Vartojimo pokyčiai: dažniau renkasi nealkoholinius gėrimus

Daugiau kaip ketvirtadalis (27%) sako pastaruoju metu nealkoholinio alaus pradėję vartoti daugiau, rodo „Kantar TNS“ spalį atliktas tyrimas.
Labiausiai nealkoholinio alaus kategorija auga 15-19 m. ir 30-35 m. amžiaus grupėse. Nealkoholinio alaus reguliariai (bent kartą per mėnesį) ragauja beveik trečdalis (30%) trisdešimtmečių.
„Daugiau nei ketvirtadalis apklaustųjų sako, kad pastaruoju metu nealkoholinio alaus pradėjo vartoti daugiau ar žymiai daugiau. Sprendimą rinktis nealkoholinį gėrimą dauguma vartotojų priima sąmoningai, o ne priversti dėl ribojamo pardavimo laiko. Tik apie 9% respondentų renkasi tokį alų tik dėl prekybos laiko paskatų. Produkto populiarėjimą taip pat lemia kintančios nuostatos dėl nealkoholinio alaus skonio ir patobulintos receptūros“, – išplatintame pranešime teigia Skaistė Varnienė, „Kantar TNS“ rinkos tyrimų vadovė.
Pasak S. Varnienės, kita iš tyrimo matoma tendencija, jog alus laikomas ne gaiviuoju gėrimu, o alaus rūšimi.
„Tik 12% vartojančių nealkoholinį alų nurodė, kad nusiperka jo vietoj kitų gaiviųjų gėrimų, tai rodo, kad nealkoholinis alus tapo neatskiriama alaus, o ne gaiviųjų gėrimų kategorijos dalimi“, – priduria p. Varnienė.
Elgseną lemia aplinkiniai ir reklama
Susidomėjimą nealkoholiniais gėrimais skatina ir gyventojų propaguojamas sveikas gyvenimo būdas bei socialiniai veiksniai, taip pat atsakingesnis požiūris į vairavimą išgėrus.
„Maždaug trečdalis nealkoholinio alaus vartotojų (34%) nurodė, jog propaguoja sveiką gyvenimo būdą, atidžiai planuoja savo mitybą ir riboja alkoholio vartojimą. Taip pat kategorijos augimą lemia socialiniai aspektai – beveik kas trečias (32%) savo aplinkoje stebi daugėjant draugų, pažįstamų, artimųjų, kurie pradėjo dažniau vartoti nealkoholinį alų. Panašus kiekis vartotojų renkasi šį gėrimą ir žinodami, jog teks vairuoti“, – kalba p. Varnienė.
Pagrindiniai alaus kategorijos vartotojai išlieka 30-35 amžiaus vyrai, didžiųjų miestų gyventojai (tiek įprasto, tiek nealkoholinio alaus). Antra aktyvi nealkoholinių gėrimų vartotojų grupė – 15-19 m. jaunuoliai.
Iš nealkoholinių – populiariausias alus
Iš įvairių nealkoholinių gėrimų – sidro, vyno, putojančio vyno, alaus, kokteilių – alus turi daugiausia gerbėjų.
„Nealkoholinį vyną bent kartą per mėnesį vartoja 17% visų amžiaus grupių atstovų, panašiai kaip nealkoholinį sidrą (14%) kai tuo tarpu nealkoholinio alaus bent kartą per mėnesį ragauja 43%“, – skaičiuoja tyrėja.
„Kantar TNS“ reklamos monitoringo skyrius fiksuoja, jog per pirmuosius 8 šių metų mėnesius nealkoholinių produktų reklama išaugo 38 kartus (palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu) ir sudarė 0,7% visos reklamos rinkos.