2025-04-16 05:45

„Arijaus“ grupės pajamos augo, tačiau grynojo pelno uždirbta 40% mažiau

UAB „Arijus“ nuotr.
UAB „Arijus“ nuotr.
Viena didžiausių Lietuvos krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupių „Arijus“ pernai augino pajamas, tačiau veikla buvo mažiau pelninga nei 2023 m. Pavasarį iš vykdomojo generaliniu direktoriumi tapęs Tadas Ramonas, kalbėdamas su VŽ, sakė, kad įmonės pelną apkarpė arši konkurencija sektoriuje. Vis dėlto buvimas stambia įmone ir logistikos veiklų diversifikavimas leido geriau atlaikyti neužtikrintumo keliamus iššūkius.

„Arijaus“ grupė pernai gavo 77,2 mln. Eur konsoliduotų pajamų – beveik 9 mln. Eur, arba 13% daugiau nei 2023 m., tačiau grynasis konsoliduotas pelnas buvo 40% mažesnis nei 2023 m. ir viršijo 1,73 mln. Eur.

„Arijus“ valdo antrines įmones Lietuvoje „Marikonta“, „Kontransa“ ir „Arijus Transport“, asocijuotą bendrovę „AAA Intermodal“, taip pat antrines bendroves Latvijoje, Estijoje, Nyderlanduose ir Vokietijoje.

Kaip nurodo įmonė savo ataskaitoje Registrų centrui, 2024 m. siekta išlaikyti strateginę kryptį, nukreiptą į veiklos efektyvumą, ir tęsti vilkikų parko dalinį atnaujinimą keičiant jo struktūrą pagal vilkikų nuosavybės formą.

„Aktyvus pardavimų didinimas, siūlant platų paslaugų spektrą, leido tiek krovinių ekspedicinei, tiek laivybos linijų veikloms padidinti pardavimo pajamas. Nuosavo autotransporto veikloje 2024 m. kiek mažesnę vilkikų ridą atsvėrė nežymiai padidėjęs įkainis, tad šios veiklos pajamos liko 2023 m. lygyje“, – rašoma „Arijaus“ ataskaitoje.

Bendrovė nurodo, jog, nepaisant mažesnių pardavimo bei administracinių sąnaudų, palyginti su ankstesniais metais, gautos daug mažesnės pajamos iš investicinės veiklos. Bendrasis grupės pelnas mažėjo nuo 14,64 mln. Eur iki 12,3 mln. Eur, tai savo ruožtu lėmė pelno prieš apmokestinimą sumažėjimą nuo 3,26 mln. Eur iki 2,194 mln. Eur 2024 m.

Kalbėdamas su VŽ naujasis vadovas T. Ramonas pasidžiaugė paaugusiomis pajamomis ir patvirtino, kad pelnas mažėjo dėl aršios konkurencijos sektoriuje.

„Kai mes 2023 m. pabaigoje lankėme klientus, atsimenu, kaip niekas nenorėjo prognozuoti metams ar pusmečiui į priekį, galėdavome šnekėtis nebent apie 3 mėnesius. Tas neapibrėžtumas mus nuteikė labai sudėtingiems metams ir mes atitinkamai ruošiamės. Pirmasis ketvirtis tai ir parodė, bet antrąjį ir trečiąjį ketvirčius mums pavyko rasti kelias galimybes ir jas išnaudoti. Ketvirtąjį ketvirtį vėl grįžome į realybę. Padidėjusi konkurencija tiek vežimo autotransportu, tiek ekspedijavimo veiklose labai sumažino maržas. Mums, kaip didesnei įmonei, tai dar nelabai stipriai pasijautė, bet, kiek teko girdėti, mažesnėms įmonėms tai turėjo būti labai sunkūs metai“, – kalbėjo T. Ramonas.

Šių metų prognozes temdo muitų karai

Bendrovė skelbia šiemet sieksianti tęsti vilkikų parko dalinį atnaujinimą, toliau vystyti veiklos efektyvumą, pasitelkiant IT priemones bei sprendimus, ir didinti „Arijaus“ bendrovės vardo žinomumą. Taip pat ketinama užbaigti jau pradėtą asocijuotosios įmonės UAB „AAA Intermodal“ akcijų pardavimo procesą.

Paklaustas apie pirmąjį šių metų ketvirtį, T. Ramonas teigė, kad metų pradžioje sektoriuje buvo justi daugiau drąsos ir pasitikėjimo, daugiau pozityvių prognozių dėl ekonomikos augimo. Tačiau dabar, kaip ir viso pasaulio verslas, „Arijus“ stebi besivystančią situaciją dėl JAV, Kinijos ir kitų šalių muitų.

„Tai tarsi sugriovė visas vizijas, todėl dabar prognozuoti, manau, neįmanoma. Bet mes bandome žiūrėti į tai, ką žinome, ir nuo to atsispirti“, – nurodė pašnekovas.

Tadas Ramonas, „Arijaus“ generalinis direktorius. Bendrovės nuotr.

Bendrovė užsiima ne tik sausumos logistika – jos antrinės įmonės UAB „Marikonta“ ir „Kontransa“ Baltijos šalyse atstovauja tarptautinėms laivybos įmonėms „W.E.C Lines“ ir „HMM Co. Ltd“.  T. Ramonas teigė, kad toks veiklos diversifikavimas įmonei suteikia pranašumų.

„Mes esame priėmę tokią filosofiją, platus paslaugų spektras pas mus išaugo organiškai. Manome, kad tai yra mūsų viena iš stiprybių. Užsiimame ekspedicija, turime nuosavą transporto departamentą, laivybos linijų departamentą ir mums tai suteikia labai didelį lankstumą. Kai rinka yra nestabili ir vienas departamentas patiria sunkumų, kiti gali šiek pagelbėti ir sušvelninti tą sunkmetį, taip nesame tokie pažeidžiami“, – dėstė pašnekovas.

Kaip nurodoma ataskaitoje, „Arijus“ ir toliau sieks atnaujinti savo vilkikų parką, tačiau pagrindinė politika yra jame palaikyti maždaug 150 automobilių.

„Mes šiuo metu neplanuojame nei mažinti, nei didinti, tas kiekis dabar tenkina. Manome, kad, prieš svarstant tolesnį augimą, yra kitų gerinimo galimybių, pavyzdžiui, efektyvumas. Nežinodami, kas laukia rytoj, nenorėtume prisiimti papildomų rizikų su naujais vilkikais“, – kalbėjo T. Ramonas.

Kaip jau minėta, kovą jis tapo nauju įmonės generaliniu direktoriumi, šias pareigas perėmęs iš savo tėvo, bendrovės įkūrėjo Arijaus Ramono, vadovavusio jai nuo pat įkūrimo 1992 m.

Paklaustas apie savo viziją, T. Ramonas teigė puikiai žinantis įmonės situaciją, nes karjerą čia pradėjo dar 2013 m., o iki šiol ėjo vykdomojo direktoriaus pareigas. Pašnekovas sako, kad tęs ligšiolines „Arijaus“ kryptis be didelių pokyčių.

„Labai dažna istorija, kai nauja karta perima verslą, daro pokyčius, nori įrodyti savo. Aš manau, kad mes turime labai stiprų pamatą ir kardinalių pokyčių įmonėje nereikia. Dirbu čia jau virš 10 metų ir matau galimybių, kur mes galime poliruoti, pašlifuoti ir išspausti daugiau, bet drastiškų lūžių ar pokyčių mūsų įmonėje nematau. Tėtis sukūrė tokį pamatą ir struktūrą, kurią reikia tiktai puoselėti ir auginti, – aš tikiuosi, kad su komandos palaikymu ateityje pavyks išeiti į dar gražesnius vandenis“, – nurodė pašnekovas.

52795
130817
52791