2024-01-30 19:37

„Dacia“ parodė, kokiu automobiliu nori įveikti Dakaro ralį

„Dacia“ pristatė prototipą „Sandrider“, skirtą Dakaro ralio lenktynėms
„Dacia“ pristatė prototipą „Sandrider“, skirtą Dakaro ralio lenktynėms
„Dacia“ pernai paskelbusi apie planus startuoti sunkiausiomis pasaulio lenktynėmis tituluojamame Dakaro ralyje, taip pat pasaulio ralio maratono čempionate (W2RC), pristatė „Sandrider“: prototipą, kurį 2025 m. varžybose vairuos „The Dacia Sandriders“ komanda.

„Sandrider“ suprojektuotas specialiai ralio maratono lenktynėms. Kuriant jį pasitelkta „Renault Group“ ir Jungtinės Karalystės bendrovės „Prodrive“, besispecializuojančios automobilių sporto srityje, patirtis. Nuo pat pradžių kuriant prototipą aktyviai dalyvavo ir vairuotojai bei šturmanai.

Automobilis atitinka Tartautinės automobilių federacijos (FIA) „Ultimate T1+“ kategoriją. Po kapotu – V6 formos dvi turbinas turintis 360 AG galios variklis, kurio maksimalus sukimo momentas siekia 539 Nm. Variklis suporuotas su sekvencine 6 laipsnių pavarų dėže.

Automobilyje viršutinėje prietaisų skydelio dalyje naudojami antirefleksiniai dažai (iš aviacijos pramonės pasiskolinta detalė), kurie optimizuoja matomumą. „Sandrider“ modulinis prietaisų skydelis leidžia kiekvienam ekipažo nariui pritaikyti tam tikrų funkcijų ergonomiką ir išdėstymą pagal savo poreikius.

„Dacia“ pristatė prototipą „Sandrider“, skirtą Dakaro ralio lenktynėms
„Dacia“ pristatė prototipą „Sandrider“, skirtą Dakaro ralio lenktynėms

Rėminę konstrukciją papildo sutvirtinta priekinė apsauga, anglies pluošto kėbulo detalės, važiuoklė su dviguba nepriklausoma pakaba ir visų varančiųjų ratų pavara. „Sabelt“ sėdynės aptrauktos specialiu antibakteriniu audiniu, kuris lengviau išgarina drėgmę. Atsarginiai ratai yra neuždengti, kad juos būtų lengviau ir greičiau panaudoti. Taip pat ekipažas gali greitai pasiekti salone esančius įrankius, nereikia atidaryti daiktadėžės. Į „Sandrider“ kėbulą įmontuotos magnetinės panelės ratų tvirtinimo varžtams laikyti, kad šie nepasimestų smėlyje. Šį sprendimą įkvėpė komandos vairuotojų patirtis.

Bendras „Sandrider“ svoris, lyginant su panašiais prototipais, mažesnis maždaug 15 kg. Šis rezultatas pasiektas naudojant lengvesnę vamzdinę rėmo konstrukciją, atsikratant visų nereikalingų kėbulo elementų, o kitoms panaudojant anglies pluoštą.

„Dacia“ pristatė prototipą „Sandrider“, skirtą Dakaro ralio lenktynėms
„Dacia“ pristatė prototipą „Sandrider“, skirtą Dakaro ralio lenktynėms

Siekdami išlaikyti žemą temperatūrą salone, „Sandrider“ projektuotojai panaudojo nuo infraraudonųjų spindulių apsaugančius pigmentus, tiesiogiai integruotus į automobilio kėbulo plokštes.  Šią technologiją siekiama užpatentuoti.

„Sandrider“ variklis varomas sintetiniais degalais, kuriuos tiekia kompanija „Aramco“. „Aramco“ sukurtuose sintetiniuose degaluose vandenilis iš atsinaujinančių šaltinių jungiamas su anglies dvideginiu, taip gaunami mažiau anglies dioksido į aplinką išskiriantys degalai, suderinami su šiuolaikiniais varikliais.

„Dacia“ pristatė prototipą „Sandrider“, skirtą Dakaro ralio lenktynėms
„Dacia“ pristatė prototipą „Sandrider“, skirtą Dakaro ralio lenktynėms

Pristatė ir komandą

„Sandrider“ debiutas automobilių sporte įvyks šiemet spalio 5–11 d. Maroko ralyje „Rallye du Maroc 2024“, kuris yra pasaulio ralio maratono čempionato dalis. 2025-aisiais komanda rengiais dalyvauti ir Dakaro ralyje, ir visame Pasaulio ralio maratono čempionate.

„Dacia“ į „The Dacia Sandriders“ komandą subūrė tris ekipažus. Po komandos vėliava startuos prancūzas, ralio lenktynininkas, Sebastienas Loebas. Jo šturmanu bus Fabianas Lurquinas.

Komandoje bus ir lenktynininkė Cristina Gutierrez Herrero, kurios šturmanu bus Pablo Moreno Huete.

Trečiasis komandos ekipažas sudarytas iš katariečio Nassero Al-Attiyah. Kol kas tai, kas bus jo šturmanas, dar nenuspręsta.

52795
130817
52791