Prievaizdo bizūnas – pro šalį

Įmonių vadovų ir buhalterių kantrybė galutinai trūko, kai jie vėl gavo grėsmingą Sodros laišką apie gresiančią administracinę atsakomybę dėl esą nepateiktų duomenų. Nors vėliau jų buvo atsiprašyta, aiškinant, kai tai buvo klaida, verslą papiktino ne tik pernelyg dažnai pasikartojančios klaidos, bet ir pranešimų tonas, rodantis nepagarbą jam.
Sausio 17 d. Sodros žinutės skriejo tūkstančiais adresų jose buvo reiškiamos pretenzijos, kad esą įmonė nėra pateikusi pranešimo apie apdraustuosius už 2022 m. gruodį. Ir kad būtų įtikinamiau priminta apie gesiančią administracinę atsakomybę.
Galima suprasti didžiąją dalį bendrovių, kurios, švelniai tariant, gerokai nustebo juk minėtus duomenis Sodrai buvo pateikusios iki numatyto termino. Buhalteriai stebėjosi ne tik keista informacija, bet ir šiurkščiu Sodros žinutės tonu.
Sodra sureagavo tą pačią dieną ir savo interneto puslapyje bei feisbuko paskyroje paskelbė atsiprašymą dėl šių klaidingų pranešimų. Anot Sodros, klaida įvyko dėl programinės įrangos atnaujinimo darbų.
Buhalteriai tikina, kad Sodros klaidos ne pirmiena. Kartojasi jos dažnai, tačiau stebina ir kitkas garsinimai siunčiami laiškais, kuriais patikėję įmonių vadovai nepagrįstai priekaištauja savo buhalteriams, o atsiprašymai skelbiami tik Sodros puslapiuose ir Facebook paskyroje, tarsi vadovai, metę visus darbus, turėtų pulti naršyti po socialinius tinklus...
Tokių ir panašių Sodros kliurkų per metus būna penkiosaštuonios, neskaičiuojant dažnų nepagrįstų laiškų dėl darbuotojų nedarbingumo, sako Daiva Čibirienė, Lietuvos buhalterių ir auditorių asociacijos (LBAA) prezidentė.
Jos teigimu, tokie Sodros laiškai ne tik sukelia nereikalingų rūpesčių, bet ir gali diskredituoti buhalterį vadovo, darbuotojų akyse.
Ne visi darbdaviai bando išsiaiškinti, kiek yra teisingi Sodros laiškai, buhalteriui ne visada pavyksta apsiginti nuo nepagrįstų kaltinimų, kalba ji.
Dar viena Sodros laiškų, kurių iš principo neturėtų būti, atmaina, jos teigimu, yra informacija apie nesumokėtą skolą, kuri iš tikrųjų jau sumokėta, tačiau Sodra kažkodėl šio fakto nemato.
O neseniai atsirado nauja keista Sodros laiškų rūšis priminimai apie mėnesinių SAM ataskaitų teikimo terminus, kuriuos buhalteris ir vidurnaktį iš lovos pakeltas pasakytų. Vadovai persiunčia šiuos laiškus buhalteriui, buhalteris atrašo žinau tuos terminus. Tada vadovas klausia, o kodėl Sodra tau apie juos primena? Buhalteris atsako neįsivaizduoju, visada viską teikiu laiku, pasakoja D. Čibirienė.
VŽ atsiųstame komentare Sodra tikina, kad ateityje tokių incidentų, koks įvyko sausio 17 d., tikisi išvengti šiuo metu yra pradėtos viešųjų pirkimų procedūros papildomiems fiziniams serveriams įsigyti, o tai esą leis izoliuoti gamybinę, kokybės užtikrinimo ir testavimo aplinkas. Planuojama, kad papildomi serveriai gali kainuoti iki 320.000 Eur.
Savo pranešimų turinį Sodra numato iš dalies peržiūrėti, kad įmonėms jis neatrodytų netinkamas.
Nors ji kartais ragina bendroves pateikti duomenis anksčiau, nelaukiant paskutinių termino dienų, buhalteriai to vengia, nes jei prireikia duomenis koreguoti, tai padaryti būna itin sunku dėl sudėtingos pačios Sodros sistemos.
Pasak LBAA prezidentės, Sodra taiko tokią sudėtingą jau pateiktų duomenų koregavimo ir tikslinimo tvarką, jog buhalteriai laukia iki paskutinės minutės, kad sumažintų klaidos riziką ir nereikėtų tikslinti.
Verslininkai teigia, kad šiuo metu Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) kur kas efektyviau tvarkosi ir pagarbiau bendrauja su mokesčių mokėtojais nei Sodra su įmokas mokančiais darbdaviais, VMI gerokai daugiau tariasi su verslu, skiria dėmesio ir investicijų savo sistemoms tobulinti, kad verslui ir gyventojams būtų lengviau jomis naudotis, teikti duomenis.
Įmonių vadovai pateikia pavyzdžių, kai Sodra juos bombarduoja dėl keliolikos centų skolos, nelaukdama, kol ji bus pridėta prie naujo mokėjimo. Paradoksalus atkaklumas banko pavedimas kainuoja daugiau nei ta skubi centų skola.
VŽ nuomone, tenka sutikti su verslininkais, siūlančiais Sodrai eiti optimizavimo keliu. Toks neproporcingas administravimas akivaizdžiai perteklinis, o pasikartojančios klaidos, bereikalingi perspėjimai kelia abejonių dėl jos veiklos efektyvumo. Negana to, šiurkštus pranešimų tonas byloja apie nepagarbą verslui.
Rodos, Sodra kartais užmiršta, kad darbo vietas kuriančios ir išlaikančios įmonės yra pagrindinis jos pajamų šaltinis, o ji tėra tik tų pinigų skirstytoja, primena Taurimas Valys, Vilniaus prekybos, pramonės ir amatų rūmų viceprezidentas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti