Vartojimo pokyčiai: dažniau renkasi nealkoholinius gėrimus

Publikuota: 2018-10-27
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Nealkoholinis alus tampa neatsiejama alaus kategorijos dalimi. Bent kartą per mėnesį jį vartoja 42,8% apklaustųjų.

Daugiau kaip ketvirtadalis (27%) sako pastaruoju metu nealkoholinio alaus pradėję vartoti daugiau, rodo „Kantar TNS“ spalį atliktas tyrimas.

Labiausiai nealkoholinio alaus kategorija auga 15-19 m. ir 30-35 m. amžiaus grupėse. Nealkoholinio alaus reguliariai (bent kartą per mėnesį) ragauja beveik trečdalis (30%) trisdešimtmečių.

„Daugiau nei ketvirtadalis apklaustųjų sako, kad pastaruoju metu nealkoholinio alaus pradėjo vartoti daugiau ar žymiai daugiau. Sprendimą rinktis nealkoholinį gėrimą dauguma vartotojų priima sąmoningai, o ne priversti dėl ribojamo pardavimo laiko. Tik apie 9% respondentų renkasi tokį alų tik dėl prekybos laiko paskatų. Produkto populiarėjimą taip pat lemia kintančios nuostatos dėl nealkoholinio alaus skonio ir patobulintos receptūros“, – išplatintame pranešime teigia Skaistė Varnienė, „Kantar TNS“ rinkos tyrimų vadovė.

Pasak S. Varnienės, kita iš tyrimo matoma tendencija, jog alus laikomas ne gaiviuoju gėrimu, o alaus rūšimi.

„Tik 12% vartojančių nealkoholinį alų nurodė, kad nusiperka jo vietoj kitų gaiviųjų gėrimų, tai rodo, kad nealkoholinis alus tapo neatskiriama alaus, o ne gaiviųjų gėrimų kategorijos dalimi“, – priduria p. Varnienė.

Elgseną lemia aplinkiniai ir reklama

Susidomėjimą nealkoholiniais gėrimais skatina ir gyventojų propaguojamas sveikas gyvenimo būdas bei socialiniai veiksniai, taip pat atsakingesnis požiūris į vairavimą išgėrus.

„Maždaug trečdalis nealkoholinio alaus vartotojų (34%) nurodė, jog propaguoja sveiką gyvenimo būdą, atidžiai planuoja savo mitybą ir riboja alkoholio vartojimą. Taip pat kategorijos augimą lemia socialiniai aspektai – beveik kas trečias (32%) savo aplinkoje stebi daugėjant draugų, pažįstamų, artimųjų, kurie pradėjo dažniau vartoti nealkoholinį alų. Panašus kiekis vartotojų renkasi šį gėrimą ir žinodami, jog teks vairuoti“, – kalba p. Varnienė.

Pagrindiniai alaus kategorijos vartotojai išlieka 30-35 amžiaus vyrai, didžiųjų miestų gyventojai (tiek įprasto, tiek nealkoholinio alaus). Antra aktyvi nealkoholinių gėrimų vartotojų grupė – 15-19 m. jaunuoliai.

Iš nealkoholinių – populiariausias alus

Iš įvairių nealkoholinių gėrimų – sidro, vyno, putojančio vyno, alaus, kokteilių – alus turi daugiausia gerbėjų.

„Nealkoholinį vyną bent kartą per mėnesį vartoja 17% visų amžiaus grupių atstovų, panašiai kaip nealkoholinį sidrą (14%) kai tuo tarpu nealkoholinio alaus bent kartą per mėnesį ragauja 43%“, – skaičiuoja tyrėja.

„Kantar TNS“ reklamos monitoringo skyrius fiksuoja, jog per pirmuosius 8 šių metų mėnesius nealkoholinių produktų reklama išaugo 38 kartus (palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu) ir sudarė 0,7% visos reklamos rinkos.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą PARDAVIMŲ savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nutylimas įmonių bendravimo socialiniuose tinkluose efektas

Išaugęs žinomumas ir galimybė tiesiogiai klientams pristatyti savo prekes bei paslaugas, dar vienas reklamos...

Rinkodara
2018.11.17
Žvilgsnis į sidabrinę darbuotojų kartą, arba Bandymas paminti stereotipus Premium

Senstant visuomenei ir trūkstant darbo jėgos, verslai žvalgosi ir į vyresnius darbuotojus. Vis dėlto...

Rinkodara
2018.11.16
„Narbuto“ patirtis: kaip prisibelsti iki „Amazon“ ar BMW Premium 4

Daugiau nei 90% savo gaminių eksportuojančios „Narbuto“ įmonių grupės pardavimai nuo 2010 m. iki praėjusių...

Rinkodara
2018.11.13
Prekybos centrus iškeitė į firmines parduotuves – sprendimas pasiteisino Premium 1

Daugelis smulkių gamintojų tiki, kad jei jų produkcija atsidurtų prekybos tinklų lentynose, atsirastų antras...

Agroverslas
2018.11.12
Patarimai smulkiesiems: kaip pritraukti pirkėjų į savo parduotuvę

Smulkieji prekybininkai turi parodyti kur kas daugiau išmonės, kad išlaikytų pirkėjo lojalumą. Tačiau...

Rinkodara
2018.11.10
„Laisvės TV“ su „AltSpace“ žengia į senamiestį ir derasi su investuotojais Premium 2

„Laisvės TV“ žengia naują plėtros žingsnį – atidaro dar vieną „AltSpace“ bendradarbystės erdvių studiją...

Rinkodara
2018.11.06
Tarp NAPA finalininkų – daugiausia lietuvių dizainerių darbų

Kitą savaitgalį vyksiančiuose nacionaliniuose pakuotės dizaino apdovanojimuose NAPA varžysis 26 lietuvių, 15...

Rinkodara
2018.11.04
Kainų akcijos: veiksmingiausios strategijos

Daugiau nei pusė akcijų neduoda rezultatų, kurių buvo tikimasi, ar generuoja neigiamą grąžą ir tik apie 35%...

Trejos devynerios degtindarius įklampino į teismų maratoną Premium 1

Lietuvos apeliacinis teismas atmetė žemesnės instancijos teismų nutartis, kuriomis „Vilniaus degtinės“ prekės...

Šokiruojanti žinutė reklamoje geriau nei blizgi frazė Premium

Žmonės paprastai dažniau ir aktyviau sureaguoja į žinutę, kuri kalba apie praradimus nei apie galimas naudas.

Rinkodara
2018.10.31
„Bitė Lietuva“ ir „Tele2“ – apie pardavimų ir rinkodaros strategijas prie vieno stalo Premium 2

„Bitė Lietuva“ pardavimų augimo modelyje išskiria keturis svarbiausius ingredientus: įmonės kultūrą,...

Rinkodara
2018.10.30
Privati etiketė: rinkos dalis auga, „Lidl“ keičia standartus Premium 12

„Nielsen“ duomenimis, šiemet sausį–rugpjūtį mažmeninės prekybos tinklų parduotuvėse privačių prekės ženklų...

Nuolaidų akcijos: didieji duomenys atveria naujų galimybių Premium

Europoje 30% mažmeninės prekybos pajamų gaunama parduodant prekes akcijų metu, tačiau net 60% akcijų neduoda...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau