2019-10-05 10:45

Architektas L. Vaitys: pagrindinis oro uostas turėtų būti Kaune

„Vilniaus oro uostas galėtų būti mažas, reprezentatyvus uostas“, – sako architektas Leonardas Vaitys. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Vilniaus oro uostas galėtų būti mažas, reprezentatyvus uostas“, – sako architektas Leonardas Vaitys. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Diskusijos, ar Lietuvai reiktų naujo oro uosto, kiek apskritai mums jų reikia ir kuris iš jų turėtų tapti pagrindiniais šalies oro vartais, netyla. Nuomonių girdėti visokiausių, o architektas Leonardas Vaitys, 1993-iaisiais su kolegomis rekonstravęs Tarptautinį Vilniaus oro uostą, VŽ tvirtina, kad pagrindiniam šalies oro uostui sostinėje ne vieta.

L. Vaitys pasakoja, kad jo istorija su Vilniaus oro uostu prasidėjo 1984-aisiais, kai architektų komanda laimėjo konkursą parengti Vilniaus oro uosto rekonstrukciją. Projekto įgyvendinimas truko ilgai – architektai darbus pabaigė po dešimtmečio, jau nepriklausomoje valstybėje.

„Oro uostą projektavome net negalvodami apie nepriklausomybę“, – prisimena L. Vaitys. SSRS civilinės aviacijos ministerijos užsakyme Vilniaus oro uostas buvo įvardytas kaip „galinis šalies oro uostas“, t. y. jis turėjo būti skirtas vidinei Sovietų Sąjungos erdvei, o vasaromis iš Vilniaus buvo numatytas vienas skrydis per savaitę į Varną Bulgarijoje.

52795
130817
52791