„Venipak“ apyvarta augo 10%: paštomatų tinklą plėtė sparčiausiai Lietuvoje
                                                                                            
                                                                                    Paštomatų tinklą plėtė sparčiausiai Lietuvoje
„Venipak Lietuva“ vadovas Andrius Ladauskas pasakoja, kad praėjusiais metais bendrovė, investavusi 1,5 mln. eurų, paštomatų skaičių padidino daugiausiai Lietuvoje. Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendras paštomatų skaičius 2024 m., palyginti su 2023 m., išaugo 15,8 proc. – nuo 1 787 iki 2 070 vnt., iš kurių „Venipak“ paštomatai sudarė apie 130 vnt. – beveik pusę visų naujų paštomatų.
„Didžiausią plėtrą pernai vykdėme Lietuvoje – paštomatų talpą mūsų šalyje padidinome beveik dvigubai, buvome labiausiai paštomatų skaičių auginusi bendrovė. Plėtėme esamus, statėme naujus, tad dabar Lietuvoje valdome virš 400 paštomatų, o iš viso mūsų tinklą Baltijos šalyse šiuo metu sudaro beveik 800 paštomatų. Nuo 2021-ųjų mūsų bendros investicijos į infrastruktūrą siekia apie 9 mln. eurų, įskaitant paštomatų plėtrą, terminalų atnaujinimą ir kitas infrastruktūrai plėsti reikalingas investicijas, – sako A. Ladauskas.
Jo teigimu, pernai Lietuvoje bendrovės siuntų skaičius Lietuvoje sudarė beveik 9 mln. vnt. ir augo beveik 20 proc. Nors dar auga ir vietinė rinka, didžiausią įtaką tam turėjo tarptautinės, vadinamosios „crossborder“, siuntos (dažniausiai iš Azijos el. parduotuvių „Temu“, „AliExpress“, „Shein“), kurių apimtys pernai išaugo 30-40 proc. Tuo metu tiek Latvijoje, tiek Estijoje vidinė rinka išliko panaši, o „crossborder“ siuntos, ypač Latvijoje, auga dar sparčiau nei Lietuvoje.
„Didžiausią postūmį siuntų skaičiaus augimui pernai davė siuntos, atkeliaujančios iš Kinijos prekybininkų. Prognozuojame, kad šiemet jų apimtys Lietuvoje ir toliau augs. Tačiau bendrai el. komercijos rinka nebeauga taip sparčiai kaip pandemijos laikotarpiu, o paštomatų tinklas kasmet vis dar plėtėsi apie 20 proc. Sakyčiau, kad dėl plataus tinklo infrastruktūra jau tapo itin patogi galutiniams gavėjams. Tad prognozuojame, kad šie metai bus nusistovėjimo metai tiek mums, tiek visai paštomatų rinkai. “, – teigia A. Lasauskas.
Naujas terminalas Kaune klientams padės augti sparčiau
Neseniai paskelbus apie naujo „Venipak“ logistikos terminalo Kaune atidarymą, A. Ladauskas pasakoja, kad į jį numatoma investuoti 2 mln. Eur.
„Esminis tikslas, kurį keliame naujam terminalui – užtikrinti dar geresnę siuntų pristatymo kokybę ir tokiu būdu padėti mūsų klientų verslams augti dar sparčiau. Naujas, modernus, gerokai našesnis logistikos terminalas leis mums būti gerokai greitesniems ir taip patenkinti augančius klientų poreikius“, – sako A. Ladauskas.
Naujo logistikos terminalo plotas išaugo dvigubai – iki daugiau nei 11 000 kv. m., jis tapo didžiausiu bendrovės logistikos terminalu, iš kurio siuntos keliauja ne tik į Lietuvą, bet ir kitas Baltijos šalis bei Lenkiją. Terminale planuojama aptarnauti daugiau standartinių siuntų ir netgi dvigubai daugiau negabaritinių. A. Ladauskas pasakoja, kad terminalo patalpos užtikrins ir didesnį komfortą darbuotojams, kuriems įrengtos modernios darbo vietos bei poilsio erdvės.
„Terminalo infrastruktūra pritaikyta skirstyti ne tik smulkias, standartines siuntas, iškeliaujančias į paštomatus, bet ir negabaritinius krovinius, paletines siuntas, kurios pasiekia klientus – tiek privačius asmenis, tiek verslo bendroves. Būtent veiklos diversifikacija mums padeda išlaikyti pelningumą bei augti tvariai. Tad tikimės, kad efektyvesnis Kauno terminalas jau šiemet prisidės prie stabilaus bendrovės augimo ir neabejotinai aukštesnės paslaugų kokybės“, – teigia A. Ladauskas.
Konkurencingoje rinkoje išlieka lankstūs
RRT duomenys rodo, kad rinka pagal siuntų skaičių pernai augo apie 12 proc. (nuo 53 mln. iki 59,6 mln.), o pagal pajamas – apie 9 proc. (nuo 213,8 mln. Eur iki 233,9 mln. Eur). Pagal bendrąsias pajamas už siuntų pristatymą „Venipak Lietuva“ yra trečia pagal dydį siuntų bendrovė Lietuvoje – užima 12,5% rinkos.
Komentuodamas rinkos duomenis, A. Ladauskas sako, kad spartesnis siuntų skaičiaus nei pajamų augimas reiškia, jog rinkos dalyviai daugiausia konkuruoja kainomis.
„Akivaizdu, kad didelė konkurencija daro stiprią įtaką kainodarai. Visgi, išlaidos auga, investicijos į plėtrą, darbuotojus, jų gerovę ir kompetencijas, socialinės atsakomybės kryptį – taip pat, tad natūralu, kad ateina metas įkainius peržiūrėti. Iki šiol vieninteliai rinkoje esame privati, lietuviško kapitalo bendrovė, tad visas investicijas darome iš nuosavų lėšų, be išorinio finansavimo. Tačiau visuomet siekiame išlaikyti lankstumą, girdėti klientus ir atliepti jų poreikius“, – sako jis.
Planuoja padėti pamatą tolimesniam augimui
Praėjusiais metais stipriai investavusi į plėtrą, šiemet A. Ladausko teigimu, įmonė planuoja atsigręžti į vidinių procesų optimizavimą, efektyvinimą ir padėti stabilų pamatą tolimesniam augimui.
„Mūsų tikslas šiais metais – maksimaliai išnaudoti esamą infrastruktūrą tolimesniam augimui.
Prie komandos prisijungiau prieš mažiau nei pusmetį, tad šiuo metu fokusuojuosi į esamų procesų, naudojamų technologijų – viso vidinio ūkio – peržiūrą, siekdamas užtikrinti, kad esame pasiruošę augti toliau. Rinkoje galimybių matome, turime stiprią, motyvuotą, patyrusią komandą, norinčią eiti pirmyn, tad tikiu, kad galime dirbti dar efektyviau ir kokybiškiau, taip padedant augti ir mūsų klientams“, – sako jis.
Pasak A. Ladausko, šiemet taip pat bus skiriama dėmesio klientų pasitenkinimo didinimui.
„Esu tikras, kad svarbiausias momentas siuntų pristatymo srityje – pažado vartotojams išpildymas. Jiems šiuo metu nereikia super greičio – pristatymo per kelias valandas, kaip buvo manoma pandemijos pradžioje. Jiems reikia tesėti pažadą – jei pažadėjome siuntą pristatyti rytoj, taip ir padaryti, jeigu atsiranda nesklandumų – kuo greičiau informuoti, kaip juos spręsime ir t.t. Tad šiemet planuojame toliau tobulinti procesus, kad tą pažadą vartotojams išpildytume su kaupu. Taip pat numatome vystyti į geresnę klientų patirtį orientuotus sprendimus, kurie suteiktų dar daugiau patogumo bei suteiktų mums pranašumo ypač konkurencingoje rinkoje“, – apibendrina A. Ladauskas.