Vartojimo pokyčiai: dažniau renkasi nealkoholinius gėrimus

Publikuota: 2018-10-27
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nealkoholinis alus tampa neatsiejama alaus kategorijos dalimi. Bent kartą per mėnesį jį vartoja 42,8% apklaustųjų.

Daugiau kaip ketvirtadalis (27%) sako pastaruoju metu nealkoholinio alaus pradėję vartoti daugiau, rodo „Kantar TNS“ spalį atliktas tyrimas.

Labiausiai nealkoholinio alaus kategorija auga 15-19 m. ir 30-35 m. amžiaus grupėse. Nealkoholinio alaus reguliariai (bent kartą per mėnesį) ragauja beveik trečdalis (30%) trisdešimtmečių.

„Daugiau nei ketvirtadalis apklaustųjų sako, kad pastaruoju metu nealkoholinio alaus pradėjo vartoti daugiau ar žymiai daugiau. Sprendimą rinktis nealkoholinį gėrimą dauguma vartotojų priima sąmoningai, o ne priversti dėl ribojamo pardavimo laiko. Tik apie 9% respondentų renkasi tokį alų tik dėl prekybos laiko paskatų. Produkto populiarėjimą taip pat lemia kintančios nuostatos dėl nealkoholinio alaus skonio ir patobulintos receptūros“, – išplatintame pranešime teigia Skaistė Varnienė, „Kantar TNS“ rinkos tyrimų vadovė.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Pasak S. Varnienės, kita iš tyrimo matoma tendencija, jog alus laikomas ne gaiviuoju gėrimu, o alaus rūšimi.

„Tik 12% vartojančių nealkoholinį alų nurodė, kad nusiperka jo vietoj kitų gaiviųjų gėrimų, tai rodo, kad nealkoholinis alus tapo neatskiriama alaus, o ne gaiviųjų gėrimų kategorijos dalimi“, – priduria p. Varnienė.

Elgseną lemia aplinkiniai ir reklama

Susidomėjimą nealkoholiniais gėrimais skatina ir gyventojų propaguojamas sveikas gyvenimo būdas bei socialiniai veiksniai, taip pat atsakingesnis požiūris į vairavimą išgėrus.

„Maždaug trečdalis nealkoholinio alaus vartotojų (34%) nurodė, jog propaguoja sveiką gyvenimo būdą, atidžiai planuoja savo mitybą ir riboja alkoholio vartojimą. Taip pat kategorijos augimą lemia socialiniai aspektai – beveik kas trečias (32%) savo aplinkoje stebi daugėjant draugų, pažįstamų, artimųjų, kurie pradėjo dažniau vartoti nealkoholinį alų. Panašus kiekis vartotojų renkasi šį gėrimą ir žinodami, jog teks vairuoti“, – kalba p. Varnienė.

Pagrindiniai alaus kategorijos vartotojai išlieka 30-35 amžiaus vyrai, didžiųjų miestų gyventojai (tiek įprasto, tiek nealkoholinio alaus). Antra aktyvi nealkoholinių gėrimų vartotojų grupė – 15-19 m. jaunuoliai.

Iš nealkoholinių – populiariausias alus

Iš įvairių nealkoholinių gėrimų – sidro, vyno, putojančio vyno, alaus, kokteilių – alus turi daugiausia gerbėjų.

„Nealkoholinį vyną bent kartą per mėnesį vartoja 17% visų amžiaus grupių atstovų, panašiai kaip nealkoholinį sidrą (14%) kai tuo tarpu nealkoholinio alaus bent kartą per mėnesį ragauja 43%“, – skaičiuoja tyrėja.

„Kantar TNS“ reklamos monitoringo skyrius fiksuoja, jog per pirmuosius 8 šių metų mėnesius nealkoholinių produktų reklama išaugo 38 kartus (palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu) ir sudarė 0,7% visos reklamos rinkos.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Pardavimai“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Vilniuje prasideda Tautų mugė

Penktadienį tryliktą kartą Vilniaus senamiestyje rengiama „Tautų mugė“.

Verslo aplinka
2021.09.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku