Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-05 12:56
2025-08-07 20:20
2025-07-29 16:37
2025-07-04 15:01
2025-06-29 19:00
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Lietuvoje turtingų žmonių nėra jau tiek daug, tai tikriausiai, jie jau ir apsipirko. O darbo liaudžiai tokie dalykai tik kerta per ateities perspektyvas. Vietoj to, kad būtų investuojama į ilgalaikius sprendimus (pvz., švietimas ar kaimietukų pavežėjimas iki darbo mieste), pinigai mėtomi turtingų žmonių žaisliukams. Lietuva elektromobilių negamina, todėl mums iš jo pirkimo naudos jokios.
kompensaciniai pinigai ne LT o išsivysčiusių šalių lėšos ,kuriomis jie remia savo gamintojus.LT čia ne prie ko - tiesiog kvailai ir tiesmukiškai atlieka skirstytojo funkciją. Na o pralaimi el auto pirkėjai-pakolkas el auto neatsiperkantis dalykas LT tiek komerciniame sektoriuje,privačiame tuo labiau.
fake news, pasižiūrėkite kiek susimoka į ES biudžetą.
Neatsiperkantis? :D Jei nuvažiuoji po 8000 km per metus, tai gal ir neatsiperka.
Paskaičiuokime, kiek "turtingas" sumoka į biudžetą pirkdamas automobilį iš salono už 40k€? Grubiai 7000€ PVM, tada dar salonas susimokės pelno mokestį. Tada pirkėjas dar turi būti susimokėjęs mokesčių už pajamas, kas yra mažiausiai 6000€, t.y. kaip minimum 15000€ nuo automobilio naujo bus sumokėjęs mokesčių. Gauna 3000€ paramą, sumoje vis tiek sumoka 12000€ mokesčių. Ką sumoka perkantis dėvėtą iš neaiškių asmenų? PVM - 0. Sumoka kažkiek GPM, na tarkime 450€. Tai kas čia ką subsidijuoja? Vargšai turtingus, ar turtingi vargšus? Lietuva yra įsipareigojusi sumažinti taršą transporte. Kaip tai padaryti, kiekvienos šalies reikalas. Aš siūlyčiau pirmiausia normalius automobilio mokesčius įvesti, susietus su tarša. Tada mokėtų ne turtingas/neturtingas, o teršiantis. Ne esmė, net jei kontrabandinį kurą pilasi.
Pasipiktinimą keliantis, pinigų mėtymas turtingųjų žaisliukams, graudu... Jei turėtume savo auto pramonę, tuomet bent tuo galėtum apeliuoti, o dabar kišam pinigus vakarų koncernams ir žmonių ego tenkinti
Per siaurai mąstome, kadangi elektromobilis 3 kartus efektyvesnis, tai 3 kartus mažiau sunaudoja kuro, kuris importas, tai pakeitimas duoda teigiamą efektą net ir neturint savo gamintojų. ES mastu, perėjimas prie elektromobilių, leis ženkliai sumažinti priklausomybė nuo energetinių ištekių importo Bendrijos mastu. VW paskelbė atidarantis 6 G faktorius ES, todėl viskas eina gera linkme.
efektyvesnis, mažiau sunaudoja kuro ... o kiek kartų jis naujas brangesnis nei toks pat su vidaus degimo varikliu?
Siulau paziuret didziausias ES kompanijas pirmam penketuka 4 su nafta susijusios. Elektremobiliai yra kilpa ant ES kaklo. Jei ne muskas apie EV net negalvotumem dabar. Muskas gadina visus ES planus.
Efektyvumas versle matuojamas per atsiperkamumą, o elektromobiliai manyčiau ~95 % atvejų šiuo metu neatsiperka, palyginti su vidaus degimo varikliais, kas reiškia, kad pinigine prasme elektromobiliai visiškai neefektyvūs.
Šiuo metu iki 30% brangesnis. Brangesnis daugiausia dėl to, kad ribota pasiūla. Po 10 metų bus pigesnis.
ES turėjo reguliavimų aktus taršai dar tais laikais, kai apie Muską nieks girdėjęs nėra.
Jeigu nedotuosime elektromobilių,saulės elektrinių ,tada mokėsime baudas už taršą?
tai kad pakelus "pasaugojimo" kaina saules elektrines net ir su kompensacijomis nebeapsimoka. Kazkaip viskas pas mus daroma per antra gala...
Elektrą gaminti tikrai neapsimoka, jei jos pagamini daug, o mažai naudoji.
Apsimoka ir su pakeltomis pasaugojimo kainomis. Pastarųjų skaičiavimo metodiką matyt keis jau. Jei skaičiuoti nemokate, ar net neskaičiavote, tai jūsų problemos.
Paklausa, paremta kompensacijomis. Well...
Be kompensacijų elektromobiliai nebus paklausus ir kol kas nebus konkurencingi prieš benzininius. Prancūzija kompensuoja taip, kad naujasis dacia elektromobilis tekainuoja 14 k euru.
Idėja Lietuvai: per du metus persėsti ant arklių ir dviračių. O likusieji tegu įsigyja elektromobilius ar vandeniliu varomas transporto priemones. Nereikės jokių kompensacijų kaip žiūrėk busim pirmi Europoje pagal žalumą.
2022-01 ateis pastovus metinis mokestis už auto ir % tikrai atsisakys auto.
Bet kokia subsidija, bet kam, subsidijos metu didina paklausą pirmiausia paankstindama kitų asmenų sprendimą. T.y. jei dotuosi trąšų pirkimą 2020 m., tai tie, kurie planavo ir 2021 m. pirkti trąšas, užsipirks 2020 m. ne tik tiems metams, bet ir 2021 m. ir 2022 m., o nutraukus subsidijas, t.y. 2021 metų pradžioje trąšų pirkimas kristų. Šiuo atveju subsidijuojami elektromobiliai, kurių pirkimas vangus pirmiausia dėl daug mitų esančių rinkoje, paskleistų tų žmonių, kurie net nėra bandę elektromobilio. Kuo greičiau turėsime daugiau elektromobilių, tuo daugiau žmonių ateityje pirks elektromobilį. Ir šiaip, elektromobilis skaičiuojant ir išlaikymo kaštus, yra pigiau, nei VDV, nes kurui išlaidos lieka kapeikos. Techninės priežiūros beveik nėra, net tepalų keisti nereikia.