Kas tai? Eksperto įžvalgos

Lietuvių „Teamgate“ – vėl „Gartner“ akiratyje

Publikuota: 2017-01-25
UAB „Teamgate“ vadovas Marijus Andrijauskas.
UAB „Teamgate“ vadovas Marijus Andrijauskas.

Vienai įtakingiausių žiniasklaidos ir technologijų rinkos tyrimų bendrovei „Gartner“ priklausanti programinės įrangos vertinimo ir tyrimų platforma „Software Advice“ paskelbė pasaulinėje rinkoje pirmaujančių CRM (klientų valdymo sistemų), skirtų smulkiajam verslui, analizę, kurioje pagal kokybės (angl. capability) ir sukuriamos vertės (angl. value) santykį įvertintas ir lietuvių produktas „Teamgate“.

Svarbiausias „Software Advice“ Lyderių (angl. „FrontRunners“) analizės tikslas – identifikuoti 25–30 pasaulyje pirmaujančių CRM sprendimų ir suskirstyti juos 4 grupes vadinamajame „Gartner“ kvadrante.

4 grupės suskirstytos pagal CRM sprendimo funkcionalumų ir sukuriamos vertės galutiniam vartotojui santykį. „Teamgate“ produktas priskirtas „Užduodančiųjų tempą“ CRM sprendimų (angl. Pacesetters) grupei.

Priskiriant CRM sprendimus vienai iš 4 grupių, buvo vertinamas sprendimų funkcionalumas, paprastumas, klientų aptarnavimas, esamų klientų pasitenkinimas sprendimu, taip pat tai, kaip klientai vertina sprendimo kainos ir kokybės santykį beiar rekomenduotų šį sprendimą kitiems. Visose kategorijose CRM sprendimai galėjo surinkti nuo vieno iki penkių balų.

„Džiaugiamės patekę tarp stipriausių CRM rinkos lyderių, pirmiausia dėl to, kad tokį pasiekimą lėmė klientų ir ekspertų atsiliepimai, reitingai. Džiugina ir didesnis žinomumas, kurį suteikia „Gartner“ valdomos įmonės įvertinimas ir paties kvadranto populiarumas. Kalbant konkrečiau apie poziciją, kurią užėmė „Teamgate“, svarbu tai, kad „Software Advice“ vertino CRM sprendimus pagal tai, ką jie gali pasiūlyti būtent smulkiajam verslui, neslėpdama visų vertintų CRM sprendimų stiprybių ir silpnybių. Dabar aiškiai matome, kad pasiekti dar aukštesnes pozicijas galime ryžtingiau pabrėždami „Teamgate“ sukuriamą vertę vartotojui“, – pasakoja „Teamgate“ vadovas Marijus Andrijauskas.

Situacija Lietuvoje keitėsi neženkliai

Lietuvoje 2016 m., kaip ir 2015 m., „Teamgate“ augo 40 proc. Kadangi pernai dar spartesnio augimo tikėtis buvo sunku, didžioji dalis resursų nukreipti į užsienio rinkas.

„Įdomu tai, kad net įdėję sąlyginai nedaug pastangų, Lietuvoje gana lengvai pasiekėme savo klientus. Nors vis dėlto tenka pastebėti, kad CRM poreikis Lietuvoje formuojasi gana netolygiai. Skirtingi verslai subręsta šiam įrankiui skirtingu laiku. Pavyzdžiui, didžiosios kompanijos vis dar nedrąsiai perka ir diegia pavienius sprendimus atskiroms komandoms ar padaliniams, nors dažnai šios komandos pačios pasirenka sprendimus, su kuriais norėtų dirbti. Dabar Lietuvoje vis dar vyrauja tokios verslo valdymo sistemos kaip „MS Dynamics“ ir „SAP ERP“. Kaip žinia, tokie sprendimai bando apimti labai daug skirtingų verslo procesų“, – pastebi „Teamgate“ atstovas.

Pernai, kaip ir prieš metus, „Teamgate“ sprendimą įsigijusios įmonės pasiskirstė taip: didžioji dauguma – apie 60 proc. tai paslaugas teikiančios įmonės, 30 proc. – prekybos verslas ir likę 10 proc. – gamybos įmonės.

Pastebima, kad dauguma įmonių, pasirinkdamos CRM sprendimą, didžiausią dėmesį skiria sistemos naudojimo mokymams ir jos aptarnavimui, o mažiau svarbus sistemos funkcionalumas. Didelis mokymų ir aptarnavimo aktualumas išduoda edukuotų, mokančių dirbti su sistema, specialistų trūkumą pačiose organizacijose.

„Teamgate“ atstovas skaičiuoja, kad vidutinė šios CRM sistemos kliento gyvavimo trukmė pailgėjo iki 28 mėnesių, o toks rodiklis CRM sprendimų versle – gana geras, todėl lietuvius galima vadinti lojaliais klientais.

„Atlikus klientų pasitenkinimo tyrimą paaiškėjo, kad laimingesni tie klientai, kurie turi integralių sprendimų, t.y. tokie klientai savarankiškai apsijungė sistemą su įvairiomis kitomis sistemomis, svetainėmis, integracinėmis platformomis tokiomis kaip „Zapier“, leidžiančiomis jungtis iškart prie šimtų kitų sistemų. Vidutinė pardavimo trukmė vis dar siekia 45 dienas, vidutinė trukmė iki pilno įsisavinimo ir savarankiško darbo – 2 mėnesiai. Vertinti šiuos rodiklius kaip blogus ar gerus sunku. Tačiau jie labai skiriasi tų, kuriuos matome Vakarų Europoje arba už Atlanto“, – sako pašnekovas.

Šuolis užsienyje

„Teamgate“ vadovas pasakoja, kad dar pernai metų pradžioje tapo aišku, kad 2016-ieji taps lūžio metais užsienio rinkose.

„Užklausų (angl. lead’ų) skaičius augo kasdien. Jos plaukė iš daugiau kaip 100 skirtingų šalių. Tik vėliau paaiškėjo, kad tas 100 šalių spektras nėra toks patrauklus, kaip atrodė iš pradžių. Pirmiausia atsirado daug informacinio triukšmo, 24valandų budėjimas. Pradėjo trūkti resursų. Visa tai parodė, kad užklausų filtravimas neišvengiamas. Jau antrąjį 2016-ųjų pusmetį atsirinkome tik anglakalbes šalis. Daugiausiai dėmesio nukreipėme į JAV, Kanadą ir keletą Europos šalių. Mūsų vertinimu, labiausiai pažengusi CRM rinka – JAV. Tačiau dirbti joje sudėtingiausia – ir dėl didelės konkurencijos, ir dėl labai aukštų reikalavimų. Verslas ten apsuptas daugybės pasiūlymų, mokymų, edukacijos, nemokamų produktų. O tai reiškia, kad tu gali lengvai pavirsti „pertekline informacija“. Išvengti to padeda geras, originalus marketingas, leidžiantis pasiekti savo klientą. O kai klientą pasieki, privalai parduoti greitai“, – dėsto „Teamgate“ atstovas.

Jis skaičiuoja, kad vidutinė pardavimo trukmė JAV siekia iki 1 dienos, su 50 proc.sėkmingo sandorio tikimybe, arba iki 7 dienų su 15 proc. sėkmės tikimybe. „Kitaip tariant, sprendimai priimami labai greitai. Jei pardavimo galimybė atvira ilgiau nei savaitę, galima ją uždaryti. Europoje situacija šiek tiek kitokia. Tarkim,vokiečiai sprendimus priima greitai, o prancūzai – gana lėtai“, – pastebi pašnekovas.

Šiuo metu „Teamgate“ klientai iš užsienio priklauso labai skirtingoms sferoms: „Nuo karinės pramonės, aviacijos iki eskorto paslaugas teikiančių bendrovių, kurios supranta, kad turi tinkamai valdyti savo verslo procesus.“

Skyrus daugiau dėmesio anglakalbėms šalims, per gana trumpą laiką „Teamgate“ pavyko pritraukti daugiau nei 100 naujų klientų. „Teamgate“ padalinio Didžiojoje Britanijoje augimas pernai siekė 1000 proc. Nors toks augimas neturi įtakos „Teamgate“ pozicijai „Gartner“ kvadrante, ši pozicija mums vis tiek labai svarbi – užsienyje įprasta tikrintis informaciją apie paslaugos tiekėją, tad „Gartner“ kvadrantas tik pridės mums svorio rinkoje“, – sako pašnekovas.

Pozicija „Gartner“ kvadrante – nebe pirmas kartas, kai „Teamgate“ atkreipia pripažintų ekspertų dėmesį. Pernai panašiu metu lietuvių sukurtas sprendimas užėmė 2-ą vietą taip pat „Gartner“ valdomos įmonės „GetRank“ sudarytame pasauliniame CRM pirmojo metų ketvirčio reitinge.

Apie „Teamgate“

UAB „Teamgate“ savo klientams siūlo integruotą efektyviam įmonės pardavimų ir klientų valdymui skirtą, debesų technologija paremtą, sistemą (angl. CRM). Įmonė taip pat aptarnauja klientus diegdama savo sistemą, organizuoja mokymus bei teikia konsultacijas. „Teamgate“ priklauso lietuviško kapitalo IT įmonių grupei„Blue Bridge“.

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Įmonės vertybės: nuo „katės maiše“ iki metų darbuotojo Rėmėjo turinys

Metų pabaiga signalizuoja ne vien apie visų laukiamas šventes, bet ir įmonių metinius vakarėlius. O tokiuose...

Inovatyvus verslas
2018.12.28
Skaitmeninė transformacija 2018-aisiais: nuvilti lūkesčiai ir užgimstanti IT tiekėjų ekosistema Rėmėjo turinys 2

Šiemet paaiškėjo, kad praktinis esminių veiklos pokyčių įgyvendinimas pasitelkiant technologijas – daug...

Išmani visuomenė
2018.12.27
Biotechnologijų „Froceth“: kuriame inovatyvius vaistus itin sunkioms ligoms gydyti Premium

Jaunų lietuvių mokslininkų įkurta biotechnologijų įmonė „Froceth“, gaminanti individualiai pritaikytus...

Technologijos
2018.12.27
Lietuvos ir Suomijos startuolių ekosistemų palyginimas 8

Remiantis naujausiais organizacijos „Startup Lithuania“ duomenimis, 2018 m. startuolių skaičius Lietuvoje...

Technologijos
2018.12.23
Lūžio taškas, pakeisiantis telekomunikacijų bendrovių veidus Rėmėjo turinys 7

Mobiliojo ryšio operatoriai išgyvena lūžį. Balso skambučių ir trumpųjų žinučių era liko praeityje. Šiuo metu...

Išmani visuomenė
2018.12.20
Į dirbtinį intelektą investuos 1 įmonė iš 101 Premium

Iš pateiktų paraiškų pagal ES priemonę „Pramonės skaitmeninimas LT“ galima susidaryti apytikslį portretą,...

Pramonė
2018.12.19
Iškeliu duomenų bazę iš savo duomenų centro: ką reikia žinoti? Rėmėjo turinys

Planai perkelti duomenų bazę turėtų prasidėti nuo išsamios pažinties su dabartinės duomenų bazės specifika...

Išmani visuomenė
2018.12.13
Iki 2020 m. pabaigos į dirbtinį intelektą ES nori investuoti bent 20 mlrd. Eur Premium

Europos Komisija (EK) pateikė jau su valstybėmis narėmis suderintą planą, kaip Europoje skatinti dirbtinio...

Technologijos
2018.12.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau