2024-08-19 05:46

Uždraudė įprastus automobilius ir kilo rūpesčių: neaišku, nei kur elektromobilius įkrauti, nei nuplauti

Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Pasauliui ėmus kalbėti apie transporto sukeliamą taršą ir vienam regionui po kito skelbiant, kad ilgainiui įprastais automobiliais važinėti nebus įmanoma, Etiopija tapo bene pirmąja valstybe pasaulyje, uždraudusia benzininių ir dyzelinių automobilių importą. To rezultatas – tūkstančiai elektromobilių gatvėse, kurių nėra kur įsikrauti.

Importo draudimus Etiopija paskelbė šiemet vasarį, norėdama sumažinti savo priklausomybę nuo įprastų iškastinių degalų importo. 2023-iaisiais valstybei jis atsiėjo 7,6 mlrd. USD. Ekspertai perspėjo, kad sprendimas pernelyg ankstyvas ir valstybė tikrai nepasiruošusi elektromobilių antplūdžiui, tačiau valdžios atstovai argumentų nepaisė.

Keisčiausi iššūkiai

Dabar elektromobilius įsigijusiems pirkėjams tenka ne tik kentėti dėl to, kad jų įsikrauti nėra kur, bet ir dėl to, kad nėra nei remonto dirbtuvių, galinčių naujo tipo transporto priemones prižiūrėti, nei galimybių įsigyti atsarginių dalių. Ne vienas elektromobilio savininkas prisipažino svarstantis apie grįžimą prie įprastais degalais varomų transporto priemonių.

52795
130817
52791