Britų automobilių pramonė klesti: vietos yra ir gamintiems rankomis

Bet britų automobilių pramonė neapsiriboja vien greitai pagaminamais modeliais. Nuo senų laikų Didžiojoje Britanijoje netrūko nedidelių automobilius gaminančių kompanijų, kurių kūriniai buvo tikri stiliaus, galios ir meistriškumo pavyzdžiai, nors jų gamyba užtrukdavo išties ilgai.
Iki pat šių dienų britai didžiuojasi tebeturį automobilių, kurių kelionė per gamybos liniją skaičiuojama ne sekundėmis, o dienomis ir savaitėmis, tačiau nuriedėję nuo konvejerio jie iš karto gauna „svajonių automobilio“ titulą. Tokie, pavyzdžiui, yra ir šių penkių britų sportinių automobilių gamintojų kūriniai.
„Ultima Sports“
Šis automobilių gamintojas vargiai galėtų būti vadinamas rinkos naujoku. Nuo 1992 m. „Ultima Sports“ gamina įvairius automobilius, net tokius, kuriuos klientai gauna dėžėse ir susirenka patys (angl. kit cars), o geriausiai žinomas yra dėl įspūdingo GTR modelio. Šis kompanijai atnešė įrašą Gineso rekordų knygoje už greičiausią įsibėgėjimą nuo 0 iki 100 km/val.
Tačiau „Ultima Sports“ pagamino ir dar greitesnį automobilį, pavadintą „Evolution“. Šis modelis turi atmosferinį 6,8 l darbinio tūrio V8 formos variklį, generuojantį maždaug 1.020 AG. Kupė arba kabrioleto kėbulą turintis „Evolution“ iki 100 km/val. įsibėgi per 2,3 sek., o maksimalus automobilio pasiekiamas greitis – apie 384 km/val.
Jei norėtumėte tokio modelio dėžėje ir jį surinktumėte patys, „Ultima Sports“ paprašytų susimokėti 34.500 Eur. Jei užsisakytumėte gamykloje surinktą ir 1.020 AG generuojantį modelį, jis jums atsieitų 135.700 Eur.
„Arash Motor Company“
Verslininkas Arashas Farboudas savo automobilių gamybos kompaniją įkūrė 1999 m. Ši, rašo britų „Topgear.com“, ir jos spindinčiai švarus fabrikas primena miniatiūrinę „McLaren“ technologijų centro kopiją.
Kompanijos ketvirtasis ir, matyt, įspūdingiausias modelis AF8 kupė – dvivietis plieno ir anglies pluošto kūrinys su vidurinėje kėbulo dalyje sumontuotu 7 l darbinio tūrio „Chevrolet“ V8 formos varikliu, generuojančiu 563 AG ir 645 Nm sukimo momentą.
Drauge su mechanine 6 laipsnių pavarų dėže šis variklis padeda 1.200 kg sveriantį kupė iki 100 km/val. išjudinti per 3,5 sek. Maksimalus išvystomas greitis – 320 km/val. Įsigyti AF8 kupė galima už 233.000 Eur.
„Elemental Cars“
Ne kartą sakę, kad įprastiems keliams ir lenktynių trasoms skirti automobiliai neatitinka jų lūkesčių, britų „Elemental Cars“ kompanijos atstovai ėmė patys kurti automobilius.
Vienas naujausių jų gaminių – modelis RP1. Šis, priklausomai nuo savaitės dienos, gali būti ir lenktyninis automobilis, skirtas įprastiems keliams, ir įprastas automobilis, skirtas lenktynių trasai.
Dvivietis automobilis varomas 2 l turbobenzininiu „Ford“ varikliu, generuojančiu maždaug 320 AG galią – daugiau nei per akis nė 600 kg nesveriančiam automobiliui. Nuo 0 iki 100 km/val. jis pagreitėja per 3,1 sek., o neatleidus akceleratoriaus iki galo, RP1 pasiektų 264 km/val. greitį.
Už pirmuosius 10 serijinių modelių „Elemental Cars“ iš pirkėjų prašys pakloti 107.000 Eur, likusieji kainuos po 128.500 Eur.
„David Brown Automotive“
Davido Browno sukurtas „Speedback GT“, rodos, išriedėjęs iš gamyklos dar 60-aisiais. Tai pirmasis šio britų verslininko ir automobilių entuziasto kūrinys, kuris, sako jis pats, leido suvienyti inžinerines ir gamybos žinias drauge su meile automobiliams.
Tiesa, nereikia ypač aštrių akių, kad „Speedback GT“ modelyje įžvelgtumei 1964-ųjų „Aston DB5“ modelį. Visgi p. Browno kūrinys remiasi „Jaguar XKR“ modeliu, kurio gamyba buvo nutraukta.
Rankų darbo „Speedback GT“ išleista vos 100 vienetų. Nemaža dalis automobilio dalių gaminama specialiai pagal užsakymą, be to, čia netrūksta rankų darbo smulkmenų, pavyzdžiui, degalų įpylimo angos dangtelis yra pagamintas iš rankomis apdirbto aliuminio.
Kaip ir „Jaguar XKR“, automobilis varomas 5 l darbinio tūrio V8 formos atmosferiniu 510 AG galios varikliu, o nuo 0 iki 100 km/val. jis pagreitėja per 4,6 sek. Tai, tiesą sakant, 2 sekundėm greičiau nei 1964-ųjų „Aston DB5“.
Vienas iš viso labo 100 pagamintų modelių kainuoja apie 699.700 Eur.
„Lyonheart Cars“
Ši britų automobilių gamybos kompanija užsibrėžusi tikslą gaminti ypač prabangius ir ištaigingus automobilius, taip pat – griežtai riboti modelių, nuriedančių nuo konvejerio, skaičių.
Vienas tokių automobilių – „Lyonheart K“. Kupė ir kabrioleto kėbulus turintis automobilis dienos šviesą išvydo 2012 m., o bendrovė pažadėjo, kad pagamins 250 tokių modelių ir nei vienu daugiau.
Šis automobilis taip pat gimė iš „Jaguar XKR“, o po jo kapotu nutūpė 5 l darbinio tūrio atmosferinis motoras. Tiesa, šį patobulinusi bendrovė išgavo 567 AG galią, tad iki 100 km/val. automobilis įsibėgi per 3,7 sek. Maksimalus pasiekiamas greitis – beveik 300 km/val.
VERSLO TRIBŪNA
„Lyonheart K“ kupė kainuoja 509.000 Eur, o už kabrioletą teks sumokėti apie 530.000 Eur.