2024-11-27 12:12

Po 12 metų „Volkswagen“ pardavė kontroversišką gamyklą Kinijoje

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Volkswagen“ pardavė savo prieštaringai vertinamą gamyklą Kinijos Sindziango regione, nurodydama, kad sprendimą nulėmė ekonominės priežastys.

Vokietijos automobilių gamintojas trečiadienį pranešė, kad Šanchajaus „Lingang Development Group“ antrinė įmonė „Shanghai Motor Vehicle Inspection Certification“ (SMVIC) sutiko įsigyti gamyklą.

Objektą „Volkswagen“ pastatė 2013 m., bendradarbiaudama su įmonės partneriu SAIC, kuris taip pat priklauso Šanchajaus miesto valdžiai, nurodo „Financial Times“. Gamykla automobilių negamino nuo pandemijos.

„Volkswagen“ veikla Kinijoje dėmesio centre atsidūrė 2020 metais, kai Australijos strateginės politikos institutas įtraukė „Volkswagen“ į „įmonių, tiesiogiai ar netiesiogiai gaunančių naudos iš uigūrų darbuotojų išnaudojimo už Sindziango ribų per galimai piktnaudžiaujančias darbo jėgos perkėlimo programas“, sąrašą.

Instituto paskelbtame sąraše įrašytos 83 vietos ir užsienio bendrovės, kurių produkcijai gaminti naudotas prievartinis uigūrų darbas. Sąraše taip pat atsidūrė tokios Vakarų kompanijos kaip „Nike“, „Apple“, „Adidas“, „Puma“, BMW, „Hennes & Mauritz“ (H&M) ir kitos.

2021 m. skelbta, kad mažiausiai 1 mln. uigūrų ir kitų musulmonų mažumų narių kalinami stovyklose šiame šiaurės vakarų regione. Kinija taip pat kaltinta priverstine uigūrų moterų sterilizacija ir priverstinio darbo naudojimu. Dėl to šalis susilaukė kritikos bei sankcijų iš Vakarų valstybių, o buvęs JAV valstybės sekretorius Mike'as Pompeo 2021 m. sausį elgesį su uigūrų etnine mažuma pavadino „genocidu“.

Visus šiuos pranešimus Pekinas įnirtingai neigė.

SAIC, didžiausia „Volkswagen“ partnerė Kinijoje, ilgą laiką priešinosi vokiečių gamintojo prašymams parduoti gamyklą Sindziange.

„Financial Times“ šiemet pranešė, kad gamyklos auditas, kuris, „Volkswagen“ teigimu, paneigė įtarimus dėl priverstinio darbo, neatitiko tarptautinių standartų.

52795
130817
52791