Lenkų planai: paskutinė „Rail Balticos“ atkarpa turės du intermodalinius terminalus

Kaip jau rašėme, nuo 2027 m. tikimasi pradėti „Rail Balticos“ atkarpos, per Suvalkus sujungsiančios Lenkijos Elko miestą su Lietuvos pasieniu, statybas. Šiandieniniais skaičiavimais, tokios atkarpos tiesimas galėtų kainuoti daugiau nei 8 mlrd. PLN (1,93 mlrd. Eur).
Skirtingai nei likusios keturios atkarpos, iš kurių trys jau modernizuotos, daugiau nei 90% geležinkelio Elkas–Traškiškiai (Lietuvos siena) bus tiesiamas iš naujo. Nors vėžės iki Lietuvos sienos projektui dar nėra užtikrintas visas finansavimas, planuojama visus darbus užbaigti iki 2030–2031 m.
Naujoji geležinkelio vėžė nebus vienintelis pokytis – šioje atkarpoje planuojama rekonstruoti arba įrengti keletą stočių, iš kurių dvi bus intermodalinės stotys. Intermodaliniais kroviniais vadinami tokie, kurie gali būti gabenami skirtingais transportavimo būdais, tačiau nuo vieno į kitą perkraunami nepažeidžiant intermodalinio vieneto, t. y. neiškraunant jo iš konteinerio.
.jpg)
„Planuojamos dvi didelės kroviniams skirtos stotys. Viena jų bus Papiernioje, o kita – Kijewo Towarowe. Tikimės, kad stotys ne tik sustiprins regiono industrinį potencialą, bet ir bus rimtas žaidėjas intermodalinio transporto srityje, perkeliant krovinius nuo bėgių į kelius. Toks šių stočių tikslas“, – susitikime su Baltijos šalių žurnalistais vasarį kalbėjo Maciejus Kaczorekas, Lenkijos geležinkelių bendrovės PKP valdybos narys, strategijos ir plėtros vadovas.
Pirmoji minėta intermodalinė stotis Papiernioje yra Suvalkų miesto pietinėje dalyje.
„Numatomas bėgių ilgis Papiernios stotyje – 20,3 km. Šioje stotyje priimamų traukinių ilgis – iki 1.050 metrų. Šiuo metu vykdomi statybos projekto darbai, o statybos leidimą planuojama gauti 2027 m.“, – nurodoma VŽ raštu gautame atsakyme.
Antroji, šalia Elko miesto esanti Kijewo Towarowe, veiks ir kaip dvi atkarpas jungianti stotis – joje kroviniai galės tęsti kelionę „Rail Balticos“ vėže tarp Elko iki Lietuvos sienos arba važiuoti iki netoliese esančio Alėckos (Olecko) miesto.
Šią stotį planuojama įrengti vėlesniame atkarpos tiesimo etape, kai bus baigti pagrindiniai darbai, VŽ nurodė PKP atstovai, bet nepateikė daugiau detalių apie projektą.
Lietuvoje yra trys intermodaliniai terminalai: Vilniuje (Vaidotuose), Kaune (Palemone) ir netoli Lenkijos sienos esančiuose Šeštokuose. Vaidotų ir Palemono terminalai atidaryti 2015 m. ir tapo pirmaisiais Baltijos regione intermodaliniais terminalais.
Terminalas Palemone plečiamas nuo 2023 m., o iš viso į jį iki 2027 m. ketinama investuoti 30 mln. Eur ir išauginti krovos pajėgumus triskart.
Tokių terminalų reikšmė ypač padidėjo pastaraisiais metais, nes jie gali būti panaudoti kariniam mobilumui.
„Pasikeitusi geopolitinė situacija išryškino geležinkelių svarbą užtikrinant karinio mobilumo jungtis. Šiuo metu karinės technikos krovai yra pritaikytos 8 „LTG Infra“ krovos aikštelės, o iki 2027 m. planuojama įrengti dar 4. Terminalų ir intermodalinių terminalų reikšmė tampa svarbi ne tik siekiant diversifikuoti bendrovės veiklą, bet ir prisidedant prie nacionalinio saugumo didinimo“, – nurodoma 2023 m. bendrovės „LTG Infra“ metinėje ataskaitoje.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai