Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas Norfa | Lietuviškas tinklas

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2024-04-09 10:00

Dainius Dundulis: mūsų minusas tapo stambiu pliusu kovoje dėl pirkėjo

Dainius Dundulis, UAB „Rivona“ generalinis direktorius ir UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas.
Dainius Dundulis, UAB „Rivona“ generalinis direktorius ir UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas.
Ne tik profesionalų tyrimai, bet ir aplinka indukuoja, jog „Norfos“ parduotuvės tampa vis labiau patrauklesnės ir savo asortimentu, ir išvaizda, teigia Dainius Dundulis, UAB „Norfos mažmena“ valdybos pirmininkas ir gamybos bei logistikos UAB „Rivona“ generalinis direktorius. Asortimentas 158 šalyje veikiančiose „Norfos“ parduotuvėse, atsižvelgiant į pardavimų analizę, kasmet keičiasi dešimtimis procentų, o siūlomų prekių kokybė nuolat gerėja, nes tai diktuoja pirkėjų pasirinkimas.

Verslo naujienų portalas vz.lt kovo pabaigoje straipsnyje „Pokyčiai tarp prekybos tinklų: „Iki“ ir „Norfa“ po mažą žingsnelį pajudėjo į priekį“ rašė, kad pirkėjai vis dažniau renkasi „Norfos“ parduotuves: „Norfa“, „Iki“ nuosaikiai stiebėsi į viršų (abiejų pasirinkimai augo po 1 proc. p...“ Anot D. Dundulio, malonu, kad „Norfa“ išsikovoja vis didesnę dalį šalies mažmeninės prekybos rinkos, tačiau jis šių tyrimų rezultatų nesureikšmina.

Vilioja išskirtinis asortimentas

„Man ne mažiau svarbūs konkrečių žmonių, mūsų pirkėjų vertinimai. Pastaraisiais metais teigiamų atsiliepimų, mūsų pastangų įvertinimo, kad geriau tenkiname augančius pirkėjų poreikius, išgirstu vis daugiau. Vadinasi, teisingai atliepiame klientų lūkesčius, – įsitikinęs „Norfos“ savininkas ir vadovas. – Suprantama, kad nei viena įmonė negali pasiekti, jog sulauktų tik teigiamų vertinimų. Pirkėjų pastabos ir kritika – taip pat ypač vertingos ir vertinamos, nes padeda suprasti, ką ir kaip turime keisti, tobulinti ir pan.“

Jis akcentuoja, kad „Norfa“ ne pirmi metai iš kitų šalies prekybos tinklų siekia išsiskirti unikaliu asortimentu, pasiūlyti tokių prekių, kurių kitų tinklų parduotuvėse nerasi. Tai ir įvairių gamintojų, ir pačios „Rivonos“ mėsos perdirbimo bei kulinarijos ir konditerijos cechuose, kepyklose pagaminti unikalūs produktai.

„Neseniai sutiktas pažįstamas pasakojo, kad į „Norfą“ specialiai važiuoja pirkti tam tikros rūšies šokolado, kurio Lietuvoje gali nusipirkti tik mūsų parduotuvėse, – pasakoja „Norfos“ vadovas. – Matyt, esame prekybos tinklas, nes siūlome daugiausiai išskirtinių įvairių pasaulyje žinomų gamintojų vardų brandinių prekių, kurių Lietuvoje galite įsigyti tik „Norfos“ parduotuvėse. Panašu, kad šioje srityje su mumis gali lygintis tik vienas į rinką ne per seniausiai atėjęs prekybos tinklas.“

Gurmanų įvertinimo teko palaukti

D. Dundulis prisimena, jog tokio pirkėjų įvertinimo, kad tik „Norfoje“ jie gali įsigyti tam tikrų išskirtinių pasaulinių gamintojų prekių, teko kantriai palaukti.

„Reikia prisiminti, kad ilgą laiką Lietuvos pirkėjas buvo mažiau smalsus naujovėms ir gerokai mažesnės perkamosios galios, todėl mūsų siekis išsiskirti originaliu, o kai kada dėl aukštesnės kokybės ir kiek brangesniu, asortimentu nesulaukė deramo įvertinimo. Kurį laiką mūsų veikloje toks išskirtinumas buvo minusas, – atvirauja „Norfos“, kuri pirmą parduotuvę atidarė 1997 m., vadovas. – Tačiau šiandien Lietuvoje matome visai kitų poreikių ir galimybių pirkėją nei prieš penketą ar daugiau metų: jis ieško įvairių, originalių, kitokių skonių, jam įdomu ragauti, patirti naujoves. Todėl dabar drąsiai galiu teigti, kad buvęs mūsų minusas tapo stambiu pliusu kovoje dėl šalies mažmeninės prekybos rinkos. Pirkėjas keičiasi iš esmės ir mūsų strategija siūlyti išskirtinių kokybiškų prekių šiandien labai pasiteisina. Pagal paklausą ir perkamąją galią sparčiai artėjame prie Vakarų pirkėjo.“

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/2472?placement=

Anot jo, ypač geri atsiliepimai yra alaus mėgėjų apie šio gėrimo asortimentą. Daugelį rūšių Lietuvoje jie randa tik „Norfos“ parduotuvėse.

„Šio gėrimo ragautojų, matyt, turime daugiausia tarp pirkėjų, palyginti su kitais prekybos tinklais, – teigia D. Dundulis. – Taip pat pastebimai išsiskiriame vyno kainos ir kokybės santykiu, kuris „Norfoje“ yra geriausias: jei pasaulyje šis vynas yra pigus – tokia kaina ir pas mus.“

Jis taip pat akcentuoja, kad mažėja ilgo galiojimo prekių paklausa ir didėja šviežių produktų. „Tai rodo, kad žmonės vis dažniau renkasi pilnavertį maistą. Todėl šviežių prekių asortimentas „Norfoje“ dabar pats didžiausias palyginti su kitais tinklais – atliepiame paklausą“, – konstatuoja „Norfos“ vadovas.

Su parduotuvės vaizdu keičiasi ir asortimentas, ir pirkėjas

Jis pasakoja, jog „Norfos“ įvairių prekių grupių specialistai lanko daugelį atitinkamų parodų, kad jose galėtų susipažinti su rinkos naujovėmis, tendencijomis ir atsirinktų prekių, kurios galėtų įtikti Lietuvos pirkėjui.

„Tačiau bendras mūsų tikslas – prekes pirkti tiesiai iš jų gamintojų, be tarpininkų. Taip galime pasiūlyti geriausią kainą, – tvirtina „Norfos“ vadovas. – O galiausiai asortimentą baigia formuoti pirkėjas – jei kuri nors naujiena nesulaukia jo dėmesio, po kelių mėnesių ji iš prekybos išimama. Vertiname, kad atskirose prekių grupėse per metus pasikeičia iki 20% asortimento, tačiau iš pastarojo pirkėjų priimama ir lentynose lieka vos 3–5%. Jei kurio nors prekės pardavimai dideli, šią kategoriją plečiame, ieškome giminingos prekės. Pavyzdžiui, pasiūlę iš vynuogių rūšies „Primitivo“ pagaminto vyno įsitikinome, koks jis populiarus, todėl dabar jo savo pirkėjams siūlome platų asortimentą.“

„Norfos“ vadovas akcentuoja, kad parduotuvių patrauklumui pritraukiant pirkėją didžiausią reikšmę turi prekių asortimentas ir kainos bei kokybės santykis. Tačiau jis pastebi, kad ir pačių parduotuvių modernizavimas, gražinimas paveikia pirkėjų srautus ir jų kokybę, o taip pat net parduotuvės darbuotojų požiūrį bei elgesį. Kasmet iš esmės rekonstruojamos ar net perstatomos 8–10 „Norfos“ parduotuvių ir išplečiamas jų prekybos plotas, o naujų pastatoma apie 5.

„Pastebėjome, kad parduotuvės išvaizdos ir asortimento pasikeitimas bei pagausinimas turi įtakos ir pirkėjų elgesio pokyčiui, pritraukia įvairesnes pirkėjų grupes. O pagražėjusios parduotuvės taip pat verčia pasitempti ir parduotuvės darbuotojus, keičia jų elgesį“, – teigia. D. Dundulis.

52795
130817
52791