Pašto paslaugų rinka augo 7%, paštomatų sektoriuje – naujas lyderis

Pagal bendrąsias pajamas didžiausias rinkos dalis užėmė Lietuvos paštas (24,1%), UAB „DPD Lietuva“ (20,7%), UAB „Venipak Lietuva“ (12,8%), UAB „FedEx Express Lithuania“ (11,5 %) ir UAB „DHL Lietuva“ (10,2%).
Per ketvirtį iš viso išsiųsta 20,5 mln. pašto siuntų – 4,7% daugiau nei prieš metus.
Pašto siuntas RRT skirsto į dvi kategorijas – pašto siuntinius ir korespondenciją. Būtent pašto siuntiniai ir augino sektoriaus rezultatus.
Jų išsiųsta 13,7 mln. arba 8,8% daugiau nei prieš metus.
„Pajamos, gautos už pašto siuntinių pristatymą, siekė 55,8 mln. Eur ir buvo 10% didesnės“, – pranešime cituojama Viktorija Goferienė, RRT Strateginio valdymo grupės patarėja.
Pagal pajamas, gautas už pašto siuntinių pristatymą, didžiausias rinkos dalis užėmė „DPD Lietuva“ – 25,3%, „Venipak Lietuva“ – 15,7%, „FedEx Express Lithuania“ – 13,7%, „DHL Lietuva“ – 11,3% ir Lietuvos paštas – 10,5%.

Mažėjančios korespondencijos apimtys
Korespondencijos siuntų kiekis (6,8 mln. vnt.) per ketvirtį mažėjo 2,7%, palyginti su analogišku laikotarpiu pernai. Pajamos iš korespondencijos pristatymo siekė 11,1 mln. Eur (5,3%) mažesnės.
Didžiausias šios rinkos dalis užėmė Lietuvos paštas (82,8%), „DHL Lietuva“ (5,6%) ir UAB „Zipas“ (3,7%), „FedEx Express Lithuania“ (1,9%) ir UAB „Pašto paslaugos“ (1,4%).
40,1% arba 2,5 mln. vnt. korespondencijos siuntų įteikta gavėjui jo gyvenamojoje ar buveinės vietoje, nurodo RRT.
Naujas paštomatų sektoriaus lyderis
V. Goferienė nurodo, kad didžiausia dalis pašto siuntinių – 59,7% arba 6,7 mln. vnt. – atsiimti paštomatuose. Per metus tiek procentinė šio sektoriaus dalis (+2,8 proc. punkto), tiek siuntinių kiekis (+100.000 vnt.) nežymiai paaugo.
Paštomatų rinkoje III ketvirtį fiksuotas persivertimas – ilgus metus pirmavusi „Omniva LT“ (32,8% visų paštomatų siuntų) pirmąkart užleido vietą Lietuvos paštui (32,9%). Lygiai prieš metus „Omniva LT“ aptarnavo net 49,1% visų paštomatų siuntų, kai Lietuvos pašto dalis siekė 23%.
Abiejų konkurentų III ketvirčio rezultatai buvo kardinaliai priešingi – kai „Omniva LT“ rezultatai krito 11,6%, Lietuvos pašto augo 8,1%.
RRT duomenimis „DPD Lietuva“ per III ketvirtį pristatė 18,8% visų paštomatų siuntų, UAB „Itella logistics“ 8%, o „Venipak Lietuva“ 7,4%.