2017-09-28 10:12

Nuo šiandien lygybė „Google“ parduodama aukcionu

Francois Lenoir („Scanpix“/“Reuters“) nuotr.
Francois Lenoir („Scanpix“/“Reuters“) nuotr.
Dauguma europiečių, naudojančių „Google“ paieškos sistemą, net nepastebės pokyčių, kurie šiandien turėtų būti įgyvendinti JAV milžinės reklamos politikoje ir puslapyje. Teoriškai paieškos rezultatų viršuje esančias reklamas nuo šiandien pateiks ne tik „Google“, bet ir konkurentai.

Reklamoms skirtus plotus „Google“ nusprendė parduoti aukciono būdu. JAV milžinė viliasi, kad po tokių pokyčių ji atitiks ES antimonopolines taisykles, kurių nesilaikymas dar birželį jai užtraukė rekordinę 2,4 mlrd. Eur baudą.

Tačiau įmonės, kurios anksčiau apskundė „Google“ Europos Komisijai (EK) nėra patenkintos JAV milžinės pasiūlymais pardavinėti reklamos plotus aukciono būdu, nes joms tuose aukcionuose teks varžytis su pačia „Google“. Tiesa, pastaroji steigia ir atskirą padalinį „Google Shopping“ (juridiškai tai bus atskira įmonė), kuris, reklaminio ploto aukcionuose galės naudotis tik savo turimu biudžetu. Visi milžinės finansai jam esą nebus pasiekiami.

VŽ rašė, kad siekdama išvengti papildomų baudų ir nuraminti Europos Sąjungos (ES) konkurencijos prievaizdus, „Google“ pasiūlė parduoti konkurentams skelbimų vietas savo pirkinių paieškos ir kainų palyginimo sistemoje. Tačiau norintiems pirkti dėl skelbimų kainos tektų varžytis su pačia „Google“.

„Foundem“ Jungtinės Karalystės (JK) prekių ir paslaugų paieškos bei kainų palyginimo bendrovė, (viena iš tų, kurios pasiskundė EK dėl nesąžiningų „Google“ veiksmų) sako, kad naujausias „Google“ pasiūlymas mažesniems konkurentams ne ką palankesnis nei dabartinė praktika.

„Aukciono principas tiesiog sukurtų papildomą antikonkurencinę kliūtį – tokią, kuri formalizuotų nemokamo, paieškos rezultatų aktualumu ir tinkamumu vartotojams grįsto srauto pakeitimą apmokėtu srautu. Tokioje situacijoje atsidurtų visi rinkos žaidėjai, išskyrus pačią „Google“, – „Bloomberg“ cituoja „Foundem“ atstovus.

„Aukcionas nepadėtų ir vartotojams, nes jie pirmiausia matytų ne tinkamiausius paieškos rezultatus, o brangiausius. Be to, dėl išaugsiančių reklamos sąnaudų gali pabrangti ir produktai (bei paslaugos), kurių vartotojai ieško internete“, – priduria Agustinas Reyna, Europos vartotojų organizacijos BEUC atstovas.

52795
130817
52791