Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-05 09:33
RĖMIMAS
2025-09-04 04:00
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
O tikrai reikia “perdarinėti” Vokiečių gatvę? Vilniuje nebeliko tikrai apleistų, seniai sutvarkymo laukiančių gatvių?
Vokiečių gatvė reprezentacinė turėtų būti, o realiai šabakštynas. Senai laikas sutvarkyti.
Taip tikrai. Miesto šerdyje esanti gatvė, o atrodo tiesiog baisiai, užgrūsta mašinomis, siaurais sovietinius laikus menančiais šaligatviais ir t.t.
Apgailėtinas sėdmaišininkų lygis. Vietoj to, kad atsatytų sovietų sugiruatą senamiestį, kaip tą seniaia padarė lenkai, vokieičiai ir kiti, kuria pliažus su medžiais ant okupanto sunaikinto miesto griuvėsių.
Kur tau straipsnyje bent kiek apie paplūdimius kalbėjo? Gal mažiau svaik viešumoje?
pritariu
Visų pirma, reikia padaryti stovėjimo aikštelę po visa Vokiečių gatve. Visuose vakarų miestuose pilna požeminio/antžeminio stovėjimo, bet tik ne pas mus. Tegul, kas nori, važiuoja į senamiestį, nors ir brangiai. Pramogaujančių beliko gal tik Vilniaus gatvėje (o iki jos privažiuoti ir parkuoti - no problem). Kvaila skaitinti tvarų judėjimą savaitgalio/vakaro pramogoms. Įsivaizduojate šeimą su seneliais važiuojant į restoraną senamiestyje dviračiais? 🤣
Visų pirma adekvačiai apmokestinti parkingą reikia. 4€/h. Gyventojams vieną automobilį už 1k€/metus duoti parkuoti savivaldybės aukštelėje. Antras automobilis butui kokie 4k€. Staiga paaiškėtų, kad niekam to parkingo nereikia. Nes dabar antrą auto už 100€/metus parkuoja, tai vokiečių gatvėje ir stovi nejudinami automobiliai po mėnesį.
Parkingai reikalingi pramogaujantiems/verslui. 4€/k - visai gerai. 5€ irgi tiktų.
Šiaip tikrai keista... Tokia proga, iš esmės keičiama visa gatvė, tai kodėl gi po tuo bulvaru nepadaryti požeminės? Nei pamatai kokie arti yra, nei ką?
Taip. Visuomet trukto kažkas. Toks jau bruožas lietuvių.
Kad tas parkingas bent teoriškai kada atsipirktų, reiktų kalti 6-8€/h įkainį su mėnesiniu abonentu už kokius 500€. Ar tavo manymu atsirastų paklausos? Aš manau ne. Ir su apmokestinimu pirma reikia susitvarkyti, prieš darant dešimtmilijonines subsidijas automobilizmui.
O kodėl reiktų skatinti grūstis su mašinom į senamiestį? Kas trukdo ten ateiti pesčiom, atvažiuoti dviračiu, autobusu ar taksi? Požemines aikšteles tegul įrenginėja privatus kapitalas, tai neturi būti daroma iš miesto biudžeto kitų miesto reikmių sąskaita.
Tai gal ir viešą transportą, stoteles ir šaligatvius tegul privatus įrenginėja? Kur yra riba tarp privataus ir viešo?
Kodėėėl? Už kąąąą?!
Kažin ką verslai mano apie nuolatinį parkavimo vietų mažinimą. Jei tikslas yra ir paskutinius iš ten iškraustyti, tai matyt sprendiniai pasiteisins. Bus kaip Ryga- veiksmas penktadienį-šeštadienį. Paprastom dienom miręs miestas net vasarą...
ar viešasis transportas ir bolt'as nebevažiuoja iki Vokiečių gatvės? kam mieste automobilis?
Na taip, dar gi pamiršote, kad dviračių takų pilna. Tik kur tie visi minėjai su paspirtukininkais, nuo Kalėdų prapuolę kažkaip, o visos kilpos užsikišę mirtinai...
problema, kad Vilnius išsiplėtęs dešimtimis kilometrų visokiais kotedžų ir "dvibučių namų" rajonais, kur nei normalaus viešojo, o Bolt populiaresniu laiku gali ir 20 eur pakainuoti, tai va kai iš ten važiuoja "pasivaikščioti po miestą", "pažiūrėti eglutės" ir pan., taip ir užsigrūda ir senamiesčio gatvės, ir parkingas.
paspirtukininkų tai atvirai nekenčiu - jie yra pavojus sau ir aplinkiniams, o be to užknisa tas geldas matyt ant kiekvieno kampo išmėtytas
tokiems yra park and ride, nu bet aišku norisi tiesiai prieš kavinės duris ar prie pat eglutės prisiparkuot - ne ūbagai gi, vaikščiot
Bėda, kad realiai parkingas senamiestyje irgi turėtų link 10 eurų valandai kainuoti. Tada ir brangus Boltas taptų konkurencingu.
Viskas ok su tuo miesto pėstinimu ir žalinimu kaip kryptim. Tiesiog Vilniuje įgyvendinimas padrikas, fragmentiškas, radikalus-ir-tuo-pačiu-siauras. Jei ne tik runkeliai, bet ir hipsteriai-elitaz juokiasi, reiškia gal kažkas tikrai ne taip, m?
jau matom tuos "kokybiškesnius" želdinius visame mieste, gal užtenka.
Kiek čia automobilių parkavimo vietų sumažinama? Kokius 4-5 kartus? Senamiestis judės link mirties, o gyventojams užuojauta
O jūsų nuomone žmonės į senamiestį ateina automobiliais pasigrožėti? :) Kaip tik kuo jų bus mažiau, tuo gyvesnis jis bus. Iš esmės ilgainiui į jį įvažiuoti turėtų būti leidžiama tik gyventojams.
Ilgainiui gyventojai į senamiestį turėtų įvažinėti išimties tvarka, turėdami brangiai apmokamą parkavimo vietą išsipirkę ar atitinkamai už ją mokėdami. Senamiestyje reali parkingo vietos kaina yra tarp 20-50k eurų. O stato geldas už 2k eurų. Subsidijuoja miesto gyventojai, o tada skundžiames, kad prastai gyvename. Dzin, kad į asfaltą ir trinkeles sukišame pinigų daugiau nei į švietimą ir gerbūvį žmonėms, o ne automobiliams.
Pritariu.
Ilgainiui žmonės į senamiestį varys išimties tvarka.
Kas per briedai? " ilgainiui į jį įvažiuoti turėtų būti leidžiama tik gyventojams" :D Čia iš serijos Užupio gventojai nusprendė savo gatvę uždaryti? :D Reiks kokią Antkalnio ar T. Vrublevskio gatvę palikti tik gyventojams.
Jo, aš visada kai važiuoju į senamiestį, tai noriu ant šaligatvių sustatytais automobiliais pasigrožėti. Jei jų nebebus - tikrai nevažiuosiu :D Blin, iš tiesų tai gerai, kad ne idiotai priiminėja tokius sprendimus, o tai jau seniai bažnyčios nugriautos būtų, o vietoj jų stovėjų UniPark daugiaaukščiai parkingai.
Senamiestis turi būti skirtas žmonėms, o ne metalo laužo parkavimui, tad šiuo atžvilgiu viskas su projektu gerai. Kaip kažkas minėjo, parkavimas centre reikalingas tik kol už jį kažkas kompensuoja. Jei būtų apmokestinama pilna rinkos kaina, nei vieno triperio ten nebeliktų. Vakaruose, visi parkuoja požeminiuose parkinguose, pas mus jų nėra, nes niekas nenori mokėti.
Jos yra arterinės gatvės, o senamiestį išvis galima apvažiuoti aplinkui. Kas iš dalies ir įgyvendinta su kilpiniu eismu.
Londono centras numiręs? Vien įvažiavimas berods 25 svarai ar kažkas tokio. Nesvarbu, tu gyventojas ar ne, už dieną kasdien ir moki, nesvarbu, išvažiuoji tu iš centro ar ne.
Keistas elgesys- į barą senamiestyje su automobiliu.
Gerai, kad dar ne su Tokiju susisiekimą lyginate...
Atsargiai su tokiais siūlymais, Antakalnį irgi galima apvažiuoti aplinkui, o tuo tarpu Antakalnio g. tikrai nėra pritaikyta dar ir pusei Nemenčinės plento ar Pavilnių gyventojų praleisti.
Pasidomėjus visuose pasaulio miestuose, kur vykdoma panaši politika, t.y., automobilių išgyvendinimas iš miesto centrų, automobilistai iš pradžių verkia, kad žlugs verslas, bet kažkodėl visada nutinka priešingai. Keista, kodėl žmonės nori leisti laiką pėsčiųjų zonoje, tarp želdinių, suoliukų ir pan., o ne bėgiodami kaip kiškiai tarp kriokiančių ir smirdančių mašinų?
Na kaip visada, garsiausiai rėkia tie, kurie važinėja iš paskutinių kapeikų nupirktais savo automobiliais ir jiems patalogiškai reikia demonstruotis. Tuo tarpu dauguma žmonių mieliau eitų pasivaikščioti ir leistų laiką ant suoliuko atsisėdę ne prie kapoto už 2 metrų.
Naujas etatas savivaldybej? Promotint reikia nesamones? Auto vietu mazinimas atliepia lankomuma. Ir dabar vokieciu gatve yra numirus, nes ten nepatogu nei atvaziuoti nei isvaziuoti. Yra progos kai vaziuoji taxi ir yra kai patogiau vaziuoti masina. Jeigu tenka rinktis kur pavalgyt ar papramogaut, visuomet pasirinkimas - kur patogiausia patekti. Apie isskirtinius vizitus i senamiesti ir vis ner ka komentuot... O del Londono, kai zmoniu tankis bus panasus kaip ten, galesim lyginti miestus. Komentarai kaip ir savivaldybes darbas - "geriau kazka dariti negu nieko nedariti...."
Vokiečių gatvė apmirus, nes nėra kur parkuotis? Tai padarome vokiečių gatve tiesiog viena didele stovėjimo aikštele. Atsigaus srautas žmonių? Ateis tarp mašinų pasivaikščioti žmonės! Sereikiškių parkas turbūt irgi miręs, geriau išasfaltuoti ir padaryti vieną didelę aikštelę, iškart gyviau bus.
Turi būti patogu. O greenwashinimas tėra hipsteriukų šlapi sapnai kaip bus kai visi paspirtukais ir dviračiais pradės važinėt, kai pripaišysim planų kuriuos susapnavom....
Na nežinau, kiek būnu, ji man visai neatrodo mirusi. Su kokiu Stiklių kvartalu palyginus, gal, bet jame tai išvis nei vienos parkavimo vietos nėra.
0 suoliukų prie medžių, geriausia juk saulėje šiltnamyje :-D
Kaip pažiūrėsi. 11-11,5 mėnesių metuose Lietuvoje ne šešėlio ieškai, o saulės.
Pakartosiu, parkavimas yra bėda. Nei senamiestyje požeminių, nei aplinkui senamiestį antžeminių/daugiaaukščių aikštelių. // Viskas paprasta - Įkurk didesnes aikšteles ir uždrausk parkavimą pačiam senamiestyje. Visi bus patenkinti. Ir užteks kalbėti apie pinigus, neatsiperkamumą. Miestai užsienyje kažkaip randa pinigų, nes tai būtinas reikalas. // Paskutinis lankytas miestelis 's-Hertogenbosch, NL. Šimašiaus dievinama dviračių šalis. Visas senamiestis žiedu apstatytas parkingais. Vilniuje to nėra. Viskas baninama ir įsivaizduojama, kad problema išspręsta. // https://www.google.com/search?tbs=lf:1,lf_ui:3&tbm=lcl&sxsrf=APq-WBuBRe-aBbvF9jMcYVt1Mhm1RXhcYw:1644234229163&q=%27s-Hertogenbosch+parking&rflfq=1&num=10&ved=2ahUKEwjJkKDpwe31AhUklYsKHcZeCZYQtgN6BAgUEAg#rlfi=hd:;si:;mv:[[51.69756007987272,5.337197945227041],[51.67696741070452,5.272824928869619],null,[51.6872649161979,5.30501143704833],15]
O ar sutiksite už parkingą mokėti tiek, kad atsipirktų parkingo statyba + kapitalo kaštai?
Ar gi nesakiau? Iškart bėdos - kažkokiais kapitalo kaštais mojuojama. :D Visiškai sutinku mokėti. Būtina slėpti mašinas. Aikšteles turi statyti savivaldybė, o ne privatininkas su savo kapitalo kaštais, pelnais ir bonusais.
O kaip privačioms įmonėms šiandien atsiperka? :) Parkingai Santariškėse, oro ouste...
O iš ko savivaldybė turi statyti (ir dar brangius sklypus tam šalia senamiesčio pirkdama). Iš biudžeto, tu paimdama pinigus, kuriuos galėtų skirti šaligatviams, darželiams, viešąjam transportui? Jei savivaldybė ir turėtų juos statyti (o šiaip gal ir turėtų), tai po to už parkavimą imti tiek, kad dengtų statybos sąnaudas. O jei neturi pinigų parkavimui, perki pigesnį automobilį arba išvis jį parduodi ir važinėji troleibusu. :)
Tai lygiai taip pat būtų ir centre, jis kainuotų ir nemažai (nes Santariškėse, kaip suprantu, subsidijuojamas SAMo), nes dar dasidėtų žemės kainos skirtumas. Bet šiaip jau taip, to reiktų. Geriausia būtų pradėti prie stoties, kur ir taip masyvus rajono perstatymas ruošiamas.
O šaligatviai iš ko atsiperka?
O kodėl iškart reikia pirkti sklypus? Manau, jų pilna dar savivaldybės žinioje. Neretai požeminės aikštelės būna būtent po skverais. Vienintelis požeminis viešas parkingas Vilniuje yra irgi po Kudirkos skveru.
Šaligatviai didina visuomeninį gėrį (mažina kamščius, užterštumą, gerina žmonių sveikatą), automobiliai ir parkingai, atvirkščiai. Todėl ir reikia vieną skatinti (nemokama paslauga, kaip kad su elektrinių automobilių krovimu), o kitą apmokestinti (kaip dabar yra su degalais, alkoholiu).
Tai, jei rekonstruojamas koks parkas, aišku, kad variantas įrengti po juo, jei įmanoma. Aišku, tokiu atveju, įrengimas gausis daug didesnis nei statant daugiaaukštį antžeminį. O jeigu būtų statomas daugiaaukštis antžeminis parkingas savivaldybės ar valstybės sklype, reiktų jo kainą įtraukti į parkingo savikainą, nes nestatant parkingo būtų galima jį parduoti, norintiems ką nors ten statyti.
Elektromobilių krovimas irgi tik opijus liaudžiai, jeigu realiai pereitų visi ant elektromobilių tai nei jiems elektros būtų nei infrastruktūra atlaikytų, todėl ir čia tas pats. Žiūrėt reikia į realybę, ne į neadekvatų norą mažinti autoparką. Nežinau kaip ten hipsteriukų, kurie gyvena 20 kvm loftuose už namo kainą , galvose tos žalios fantazijos atrodo, bet pabusti iš sapno teks tada (jeigu kada nors....) susilauks vaikų ir pamatys kad nei darželių nei mokyklų iš tiesų nėra ir visą paspirtukų, dviračių ir šaligatvių infrastruktūrą, kurią taip ilgai kūrė, galima susikošti į vieną vietą, nes be mašinos galima gyventi tik nelendant iš namų :)