Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-09 09:34
2025-09-09 05:45
2025-09-07 09:02
2025-09-06 10:24
2025-09-04 11:22
RĖMIMAS
2025-09-04 06:30
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Atsižvelgiant į tai, kad Europa neturi nei savo naftos nei dujų, energetinę nepriklausomybę gali užtikrinti tik atsinaujinantys šaltiniai kartu su branduoline energetika. Atitinkamai ir elektromobiliai labai į temą siekiant nepriklausyti nei nuo rusiškų nei nuo amerikietiškų dujų ilgesniame laikotarpyje. Svarbu, kad ir šiti būtų savi o ne importuoti iš Kinijos.
Taip, ES jau pakankamai generuoja žalios elektros ir vis plečiasi. Vienintelio, ko trūksta elektromobiliams, tai bendro standarto batareikoms. Kodėl automobilių gamintojai nenori atskirti savo auto gamybos nuo akumų? Tegu elektra ir akumai buna kažkieno kito verslas. Kodėl elektromobiliai negali būti su keičiamais akumuliatoriais, t.y. užvažiavai į degalinę, ištraukei išsikrovusias batareikas (kaip ir TV pultelio), įkišai pilnai įkrautas ir važiuoji sau toliau? Užtruktų kelios minutes, kol į tuliką vaikai nueitų. Kodėl yra standartai benzinui, dyzeliui, dujoms ir t.t. Kodėl negali gamintojai sutarti dėl bendrų standartų batareikoms? Atrodo taip paprasta, bet tuo pačiu ir sudėtinga :(
Ta mintis sena kaip pasaulis. Atsakymas - nėra jokios politinės valios įvesti standartą. Va tau ir visa ekologija, žalumas ir pan.
Kitose srityse yra tas pats ES - geba tik gerai reguliacijas bendras leisti teisininkai, bet nera kokiu bendru techniniu standartu. Neva rinka pati turi susireguliuoti technologijas. Kas nevyksta ir regionas stagnuoja
Tai tipo Europa neturi naftos ir dujų, bet va retųjų metalų elektromobilių batareikoms tai jau pilna Europa? Ir, beje, Norvegija turi ir naftos, ir dujų, tik aišku visai Europai neužteks.
Jo, europa yra a tiesiog "akumuliatorių fabrikas"...
Ateis į protą - gaminkite vdv, kam patinka lai perka ev. Tik už kelius visi tegul susimoka ne vien tik vdv. Baigsis kinų auto
Ev turėtų mokėt daugiau, nes jų masė vidutiniškai didesnė ir neprisideda per kuro akcizą. T.y. elektra turintiems ev turėtų būt brangesnė. Tada būtų lygios sąlygos ir galima būtų turėti lygų konkurencinį lauką
Gal geriau pasižiūrėkite kodėl kinai jau sugeba geresnius ir pigesnius elektromobilius gaminti, o europa nesugeba. Reikia mokytis konkuruoti, o ne tik mykti.
Per paskutinius 30 metų Europiečiai ir JAV, patys to nesuprasdami, Kinams perdavinėjo visas savo technologijas ir mokslinius tyrimus (perkėlę gamybą į Kiniją). Dabar Kinai turi gamyklas (pastatytas ES ir JAV pinigais) ir technologijas. Dabar gamina tą patį ir geriau, plius pigiau, nes darbo jėga pigesnė. ES ir JAV belieka gelbėtis muitais, bet tai laikinas sprendimas.
Vazinesim karietom bet kinieciu neisileisimn kazkuo panasu i tai ka daro Trumpas Amerikoje dabar....
Ar geresnius gamina kinai - laikas parodys ir rūdys. O pigesnių gaminti neleidžia Europos "gerovės" mokesčiai. Kai kinai dirba 6 dienas be atostogų, europiečiai 35 valandas per savaitę su ilgomis apmokamomis atostogomis, iš pelno dar paremi kovotojus už įvairovę ir tuntą biurokratų, kurių darbas ko nors neleisti.
Labai džiaugiuosi, kad gyvenu Europoje, o ne Kinijoje.
Džiaugsmas su galimybe konkuruoti kainomis nieko bendra neturi. Ateinančios kartos pasakys ar džiaugiasi, kai viskas bus gaminama kur pigu, ir gali būti, kad kai kurios Europos šalys bus atsitokėjusios. Buvo straipsnis, kad šveicarų darbo jėga pigesnė už vokiečių nors žmonės uždirba daugiau. Spėju komunizmo nestato tai todėl jiems gaunasi, o vokiečiui ne.
Labai gerai, grįžta sveikas protas po truputį.
Europa neturi nei naftos nei dujų, todėl pirkti iš ruzzijos, saudo arabijos ar amerikos nekas. Atsinaujinanti energetikai Europai yra išeitis, nemokėti diktatūroms pinigų, investuoti į atsinaujinančius šaltinius. Su atsinaujinančiais PV, baterijom ir auto, taip pat neturi tapti priklausoma nuo kinijos. Europiečiams proga tapti nepriklausomais.
Europa neturi ir ličio, kobalto, nikelio
Kasu litį ir kitus savo kieme su kastuvu...
Norvegijoje rasti dideli telkiniai retųjų metalų tinkamų baterijos, ev pramonei, kitose šalyje be kinijos ir rasiejos reikia ieškoti tiekėjų.
Vakarai patys sukūrė sau konkurentą iš komunistinės Kinijos. Investavo ir padovanojo technologijas ideologiškai priešiškai šaliai . Iš tokio veiksmo Vakarų kapitalas uždirbo pasakiškus pelnus per paskutiniu 35 metus, bet tuo pačiu pas save užsiaugino pusiau veltėdžių kartą ,kurią dosniai dotavo. Dabar prakutusi komunistinė Kinijos valdžia ima už gerklės tuos pusiau veltėdžius ir daro ką nori.