2025-07-24 05:45

Kiniški elektriniai autobusai į Lietuvos miestus atvažiuoja varomi pigumu

Andriaus Kundroto nuotr.
Andriaus Kundroto nuotr.
Pirmosios didesnės miesto autobusų elektrifikacijos bangos Lietuvoje jau prasidėjo, o ant jų keterų vis ryškiau plaukia šioje srityje itin stiprūs Kinijos gamintojai. Be kiniškų technologijų tokią transporto transformaciją šiuo metu įgyvendinti būtų labai sudėtinga, be to, maždaug 30–40% brangiau. Tačiau esamoje geopolitinėje situacijoje vietos žaidėjams kyla klausimų, ar teisinga jiems skirti ES pinigus, kai sprendimus gali pasiūlyti Europos ar Lietuvos gamintojai.

Labai ilgai dyzeliniais autobusais pasitikėjusi Klaipėda pastaruoju metu įsileidžia vis daugiau elektros. Naujausios uostamiesčio žinios – liepą į gatves išrieda 50 naujų nedidelių elektrinių autobusų. Pastaraisiais keleivius vežios vis aktyviau į viešojo transporto sektorių sukanti Tolimojo keleivinio transporto kompanija (TOKS), laimėjusi viešuosius pirkimus. Autobusai įsigyti už 9,3 mln. Eur, iš kurių 6,7 mln. Eur yra ES fondų parama.

Tačiau situacija Klaipėdoje patiko ne visiems.

52795
130817
52791