugiau ar žymiai daugiau. Sprendimą rinktis nealkoholinį gėrimą dauguma vartotojų priima sąmoningai, o ne priversti dėl ribojamo pardavimo laiko. Tik apie 9% respondentų renkasi tokį alų tik dėl prekybos laiko paskatų. Produkto populiarėjimą taip pat lemia kintančios nuostatos dėl nealkoholinio alaus skonio ir patobulintos receptūros“, – išplatintame pranešime teigia Skaistė Varnienė, „Kantar TNS“ rinkos tyrimų vadovė.

Pasak S. Varnienės, kita iš tyrimo matoma tendencija, jog alus laikomas ne gaiviuoju gėrimu, o alaus rūšimi.

„Tik 12% vartojančių nealkoholinį alų nurodė, kad nusiperka jo vietoj kitų gaiviųjų gėrimų, tai rodo, kad nealkoholinis alus tapo neatskiriama alaus, o ne gaiviųjų gėrimų kategorijos dalimi“, – priduria p. Varnienė.

Elgseną lemia aplinkiniai ir reklama

Susidomėjimą nealkoholiniais gėrimais skatina ir gyventojų propaguojamas sveikas gyvenimo būdas bei socialiniai veiksniai, taip pat atsakingesnis požiūris į vairavimą išgėrus.

„Maždaug trečdalis nealkoholinio alaus vartotojų (34%) nurodė, jog propaguoja sveiką gyvenimo būdą, atidžiai planuoja savo mitybą ir riboja alkoholio vartojimą. Taip pat kategorijos augimą lemia socialiniai aspektai – beveik kas trečias (32%) savo aplinkoje stebi daugėjant draugų, pažįstamų, artimųjų, kurie pradėjo dažniau vartoti nealkoholinį alų. Panašus kiekis vartotojų renkasi šį gėrimą ir žinodami, jog teks vairuoti“, – kalba p. Varnienė.

Pagrindiniai alaus kategorijos vartotojai išlieka 30-35 amžiaus vyrai, didžiųjų miestų gyventojai (tiek įprasto, tiek nealkoholinio alaus). Antra aktyvi nealkoholinių gėrimų vartotojų grupė – 15-19 m. jaunuoliai.

Iš nealkoholinių – populiariausias alus

Iš įvairių nealkoholinių gėrimų – sidro, vyno, putojančio vyno, alaus, kokteilių – alus turi daugiausia gerbėjų.

„Nealkoholinį vyną bent kartą per mėnesį vartoja 17% visų amžiaus grupių atstovų, panašiai kaip nealkoholinį sidrą (14%) kai tuo tarpu nealkoholinio alaus bent kartą per mėnesį ragauja 43%“, – skaičiuoja tyrėja.

„Kantar TNS“ reklamos monitoringo skyrius fiksuoja, jog per pirmuosius 8 šių metų mėnesius nealkoholinių produktų reklama išaugo 38 kartus (palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu) ir sudarė 0,7% visos reklamos rinkos.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Didžiausia bauda – už netikrus atsiliepimus internete Premium 8

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba 2018 m. įmonėms skyrė baudų už 16.800 Eur. Didžiausia...

Rinkodara
2019.01.19
Rinkodaros ir pardavimų jungtuvės „Deeper“ - galimybė augti ar eksperimentas Premium 1

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“, pernai nepasiekusi tikslų ir ieškodama galimybių augti, be...

Rinkodara
2019.01.16
„Maxima“ diegia elektronines etiketes, jas turintis „Topo centras“ vardija trūkumus  Premium 10

Neseniai pranešęs apie investicijas į prekių skenavimo įrenginius mažmeninės prekybos tinklas „Maxima“...

Prekyba
2019.01.15
„Lidl“ turi ir naują rinkodaros vadovę, ir naujus partnerius 17

Naująja prekybos tinklo „Lidl“ Rinkodaros departamento vadove tapo Elena Šilovaitė, pastaruosius metus šias...

Rinkodara
2019.01.15
Permainos „Deeper“ – platforma agresyvesnei plėtrai 3

Išmaniųjų echolotų žvejybai gamintoja „Deeper“ metus pradeda permainomis: vadovo pareigas pradeda eiti įmonės...

Rinkodara
2019.01.14
Vienos „Hermes“ batų poros istorija Lietuvoje: ir dovana negali būti klastotė Premium

Bylose dėl prekių klastočių žmonės neretai imasi įvairios gynybinės taktikos taip bandydami išvengti prekių...

Rinkodara
2019.01.11
Rado aukso vidurį tarp virtualios ir įprastos parduotuvės Premium

Fizinė parduotuvė reikalauja kur kas daugiau sąnaudų ir ne visada yra tikslinga ją turėti, tačiau dalis...

Pardavimai
2019.01.09
Kalėdinį reklamos mūšį laimėjo „Maxima“ Premium 3

Per tik ką praūžusias šventes televizijos sulaukė bemaž ketvirtadaliu daugiau reklamos tiek skaičiuojant...

Rinkodara
2019.01.08

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau