Lietuvoje – nauji motociklų registracijos rekordai, bendras skaičius priartėjo prie 70.000

Remiantis „Regitros“ duomenimis, nuo 2024 m. pradžios bendras motociklų, kurių variklio darbinis tūris viršija 50 cm3 ir kurių maksimalus konstrukcinis greitis didesnis kaip 50 km/h (L3 klasė), skaičius šalyje paaugo nuo 61.900 iki 68.300.
Triračiai motociklai, užimantys dvi atskiras L kategorijas, prie šio būrio prideda dar 2.000 vienetų. O atskirai skaičiuojamų mopedų, dažnai tampančių pirmuoju žingsniu link „rimtesnių“ motociklų, šalyje yra apie 19.000.
Populiariausi gamintojai – „Yamaha“ ir „Honda“
„Regitros“ duomenimis, pernai Lietuvoje fiksuota dvivaldystė – populiariausi tapo gamintojai „Yamaha“ (1.358 vnt.) ir „Honda“ (1356). BMW su 755 motociklais užėmė trečią vietą, už jų rikiuojasi „Harley-Davidson“ (669) ir „Kawasaki“ (608).
Vis dėlto, pažvelgus į konkrečius modelius, vaizdas kiek kitoks – viršūnėje atsidūrė du „Harley Davidson“ motociklai – „Harley-Davidson FLHX“ (88) ir „Harley-Davidson FLTRXS“ (73). Nedaug nuo pastarojo atsiliko „KTM 125 DUKE“ (70). Penketuką populiariausių užbaigė „BMW R 1300 GS“ (64) ir „Kawasaki Z750“ (60).
Visgi VŽ kalbinti tiek „Harley-Davidson“, tiek KTM oficialūs atstovai Lietuvoje pažymėjo, kad salonai prie šios statistikos prisidėjo simboliškai – dauguma registruojamų motociklų yra naudoti.
Per metus gana reikšmingai padidėjo ir motociklų parko amžius – vidutinis L3 klasės motociklas nuo pernai fiksuotų 18,3 metų paseno iki 19,1 metų. Naujų motociklų registracijos sudaro iki penktadalio ir tai yra gana nauja tendencija. Iki 2021 m. naujų motociklų registracijų dalis nesiekdavo nė 10%.
Skaičiuojant tik naujų motociklų registracijas, lyderiai nesikeičia, bet šįsyk jau „Honda“ (262 vnt.) lenkia „Yamahą“ (228 vnt.). Trečioje vietoje rikiuojasi BMW (210 vnt.), tuomet „Cfmoto“ (158 vnt.) bei KTM (128 vnt.)
Visgi vertinant pagal modelius, neabejotinu lyderiu tapo „BMW R 1300 GS“, kurio registruota 60 vienetų. Šalies motociklininkus domino ir du „Cfmoto“ modeliai („800 MT“ – 42 vnt., „450 MT“ – 41 vnt.). Penketuką užbaigia „Keeway RK V125C“ ir „Honda WW125A“, kurių registruota po 38.
Einoras Danielius Linčiauskas, „BMW Motorrad“ (Lietuvoje atstovauja UAB „Krasta Auto“) prekės ženklo vadovas, VŽ nurodė, kad gana brangaus motociklo populiarumą nulėmė ne tik tai, kad „BMW R 1300 GS“ yra šviežias modelis su nemažai techninių naujovių.
„Viena iš pagrindinių priežasčių yra lojalumas produktui. Didžioji dalis klientų buvo seni mūsų klientai, pas dešimt metų surinkta bendruomenė, kuri yra labai stipri. Jie laukė šito modelio tris metus ir kai jis buvo pristatytas, pradėjo pirkti“, – kalbėjo jis.
Bazinės komplektacijos motociklo kaina prasideda nuo maždaug 21.000 Eur ir gali siekti 28.000 Eur. Tuo tarpu antras pagal naujų modelių populiarumą „Cfmoto 800 MT“ kainuoja apie 10.000–11.000 Eur, o 450 MT – apie 6.500 Eur. Tad nepigaus BMW motociklo populiarumą Lietuvoje galima laikyti ryškia išimtimi.
Būtent kainą, aiškindamas gana didelį atotrūkį tarp naujų ir naudotų motociklų, VŽ akcentavo Arvydas Skernevičius, oficialaus „Harley-Davidson“ atstovo Lietuvoje „Tamsta Moto“ (UAB „Priedas“) vadovas. Jis teigia, kad didžioji dalis Lietuvoje registruojamų „Harley-Davidson“ motociklų yra naudoti, nes naujas harlis statistiniam Lietuvos pirkėjui kainuoja per daug. Pavyzdžiui, „Harley-Davidson FLHX“ JAV kainuoja apie 25.000–28.000 USD.
„Nauji motociklai vis dar per brangūs, nes apynaujį, 1–3 metų senumo, po avarijos, su maža rida, bet jau suremontuotą Lietuvoje motociklą galima nusipirkti už pusę kainos, skaičiuojant nuo naujo motociklo kainos su PVM“, – nurodo pašnekovas.
A. Skernevičius priduria, kad iš JAV ar kitų šalių atsivežtų „Harley-Davidson“ remontas Lietuvoje yra dažna praktika, tačiau, atlikus visą remontą su originaliomis detalėmis, santykinai motociklai vėl pabrangsta. Dalis pirkėjų ieško pigesnių remonto būdų, tačiau vėliau tai gali kelti didesnę eksploatacinę riziką.
„Reikia suprasti, kad motociklas gerokai jautresnė transporto priemonė nei mašina ir bet kokie motociklo rėmo geometrijos pakeitimai daro didelę įtaką važiavimo saugumui. Labai svarbu įmonės, kuri remontavo, reputacija“, – teigia verslininkas.
Paklaustas apie tokį „Harley-Davidson FLTRXS“ ir „Harley Davidson-FLHX“ modelių populiarumą, jis nurodė, kad pirkėjus traukia tiek prekių ženklas ir išskirtinė šių dviejų motociklų išvaizda. Be to, tai kelionėms (touring) skirti motociklai, o ši kategorija Lietuvoje yra labai populiari.
Į Lietuvą ateina daugiau gamintojų
Mindaugas Šimėnas, UAB „Motoshop“ salono vadovas, VŽ nurodo, kad „KTM 125 DUKE“ modelio jo salonas pardavė „keliolika vienetų“. Skirtingai nei likę penketuko modeliai – tai mažos galios miesto motociklas. KTM salono klientus taip pat labiau domina kelioninio stiliaus motociklai, kurie yra brangesni, tačiau „KTM 125 DUKE“ turi savo vardą tarp vienos specifinės kategorijos pirkėjų.
„Daugiausia jų perka jaunimas nuo 16 metų. Po to, kai buvo pakeista tvarka ir motociklą galima vairuoti gavus B kategorijos pažymėjimą ir išklausius kursus, tokius motociklus perka ir vyresnio amžiaus asmenys. Jie nenori ilgos teisių laikymo procedūros – aikštelėje pravažiuoja, išklauso kursus ir važinėja tokiais motociklais. Bet turbūt 80% jo pirkėjų tikriausiai bus jaunimas – jis lengvas, smagus, su gerais komponentais ir gražiai atrodo“, – kalba M. Šimėnas.
Jis sako, kad, nepaisant augančių registracijos skaičių, pastarieji treji KTM salono metai buvo panašūs – pasiekus 200 motociklų vienetų, augimas prislopo. „Rinka plečiasi, nes labai daug naujų gamintojų ateina, todėl tas skaičius yra didelis. O visi didieji gamintojai išlaiko panašų skaičių, vienas kitas gal tik daugiau pridėjo“, – sako pašnekovas.
Skaičiaus augimą lemia ir klimato kaita
Apie šalyje sparčiai populiarėjančią motociklizmo karštinę VŽ rašė 2024 m. spalį. Kaip tuomet pasakojo Lietuvos motociklų salonų atstovai, ilgą laiką nuo Estijos ir Latvijos atsilikusi Lietuva pastaraisiais metais pereina į kitą lygį.
Kalbinti šalies motociklų pardavėjai sako, kad prie tokio populiarumo ir ypač naujų motociklų pardavimų smarkiai prisidėjo 2021–2022 m. COVID-19 pandemija.
„Pandemija sukūrė situaciją, kai pinigai būdavo išleidžiami ne tolimoms kelionėms, o skiriami aktyvioms pramogoms vietoje. Mes Baltijos šalyse turime didžiausią gyventojų skaičių, bet estai ir latviai pirkdavo daugiau motociklų. Gal reikėjo ko nors, kas rinką išjudintų, sukrėtimo kaip COVID-19. Kai balandį–gegužę 2020 m. viskas pasileido, taip iki šiol viskas labai sėkmingai važiuoja. Kitas dalykas – atsidarė labai daug oficialių motociklų gamintojų atstovų“, – „Verslo žinioms“ tuomet kalbėjo M. Šimėnas.
Kai balandį–gegužę 2020 m. viskas pasileido, taip iki šiol viskas labai sėkmingai važiuoja.
Per pastaruosius kelerius metus po pandemijos atsigavusi Lietuvos ekonomika demonstravo teigiamus rezultatus, o gyventojų piniginės pilnėjo.
„Lietuviai, labai mėgstantys naudotus daiktus, įskaitant ir automobilius, atrado, kad įsigyti naudotą motociklą nebūtinai yra tiek smarkiai brangiau nei naują, ką ir kalbėti apie kokybę. Žmonės pradėjo daugiau uždirbti ir suprato, kad gali sau leisti įsigyti ar nuomotis laisvalaikio praleidimo priemonę už gana įkandamą kainą“, – VŽ sako Gediminas Saudargas, automobiliais ir motociklais prekiaujančios UAB „Auto Nippon“ vadovas.
Kalbinti pardavėjai pažymi, kad dėl sausų ir šiltų pastarųjų metų rudenų, motociklų sezonas ilgėja. Tai – reikšminga, nes, kaip VŽ nurodė Gintas Bliuvas, UAB „Autobrava Motors“ direktorius, apie 90% žmonių motociklus naudoja pramogai. Pastaraisiais metais ruduo Lietuvą lepino geromis sąlygomis – šilti orai laikėsi kone iki spalio pabaigos, o tai teigiamai atsiliepė ir motociklų pardavimams.
Tik iki rugsėjo 30 d.
fiziniams asmenims nuo 18 Eur/mėn.
- Esminių naujienų santrauka kasdien
- Podkastai - patogu keliaujant, sportuojant ar tiesiog norint išnaudoti laiką produktyviau
- Manopinigai.lt - praktiški patarimai apie investavimą, realūs dienoraščiai