D. Dundulis: šiandien „Norfos“ rezultatai tikrai džiugina 

Publikuota: 2019-11-28
„Rivonos“ generalinis direktorius, „Norfos“ įmonių grupės savininkas Dainius Dundulis.
„Rivonos“ generalinis direktorius, „Norfos“ įmonių grupės savininkas Dainius Dundulis.

Šįmet buvo atidarytos arba atnaujintos 9 „Norfos“ parduotuvės, kitąmet tempo neplanuojama lėtinti. Dainius Dundulis, „Norfos“ įmonių grupės pagrindinis akcininkas, nesutinka su prekybos ekspertų nuomone apie menkstantį hipermarketų populiarumą ir sako, kad šįmet tinklo pajamos ūgtelės panašiai kaip ir praėjusiais metais.

Su D. Dunduliu vieną vis dar šiltą lapkričio popietę susitinkame kompanijos biure Savanorių prospekte. Jau kitądien čia bus tuščia – visa įmonių grupės administracija darbą pradės naujose, ką tik įrengtose patalpose. Jos – vos už keleto žingsnių, tačiau nepalyginamai modernesnės, apstatytos pagal darbuotojų išsakytus pageidavimus pagamintais baldais. „Buvo proga ištaisyti visas klaidas, kurias turėjome čia“, – būsimais kompanijos namais džiaugiasi vadovas ir sako neabejojantis, kad naujasis biuras bus vienas patogiausių visame prekybos sektoriuje. Jis atviras – pokyčiai natūraliai atspindi šiandienos situaciją, kai „Norfos“ įmonių grupė ant kojų stovi kur kas tvirčiau nei tada, kai atėjo į rinką su itin stipriais konkurentais.

Kokie buvo „Norfos” prekybos tinklui 2019 metai?

Atidarėme 5 naujas parduotuves, 4 rekonstravome. Planavome, kad viso bus 10, pritrūko nedaug. Iš tiesų Lentvaryje, Salininkuose parduotuvės jau beveik baigtos ir galima būtų jas atidaryti, senais laikais taip ir būtume pasielgę. Bet dabar jau esame pasimokę – davus startą naujam prekybos centrui prieš pat didžiąsias metų šventes labai lengva taip sugadinti jo įvaizdį, kad žmonės ten ilgai nesugrįš.

Ką keičiate rekonstruodami jau veikiančias parduotuves?

Praktiškai viską, išskyrus išorines sienas ir gerbūvį. Išplanavimas, apdaila, visi inžineriniai tinklai, ypač elektros instaliacija – viską atnaujiname pagal šiandienos standartus. Visose šįmet rekonstruotose parduotuvės padidėjo ir asortimentas, ir salės plotas – jos dabar „Norfos“ tinkle priskiriamos XXL lygiui. Nuo šių metų didžiosiose parduotuvėse atsiras ir kulinarijos cechai – Varėnos ir Jurbarko pavyzdžiai rodo, kad jie tikrai pasiteisina, apyvartą kilsteli mažiausiai 3 kartus.

Visgi rinkos ekspertai kalba, kad hipermarketai ir dideli supermarketai praranda populiarumą – žmonės nebenori skirti daug laiko kasdieniam apsipirkimui.

Visiškai nesutinku su ekspertais. Aš kaip tik stebiu atvirkštinę tendenciją – apyvarta krenta pačiose mažiausiose parduotuvėse. Žinoma, nereikia lyginti nesulyginamų dalykų, kai, pavyzdžiui, miesto centre atidaroma nauja parduotuvė, kurios niekada ten nebuvo. Tačiau iš savo praktikos galiu pasakyti, kad jeigu žmonių pajamos kyla, didėja apyvarta didelėse parduotuvėse, o jei krenta – mažesnėse. „Norfa XXL“ jau patenka į hipermarketų kategoriją, ir apyvartos šiuose prekybos centruose tik auga. Praėjusiais metais „Norfos mažmenos“ pajamos didėjo beveik 7 proc., šįmet prognozuojame panašų rezultatą. Tiesa, aš kalbu tik apie prekybą.

Ar atnaujinamose parduotuvėse diegiate savitarnos kasas?

Savitarnos kasos atsiranda visose „Norfose“, išskyrus mažiausias. Savitarnos kasų statome mažiausiai keturias, o didžiosiose parduotuvėse, būna, įrengiame ir aštuonias. Tačiau kalbėti apie standartinių kasų išnykimą dar tikrai per anksti, reikia palaukti didesnio technologinio progreso – savitarnos kasos  turėtų veikti bent jau tuneliniu principu, kai prekės nuskenuojamos automatiškai judančiame konvejeryje. Buvome padarę eksperimentą – keliose nedidelėse parduotuvėse palikome tik savitarnos kasas. Šiandien visose jose jau veikia ir po vieną klasikinę. Toks variantas, manau, kol kas optimaliausias.

Tinklą ženkliai išplečiate kasmet, bet nemažai parduotuvių ir uždarote – gal net daugiausia lyginant su kitais. Kokios pagrindinės to priežastys?

Pagrindiniai uždarymo scenarijai yra trys: nuomojama parduotuvė nuostolinga, nesutariame dėl pratęsimo su patalpų, kuriose įrengta parduotuvė, nuomotojais arba netoliese pasistatome nuosavą parduotuvę. Taigi dažniausiai uždaromos parduotuvės, kurias nuomojamės, tačiau ir iš savų esame išėję – jeigu matome, kad einasi nekaip, nevilkiname procesų.

Koks 142 parduotuves turinčio „Norfos“ tinklo nuomojamų ir savų parduotuvių santykis?

Pagal plotą – maždaug du trečdaliai savų ir trečdalis nuomojamų, bet skaičiuojant parduotuvių kiekį – per pusę, nes nuomojamos yra mažesnės. Šiandien jau galime sau leisti daugiau pirkti nuosavų parduotuvių plotų, tą ir stengiamės daryti. Kai statomės sau, rezultatas būna kur kas kokybiškesnis, o svetimuose pastatuose būtinai, žiūrėk, išlenda įvairiausių trūkumų, dažniausiai inžinerinių, kurie smarkiai išaugina eksploatacines išlaidas. Be to, nuosava parduotuvė visada greičiau įsidirba, negu nuomojama. Logiško paaiškinimo tam neturiu, bet taip yra. 

Ką manote apie elektronines etikete?

Jas seniai jas stebiu ir neabejoju, kad anksčiau ar vėliau tikrai atsiras. Tik sunku pasakyti, kada ir kokios – kol kas tai brangi technologija ir laikui bėgant ji vis dar brangsta. Kitas klausimas, kaip bus su kainų neatitikimu – turint fizines etiketes to išvengti neįmanoma, bet esame įvedę aiškią tvarką. Jeigu prekė brangsta, pirmiausia keičiame etiketę, o tik tada informacija pasiekia kasas, jei pinga – atvirkščiai. O kaip kainos keisis, kai atsiras elektroninės etiketės ir visa informacija bus susieta tarpusavyje? Tikrai bus situacijų, kai iš lentynos paėmęs prekę pirkėjas kasoje nustebs pamatęs didesnę kainą, tačiau grįžęs prie lentynos pamatys tą pačią kainą, kaip kasoje.

„Verslo žiniose“ publikuota didžiųjų prekybos tinklų ploto panaudojimo efektyvumo analizė atskleidžia, kad pagal 1 kv. m. tenkančią apyvartą „Norfos“ tinklas yra priešpaskutinėje vietoje. O štai darbuotojų našumas – didžiausias iš rinkos senbuvių. Kaip pakomentuotumėt tokius rezultatus?

Žinoma, nedžiūgauju, norėčiau, kad apyvarta iš vieno kvadrato būtų didesnė. Kita vertus, kai „Norfa“ kadaise prekiavo praktiškai vien ilgo galiojimo prekėmis, kaip dabar vienas iš naujausių rinkos žaidėjų, jos apyvarta iš 1 kv. m. buvo 4-5 kartus didesnė. Šis rodiklį „suvalgo“ kulinarijos, mėsos išpjaustymo cechai ir panašūs dalykai. Įvertinus tai galima sakyti, kad mūsų rezultatas netgi labai geras. Be to, stengiamės vadovautis principu, kad geriau šiek tiek didesnis plotas, bet mažiau darbo jėgos: kuo daugiau vietos lentynoje skirta prekei, tuo rečiau prie jos reikia prieiti. O darbuotojų darbo efektyvumą esame gan gerai susitvarkę – tikrai leidžiame užsidirbti tiems, kas nori dirbti. Todėl ir atlyginimai iš keturių rinkos senbuvių „Norfoje“ jau kuris laikas didžiausi.

Daugiausia tinklo parduotuvių yra regionuose. Ar darbuotojų surandate lengvai?

Visko būna, bet iš esmės problemos neturime, ypač rajonuose. Mes labai stipriai skatiname, kad žmonės uždirbtų kuo daugiau, taikome atlygio sistemą, pagrįstą išdirbiu. Minimumą gauna vienetai ir juos išlaikyti tikrai nesame suinteresuoti. Labiausiai gerbiame darbuotojus, uždirbančius daugiausiai – atsidėkojame jiems pinigais, ne sporto klubais ar kitais motyvaciniais dalykais. Drąsiai galiu pasakyti, kad rajonuose stipriai viršijame darbo užmokesčio vidurkius. Tikrai žinau miestų, kur žmonės nori, bet negali įsidarbinti „Norfoje“ – nėra vietų.

Esate sakęs, kad neplanuojate eiti į politiką. Ar nuomonė nepasikeitė?

Ne taip sakiau – kalbėjau, kad šiandien neplanuoju, nenoriu ir neisiu. Dėl rytdienos negaliu atsakyti, nes nesinori atsidurti gretose kitų gerai žinomų politikų, kurie kadaise sakė „niekada.“

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
D. Dundulis: šiandien „Norfos“ rezultatai tikrai džiugina  Verslo tribūna

Šįmet buvo atidarytos arba atnaujintos 9 „Norfos“ parduotuvės, kitąmet tempo neplanuojama lėtinti. Dainius...

Kaip išlaikyti darbuotojus dešimtmetį ir ilgiau: „Norfos“ patirtis Verslo tribūna 3

Iš 30 darbuotojų – bent trečdalis dirbančių jau kone porą dešimtmečių, o didžioji kolektyvo dalis kartu – nuo...

„Rivonos“ mėsos padalinyje netrukus bus dirbama dukart našiau Verslo tribūna

Kad šviežia mėsa „Norfos“ parduotuvėse išties verta dėmesio, yra girdėję net tie, kurie nėra nuolatiniai šio...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau