Veiklą Europoje baigusio „Tupperware“ atstovė Lietuvoje: atrodo, kad mus išneš kartu su sandėliu

„Tupperware“ produkcijos gyvavimas Lietuvoje pasibaigs per kelis mėnesius. Pas mus sandėlyje nėra tiek daiktų, tad jeigu nebegalėsime nieko nusipirkti – dar mėnuo ir mūsų sandėlį iššluos. Nes dabar šluoja tokiu tempu, kad, atrodo, tuoj ir mus kartu išneš“, – VŽ pasakoja Eglė Bložienė, bendrovės „Tvarkos linija“ vadovė, daugiau kaip 17 metų atstovaujanti „Tupperware“ Lietuvoje.
Klausiama apie tolesnę įmonės veiklą, pašnekovė VŽ sako, kad „Tupperware“ virtuvės reikmenis siekia pakeisti alternatyvomis: jau susisiekė su dviem prekių ženklais, kurių produkcija norėtų prekiauti Lietuvoje.
„2.000 mūsų konsultančių tikrai nenori eiti pardavinėti nei papildų, nei kitų produktų. Lietuvoje yra gal apie 20 įmonių, kurios panašiai parduoda kremus, maisto papildus, buitinę chemiją ar kvepalus. Bet prekių, susijusių su virtuve, jos neparduoda, o virtuvėje vis tiek vyksta pusė gyvenimo“, – kalba E. Bložienė.
„Tupperware“ yra tinklinės rinkodaros bendrovė. Pavyzdžiui, Laurie Ann Goldman, „Tupperware Brands Corporation“ prezidentė ir generalinė direktorė, anksčiau dirbo kitos tinklinės rinkodaros bendrovės „Avon“, prekiaujančios kosmetika, vadove. Tačiau E. Bložienė pabrėžia, kad yra skirtumų, nes konsultantai neuždirba iš naujų narių, kitų konsultantų pritraukimo – tinklo plėtimo, o tik iš pardavimų.
„Tupperware“ tinklą Lietuvoje sudaro apie 2.000 konsultančių ir apie 120 vadovių.
Paskutinis užsakymas
E. Bložienė patvirtina, kad didžioji dalis Europos su „Tupperware“ jau atsisveikino ir biurus uždarė. Lietuva, kitos šalys pirmadienį, sausio 6 d., galėjo pateikti paskutinį užsakymą gamybai.
„Norėtųsi, kad kompanija pratęstų galimybę iki sausio pabaigos nusipirkti likučių iš sandėlio. Dar neaišku, koks bus dėl to sprendimas, bet kur juos dėti. Negi skraidinti atgal į JAV?“ – sako pašnekovė ir patikslina, kad Europos atstovai produkciją gauna iš skirtingų sandėlių – Ispanijos, Lenkijos, „Tvarkos linija“ – iš Belgijos.
„O gal Belgijos sandėlis pasiūlys likučius visoms Europos šalims, ne tik toms, su kuriomis dirbo, – nežinau. Mes tiesiogiai bendraujame tik su savo regiono vadovu“, – sako ji.
Paskutinis oficialios atstovės Lietuvoje pateiktas užsakymas gamybai dydžiu prilygsta trijų savaičių pardavimams – tiek, kiek per šventes nedirbo fabrikas. E. Bložienė sako, kad. nepaisant pirkėjų bangos, paskutinis užsakymas tik šiek tiek didesnis.
„Dėl dviejų priežasčių: neturime tiek vietos sandėlyje ir jau dabar su panika žiūrime, kaip reikės sutalpinti trijų savaičių prekes, jeigu viskas ateis vienu metu. Antra priežastis – nežinome, kokie bus kiti kompanijos žingsniai. Gal vėliau sužinosime, kad galime pirkti prekes už pusę kainos, – sako E. Bložienė. – Nors pirktume ir tokia kaina, kokia yra dabar, nes pirkėjų srautas toks, kad jau suprantu, jog nebėra ko parduoti, – liks po 10–20 vienetų, o ką tai reiškia per visą Lietuvą.“
Tikėjosi nuolaidų
Informacijos apie tai, kas laukia prekių ženklo atstovų, trūko ir 2024 m. pabaigoje. Pavyzdžiui, planuota, kad prekių bus galima įsigyti ir vasarį, todėl ir pirkėjai, skubantys įsigyti „Tupperware“ likučių, buvo supuolę keliais etapais.
„Kadangi mums davė didelę viltį, kad dirbsime iki vasario pabaigos, taip ir perteikėme informaciją klientams. O kai sakai na gal, gal dar, tada žmonės ir galvoja, kad jeigu pratęsia, tai jau tikrai viską pardavinės už pusę kainos. Juk taip būna, kai užsidaro kompanijos, – pasakoja ji. – Tad pirmasis etapas buvo, kai kalėdiniu laikotarpiu sužinojome, kad sausio pirmasis užsakymas jau gali būti paskutinis. Merginos sakė, kad jeigu visąlaik dirbtų taip, kaip dirbo savaitgalį tarp Kalėdų ir Naujųjų, tai gulėtų karste.“
E. Bložienė skaičiuoja, kad įprastai savaitgalį tarp didžiųjų žiemos švenčių pirkimo nėra, todėl pardavimai galutinėmis pirkėjo kainomis sudaro gal 10.000 Eur. 2024 m. per savaitgalį nuo Kalėdų iki Naujųjų – 100.000 Eur. Taip pat ir pirmosios sausio savaitės užsakymai, įprastai dideli dėl specialių programų, nuolaidų ir dovanų, šiemet buvo tokie pat dideli, tik be visų skatinimo pirkti programų.
„Žmonės turi įprotį laukti nuolaidos, o dabar jau nebėra ko laukti – arba perki, arba ne. Pamatėme, kad žmonėms reikia „Tupperware“, sulaukėme nenormalaus žinučių srauto: vienos su padėka mums, kitos – dar ką nors nusipirkti. Mano draugės sakė: „Nieko nebereikia, bet ateinu apsipirkti.“ Visiems buvo lengvas šokas – kaip bus, kaip vaikai augs be „Tupperware“.“
VŽ primena, kad 2024 m. rugsėjį virtuvės reikmenų gamintoja ir pardavėja „Tupperware Brands Corporation“ savanoriškai pradėjo bankroto procedūrą. Lapkričio pradžioje bankroto bylą nagrinėjantis teisėjas patvirtino sutartį dėl „Tupperware Brands Corporation“ pardavimo, taip sudarydamas sąlygas įmonei nutraukti bankrotą.
Kreditorių grupė, įkūrusi „Party Products LCC“ bendrovę, įsigijo tam tikrą „Tupperware Brands Corporation“ turtą, įskaitant „Tupperware“ prekių ženklą ir susijusią intelektinę nuosavybę, taip pat veiklą pagrindinėse rinkose. „Tupperware“ tęsia veiklą JAV, Kanadoje, Meksikoje, Brazilijoje, Kinijoje, Pietų Korėjoje, Indijoje ir Malaizijoje.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai