2025-04-23 14:17

Klaipėdos uoste krova per ketvirtį paaugo 15%

Klaipėdos uostas. Algimanto Kalvaičio nuotr.
Klaipėdos uostas. Algimanto Kalvaičio nuotr.
Klaipėdos uosto krova pirmąjį šių metų ketvirtį augo 15% iki 9,75 mln. tonų (2024 metų sausį–kovą – 8,48 mln. tonų), skelbia Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacija (LJKKA).

Asociacijos duomenimis, pirmąjį ketvirtį Klaipėdos uoste ro-ro krovinių daugėjo 15%, konteinerių – 40%, o iškasenų ir statybinių medžiagų – 60%. 

Pasak Laimono Rimkaus, LJKKA prezidento ir Klaipėdos jūrų krovos kompanijos „Bega“ generalinio direktoriaus, ro-ro krovinių augimą reikia vertinti atsargiai, nes tai lėmė skaičiavimo metodika, o tikrasis augimas yra labai kuklus. 

Tuo metu iškasenų ir statybinių medžiagų krovos didėjimas siejamas su dalies gamybos įmonių atsistatymu, o kaip pavyzdį L. Rimkus minėjo gamybą pernai birželį atnaujinusią Kėdainių fosforo trąšų gamintoją „Lifosą“ bei Jonavos azoto trąšų gamintoją „Achemą“.

„Pirmasis ketvirtis buvo labai intensyvus, darbingas. Geopolitinės nuotaikos pastaruoju metu yra labai sudėtingos, neramios, nežiūrint to, kad pirmojo ketvirčio krovos rezultatas Klaipėdoje yra teigiamas“, – trečiadienį žurnalistams sakė L. Rimkus. Jo teigimu, nors grūdų derlius pernai buvo santykinai toks pat kaip ankstesniais metais, jų krova šiemet mažėjo 20%.

„Kaip žinia, į Lietuvą, į Europos Sąjungą buvo nebeįsileista maistinių grūdų (iš Rusijos ir Baltarusijos – BNS). Taigi, dalis grūdų buvo suvartota vietos reikmėms ir kita dalis – išvežta, deja, į Rygos uostą (...). Tai yra tokia liūdna tendencija, kad Ryga stengiasi konkuruoti ir suvilioti lietuvišką krovinį“, – aiškino L. Rimkus.

Anot Vaidoto Šileikos, asociacijos viceprezidento ir Klaipėdos konteinerių terminalo generalinio direktoriaus, statybinių medžiagų krova augo taip pat dėl Lietuvoje statomos europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ bei įrengiamų vėjo jėgainių parkų. 

„Pirmasis ketvirtis tikrai yra neblogas (...). Aišku, ne visi kroviniai vienodai auga arba yra tam tikrų nuosmukių, yra tam tikrų rizikų. Kaip visada, mūsų verslas nėra pastovus – mes visada išgyvename krizes ir pakilimus“, – kalbėjo V. Šileika.

L. Rimkaus teigimu, konteinerių krova, nepaisant mažėjančios šalies pramonės apimties, Klaipėdos uoste augo dėl didėjusio krovinių perskirstymo (angl. transshipment), Europoje vykus darbuotojų streikams. 

Klaipėdos uoste sausio–kovo mėnesiais krauta daugiausia krovinių Baltijos šalyse: Rygos uoste krova mažėjo 8% iki 4,4 mln. tonų, Talino – 1% iki 3,34 mln. tonų, o Ventspilio – augo 1% iki 2,38 mln. tonų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

52795
130817
52791