2024-11-14 14:39

Pridėjusi penkis reisus, SAS tarp Vilniaus ir Kopenhagos skraidys rekordiškai dažnai

SAS lėktuvo sparnas ir Eresūno tiltas tarp Danijos ir Švedijos. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
SAS lėktuvo sparnas ir Eresūno tiltas tarp Danijos ir Švedijos. Lino Butkaus (VŽ) nuotr.
Nuo 2025 metų kovo 31 dienos oro bendrovė „SAS Scandinavian Airlines“ planuoja didinti skrydžių maršruto tarp Vilniaus ir Kopenhagos (CPH) oro uosto dažnį. Oro bendrovė savo bilietų pardavimų svetainėje skelbia, kad vietoje 2024 metų vasaros sezono metu vykdyto 21 skrydžio per savaitę planuojama vykdyti 26 skrydžius.

Lietuvos oro uostų (LTOU) atstovų teigimu, šis skrydžių dažnio padidinimas buvo užtikrintas pritaikant de minimis skrydžių skatinimo mechanizmą, kurį suteikia Susisiekimo ministerija, o administruoja LTOU.

Nereikšminga (de minimis) pagalba yra skiriama oro vežėjams, siekiantiems pradėti naujus maršrutus ir didinti keleivių skaičių iš (į) Lietuvos oro uostus. Jiems skiriama pagalba finansuojama iš valstybės biudžeto lėšų. Krypties į Kopenhagą dažnių didinimui Lietuva SAS skyrė 300.000 Eur.

SAS į Kopenhagą taip pat skraido ir iš Palangos oro uosto. Kauno oro uosto susisiekimą su Danijos sostine užtikrina „Ryanair“.

Papildomi skrydžiai tarp Vilniaus ir Kopenhagos leis keleiviams dar patogiau ne tik pasiekti svarbų Skandinavijos regiono aviacijos centrą, bet ir naudotis oro bendrovės siūlomais jungiamaisiais skrydžiais tarp Europos ir JAV.

Simono Bartkaus, Lietuvos oro uostų vadovo, teigimu, nuo pavasario darbo dienomis vyks keturi skrydžiai per dieną, o savaitgaliais – 3. Istoriškai tai didžiausias skrydžių dažnis tarp Lietuvos ir Danijos sostinių.

„Į „SkyTeam“ aljansą persikrausčiusios aviakompanijos strategija – stiprinti CPH oro uoste įsikūrusį savo hub’ą. SAS iš Kopenhagos ateinančiais metais skraidys į Sietlą JAV, Torontą Kanadoje ir Nuuk Grenlandijoje bei atidarys 12 naujų krypčių Europoje. Taip pat 2025 m. „Delta“ pradės skrydžius iš Mineapolio į Kopenhagą, taip sujungdama „SkyTeam“ vieną didžiausių hub’ų JAV pusėje. Šiemet ta pati SAS startavo su skrydžiais iš Kopenhagos į Atlantą“, – savo naujienlaiškyje rašė jis.

Darbo dienomis SAS pridės Kopenhaga–Vilnius–Kopenhaga išvykimą iš Danijos sostinės 18:00 val. ir išvykimą iš Lietuvos sostinės 21:05 val.

Simonas Bartkus, Lietuvos oro uostų generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Simonas Bartkus, Lietuvos oro uostų generalinis direktorius. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

„Šis papildomas reisas turėtų būti ypač patrauklus skraidantiems į abi puses tarp Vilniaus ir Kopenhagos vakarais. Vėlyvas atvykimas į Kopenhagą dar leis su persėdimu pasiekti keletą krypčių: Stokholmą, Oslą ar Gdanską, o ypatingiems entuziastams dar ir Palangą; gaila, jog tokio jungiamojo bilieto SAS neparduoda“, – paaiškina S. Bartkus.

Taip pat SAS savaitgaliais pridės rytinį skrydį 8:05 val. iš Kopenhagos bei 11:10 val. iš Vilniaus. Iki šiol jie buvo vykdoma tik darbo dienomis. Be svarbos Danijos keliautojams ryte pasiekti Vilnių, šie skrydžiai ypač naudingi keliaujantiems į JAV miestus per Kopenhagą.

Populiariausios jungtys iš Vilniaus per Kopenhagą pastaruosius 12 mėnesių buvo Amsterdamas (4%), Bergenas, Oslas, Stavangeris ir Čikaga (po 3%), Hamburgas, Briuselis, Reikjavikas, Stokholmas, Ciūrichas, Los Anželas, Diuseldorfas, Niujorkas, Mančesteris (po 2%), nurodo S. Bartkus.

Kaip praneša aviacijos naujienų portalas „aviation24.be“, šių metų spalį Kopenhagos oro uoste apsilankė rekordinis 2,7 mln. keleivių skaičius – tai buvo labiausiai užimtas rudens mėnuo per visą oro uosto istoriją ir 8% didesnis rodiklis nei praėjusių metų spalį. Nepaisant didelio keleivių skaičiaus, orlaivių skrydžių skaičius vis dar yra 6% mažesnis nei iki pandemijos.

52795
130817
52791