2024-06-13 22:56

Japonijos gamintojai susitepė mundurą

Skandalas, į kurį įsivėlė dauguma Japonijos automobilių gamintojų, garbės nedaro. Yuichi Yamazaki (AFP / „Scanpix“) nuotr.
Skandalas, į kurį įsivėlė dauguma Japonijos automobilių gamintojų, garbės nedaro. Yuichi Yamazaki (AFP / „Scanpix“) nuotr.
Japonijos bendrovė „Toyota“, ketverius metus iš eilės skelbiama didžiausia pasaulio automobilių gamintoja, įsivėlė į tokius rūpesčius, kokių jos įkūrėjai nė nesapnavo, o dabartiniai vadovai raudonuoja iš gėdos. Paaiškėjo, kad korporacijai priklausantys gamintojai klastojo avarijų bandymų rezultatus.

Nešvarūs korporacijos baltiniai viešai skalbiami jau metus. Visko pradžia tapo „Daihatsu“, „Toyotos“ korporacijai priklausančio nedidelių automobilių gamybos padalinio, prisipažinimas, kad 88.000 automobilių, daugiausia parduotų kaip „Toyotos“, šoninio smūgio bandymų rezultatai buvo suklastoti. Toks bandymas parodo, kaip avarijoje, kur smūgis tenka automobilio šonui, nukenčia jis pats, vairuotojas ir keleiviai.

Pradėtas tyrimas atskleidė, kad tiesa gerokai skaudesnė, o klastojimo apimtys – platesnės. Paaiškėjo, kad į skandalą įsivėlė ir „Mazda“, ir „Honda“, ir „Suzuki“, ir „Yamaha“. Teigiama, kad skandalo epicentre atsidūrė 64 skirtingi automobilių modeliai. Dalis jų parduodama Japonijoje, t. y. namų rinkoje, kita dalis keliauja į užsienį.

52795
130817
52791