2025-03-08 18:25

Pjautynių Vilnius-Roma maršrute neatlaikiusi „Wizz Air“ persimetė į Dortmundą

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Vasarį pranešusi, kad nebeaptarnaus Vilnius-Roma maršruto, „Wizz Air“ nutarė dvigubai dažniau iš sostinės skraidyti į Vokietijos miestą Dortmundą. Itin populiariame vasaros sezono itališkame maršrute Vengrijoje registruota kompanija greičiausiai neatlaikė „Ryanair“ konkurencijos, mano Simonas Bartkus, Lietuvos oro uostų (LTOU) generalinis direktorius.

Vasario mėnesį pranešta, kad žemų kaštų oro bendrovė „Wizz Air“ atšaukia dvejus metus vykdytą maršrutą Vilnius-Roma.

Blogos naujienos Italijos krypčiai atnešė naudos keliausiantiems į Vokietiją – kaip šią savaitę pranešė S. Bartkus, oro linijos nusprendė nuo dviejų iki keturių padažninti skrydžius į Vokietijos miestą Dortmundą.

Lietuvos oro uostų vadovas tokį bendrovės ėjimą, kuris jam buvo kiek netikėtas, aiškino vengrų bendrovės nenoru bet kokia kaina konkuruoti su „Ryanair“.

2023 m. sausį „Wizz Air“ iš Vilniaus pradėjus skraidinti į Romą, „Ryanair“ padidino savo planuojamų skrydžių skaičių nuo buvusių 2 iki 4 skrydžių per savaitę bei perkėlė skrydžius iš Čiampino ar Fiumičino oro uostą, t. y. į tą patį, kurį skraidina „Wizz Air“.

„Tarp Vilniaus ir Romos vietoje 2 skrydžių per savaitę padidėjo trigubai – iki 6“, – savo „Substack“ paskyroje rašė Lietuvos oro uostų vadovas.

2024 m. vasarai „Wizz Air“ dar padažnino savo skrydžius iki 3 skrydžių per savaitę, į ką „Ryanair“ atsakė taip pat padidindami skrydžių dažnį iki 7, o kai kuriais mėnesiais net 8 skrydžių per savaitę. Tokia situacija buvo itin palanki keleiviams, nes vidutinė bilietų kaina krito žemiau nei 40 Eur.

Simonas Bartkus, „Lietuvos oro uostų“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Simonas Bartkus, „Lietuvos oro uostų“ generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Per praėjusius metus tarp Vilniaus ir Romos vien tik tiesiogiai skrido 154.000 keleivių, o rekordinę gegužę skrido 17.100 keleivių per vieną mėnesį. Tai daugiau nei į Kopenhagą, Stokholmą, Helsinkį ar Amsterdamą, kurie istoriškai ne tik yra didžiulės rinkos iš Lietuvos, bet dar ir tranzitiniai oro uostai Lietuvos rinkai“, – nurodė S. Bartkus, pridurdamas, kad norėdami „užsiauginti“ srautą vežėjai bilietus dar labiau pigino. Gruodžio duomenimis vidutinė neakcijinė tokio 3 valandų skrydžio į Romą kaina siekė apie 30 Eur.

„Wizz Air“ vasario pabaigoje padarė sprendimą – nebetęsti skrydžių Vilnius-Roma.

„Kitaip tariant, „Wizz Air“ nusprendė lėktuvą perkelti iš Romos į Dortmundo maršrutą, taip pasitraukdama iš Vilnius-Roma rinkos matydama, jog ilgesnis „capacity“ (keleivių srauto –  VŽ) karas su „Ryanair“ toliau niekur neveda. „Ryanair“ apgynė tai, ką laiko savo teritorija ir toliau tęs tiesioginius skrydžius Vilnius-Roma 4 kartus per savaitę“, – nurodė S. Bartkus.

Jo teigimu, tokie sprendimai nėra neįprastas reiškinys.

„Aviakompanijų logika veikia gan paprastai: dalyvauti kovose, kurias gali laimėti. Rinkoje pastebiu tendenciją, jog net ultra žemų sąnaudų aviakompanijos vis labiau pradeda kreipti dėmesį į produktą, kurį gali pasiūlyti ir jų žemėlapyje vis mažėja krypčių, kuriomis skraidoma porą kartų per savaitę. Per visą Europą girdime vis mažiau „naujų“ to paties „Ryanair“ maršrutų: beveik viskas išbandyta, o augimas eina į tas rinkas ir tuos maršrutus, kuriose aviakompanijos jau veikia ir nori stiprėti“, – paaiškino LTOU vadovas.

„Wizz Air“ lėktuvas Vilniaus oro uoste. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
„Wizz Air“ lėktuvas Vilniaus oro uoste. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.

Jis pasitelkė „Ryanair“ skrydžius Vilnius-Oslas, Vilnius-Milanas, Kaunas-Kopenhaga, Vilnius-Viena, kur skraidoma ne tik kad kasdien, bet ir po porą kartų per dieną.

Nepaisant vieno atkritusio maršruto su Roma, Lietuva su Italija šį aviacinės vasaros sezoną bus sujungtos rekordiniu maršrutų skaičiumi.

Šią žiemą buvo paskelbtos dvi naujos kryptys į Italiją: „Wizz Air“ pristatė Vilnius-Katanija skrydžius, o „Ryanair“ iš Kauno oro uosto į Italijos uostamiestį Peskarą

Vasarą iš Kauno „Ryanair“ tiesiogiai skraidins į šešis Italijos oro uostus – Milaną (Bergamo), Pizą, Barį, Neapolį, Riminį bei Peskarą. Šiuo metu pasiekiamas tik Milanas.

Tuo tarpu iš Vilniaus šiuo metu skraidinama į Milaną („Wizz Air“, „Ryanair“), Turiną („Air Baltic“, „Ryanair“), Veneciją („Ryanair“) ir Romą („Wizz Air“, „Ryanair“).

52795
130817
52791