„Facebook“ pelnas kiek viršijo lūkesčius, kompanija dalijosi „Metavisatos“ planais

„Facebook“ rezultatus pristatė po biržos prekybos pabaigos pirmadienį. Paskelbta, kad trečiąjį ketvirtį pajamos siekė 29,01 mlrd. USD, kai analitikai tikėjosi 29,57 mlrd. USD. Lūkesčius pranoko pelnas, tenkantis vienai akcijai, – jis siekė 3,22 USD ir buvo 17% didesnis nei tuo pat metu pernai (prognozė – 3,19 USD).
Aktyvių naudotojų statistika atitiko lūkesčius – kasdien kompanijos platformomis aktyviai naudojosi 1,93 mlrd., kas savaitę – 2,91 mlrd. naudotojų. Pajamos, tenkančios vienam naudotojui, siekė 10 USD (prognozė – 10,15 USD).
Nepaisant prognozių neatitikusių pajamų rodiklių, investuotojai „Facebook“ rezultatus ir paskelbtus planus įvertino neblogai – pobiržinėje prekybos sesijoje bendrovės akcijos pakilo apie 2%.
Bendrovė teigė, kad pajamas sulėtino reklamos pardavimai, kurie yra didžiausias pajamų šaltinis. Taip atsitiko todėl, kad „Apple“ nuo balandžio pradėjo programėlių kūrėjų reikalauti teirautis jų naudotojų, ar jie sutinka būti sekami. Dėl šio pokyčio tapo sunkiau reklamas taikyti į specifines auditorijas bei sekti, kaip gerai jos suveikė.
Statymai – ant VR
Markas Zuckerbergas, „Facebook“ įkūrėjas ir vadovas, kartojo jau anksčiau ne kartą išsakytą mantrą, jog ateityje į „Facebook“ bus žiūrima ne kaip į socialinių tinklų, o „Metavisatos“ kompaniją.
„Tai nėra investicija, kuri taps pelninga artimiausiu metu. Bet mes tikime, kad metavisata taps mobiliaus interneto įpėdine“, – kalbėjo M. Zuckerbergas.
„Metavisatą“ iš esmės galima apibrėžti kaip skaitmeninį pasaulį, kurio gyventojai galės žaisti, bendrauti, leisti pinigus ar dirbti. „Metavisata“ dažnai suprantama kaip sekanti interneto evoliucijos pakopa, o vartais į jį būtų virtualios ar papildytos realybės įranga.
M. Zuckerbergas yra vienas didžiausių šios naujovės šalininkų Silicio slėnyje. Norėdamas pabrėžti rimtą kompanijos statymą ant „Metavisatos“ ir VR, M. Zuckerbergas paskelbė, kad nuo ketvirtojo ketvirčio šių produktų padalinio „Facebook Reality Labs“ rezultatus skelbs atskirai nuo socialinių tinklų segmento.
Anksčiau šį mėnesį „Facebook“ pranešė „Metavisatos“ kūrimui Europoje įdarbinsianti 10.000 žmonių. Kompanija jau šiuo metu samdo apie 10.000 darbuotojų, kuriančių papildytosios realybės akinius ir kitą panašią įrangą.
Tiesa, apie galimą pavadinimo keitimą pirmadienį nepaskelbta. Apie šiuos ketinimus pirmasis informavęs portalas „TechCrunch“ rašė, kad naujas „Facebook“ kompanijos pavadinimas, labiau susijęs su „Metavisata“, gali būti atskleistas jau šią savaitę, nors kaip labiau tikėtina data buvo skelbta spalio 28 d. vyksianti kasmetinė „Connect“ konferencija.
„Koordinuoti veiksmai“
„Facebook“ savo trečiojo ketvirčio rezultatus paskelbė tebetvyrant didelio skandalo, susijusio su informatorės Frances Haugen nutekintais dokumentais, fone.
M. Zuckerbergas informatorės išsakytus teiginius, jog kompanija, iškilus dilemai tarp visuomenės gerovės ir pelno, dažniausiai renkasi pelną, dar kartą neigė. Šiuos pasakymus jis vadino koordinuotais veiksmais, kurie neteisingai pavaizduoja įmonę.
M. Zuckerbergas akcentavo „Facebook“ investicijas į tyrimus ir sakė, kad kiti socialiniai tinklai turėtų sekti jo pavyzdžiu.
„Realybė yra tokia, kad socialiniai tinklai nėra pagrindinis šių problemų variklis ir, ko gero, patys negali jų išspręsti. Mes turėtume norėti, kad visos kitos mūsų sektoriaus kompanijos darytų investicijas ir pasiektų tokius rezultatus, kurių pasiekėme mes“, – teigė jis.
VŽ primena, kad F. Haugen taip pat paskelbė, jog „Facebook“ puikiai suvokia jos valdomo socialinio tinklo „Instagram“ daromą neigiamą įtaką paauglėms mergaitėms ir atlikinėjo šios problemos tyrimus, kurių niekada patys nepaviešino.
Ji tvirtina, kad „Facebook“ nesiima priemonių, kurios sumažintų žalingo turinio vartojimą, nes dėl to nenori aukoti augimo.