2023-07-10 23:27

10 chaotiškiausių Europos oro uostų

Schipholo oro uoste netoli Amsterdamo, 2023 m. liepos 5 d. Koeno van Weelp (ANP / AFP / „Scanpix“)
Schipholo oro uoste netoli Amsterdamo, 2023 m. liepos 5 d. Koeno van Weelp (ANP / AFP / „Scanpix“)
Kiek daugiau nei parai dėl NATO viršūnių susitikimo apribotas judėjimas Vilniaus oro uoste, kai iš Vilniaus atšaukiama daugiau nei 100 skrydžių, atrodytų tik lašas jūroje, palyginti su trikdžiais, šiemet birželį užfiksuotais didžiuosiuose Europos oro uostuose. Prognozuojama, jų bus ir likusią vasaros dalį.

Europos oro linijos stengiasi išvengti praėjusią vasarą kilusio chaoso, kai oro linijų darbuotojų streikai ir aptarnaujančio personalo trūkumas buvo tokie dideli, kad Londono Hitrou oro uostas apribojo keleivių skaičių ir paprašė oro linijų limituoti parduodamus bilietus. 

Pasak „Bloomberg“, prognozuojama, jog šią vasarą – liepą ir rugpjūtį – keliautojai vėl užkimš Europos oro uostus, o jų skaičius vėl pasieks arba viršys iki kovido pandemijos buvusį lygmenį.

Siekdama išsiaiškinti, kaip oro uostams sekasi tvarkytis su esama spūstimi, keleivių teises ginanti bendrovė „AirHelp“ išanalizavo ilgesnius nei 15 minučių vėlavimus ir atšaukimus birželį tuose Europos oro uostuose, kuriuose tą mėnesį buvo 5.000 ar daugiau skrydžių.

Daugiausia pažeidimų užfiksuota Londono Gatviko oro uoste, kuriame „AirHelp“ nustatytus sutrikimų kriterijus atitiko 54% skrydžių. Sklandžaiusiai veikė Suomijos Helsinkio oro uostas – jame birželį buvo sutrikdyta 18% skrydžių.

Keli judriausi Europos oro uostai užėmė „vidurio pozicijas“. Amsterdamo Schipholo oro uoste, kuris 2019 m. aptarnavo 72 mln. keleivių, buvo sutrikdyta 36% skrydžių, o Hitrou oro uoste, 2019 m. aptarnavusiame beveik 81 mln. keleivių, pagal tvarkaraštį neįvyko beveik 40% skrydžių, rašo „Bloomberg“. 

Kelionių užsakymo svetainės „Hopper“ duomenimis, nuo balandžio pabaigos JAV keliautojų skaičius į Europą 20% viršijo 2019-ųjų augimą. Kainos taip pat auga: bendrovė teigia, kad bilietų į Europą iš Amerikos kainos šiuo metu didžiausios per pastaruosius šešerius metus. 

Pasak CNN, prognozuojama, kad šią vasarą į Europą atvyks 55% daugiau keliautojų iš JAV, nei praėjusį sezoną, ir tai nėra vien tik išmanių rinkodaros kampanijų pasekmė.

Tarptautinis turizmas ypač ryškiai auga Ispanijoje: gegužę į šalį atvyko 8,2 mln. žmonių, 18% daugiau nei pernai ir 4% daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2019-aisiais, rodo šalies Nacionalinio statistikos instituto duomenys. Tai rekordinis skaičius, rašo „Bloomberg“ ir ragina „kitą kartą keliaujant į Belearus būti pasirengus ilgoms eilėms oro uostuose ir pasilikti tam daugiau laiko“.

10 blogiausiai veikiančių Europos oro uostų 

  • Londono Gatviko oro uostas (LGW) – 54,08% sutrikdytų skrydžių
  • Lisabonos Humberto Delgado oro uostas (LIS) – 51,04% 
  • Kopenhagos Kastrupo oro upostas (CPH) – 50,88% 
  • Paryžiaus Charles'o de Gaulle'o oro uostas (CDG) – 50,60% 
  • Antalijos oro uostas (AYT) – 47,34% 
  • Stambulo Sabiha Gokcen (SAW) – 46,85% 
  • Romos Fiumicino oro uostas (FCO) – 44,05% 
  • Mančesterio tarptautinis oro uostas (MAN) – 43,78%
  • Milano Malpensa (MXP) – 43,66% 
  • Frankfurto tarptautinis oro uostas (FRA) – 42,99% 

10 sklandžiausiai veikiančių Europos oro uostų

  • Helsinkio-Vantaa oro uostas (HEL) – 18.33% sutrikdytų skrydžių
  • Diuseldorfo tarptautinis oro uostas (DUS) – 22,26% 
  • Oslo Gardermoeno oro uostas (OSL) – 23,09% 
  • Varšuvos Chopino oro uostas (WAW) – 23,35% 
  • Vienos tarptautinis oro uostas (VIE) – 2722% 
  • Madrido-Barajas tarptautinis oro uostas (MAD) – 28,38%
  • Barcelonos-El Pratos oro uostas (BCN) – 28,45% 
  • Stokholmo Arlandos oro uostas (ARN) – 30,54% 
  • Stambulo Havalimani oro uostas (IST) – 32,15% 
  • Berlino Brandenburgo oro uostas (BER) – 34,17% 

Šaltinis: „AirHelp“

52795
130817
52791