EK skyrė „Google“ rekordinę 2,42 mlrd. Eur baudą

Europos Komisija (EK) pareiškė, kad skirdama baudą, atsižvelgė į pažeidimo trukmę ir sunkumą. „Google“ per 90 dienų turi nutraukti konkurenciją pažeidžiančią praktiką, kitaip jai teks mokėti iki 5% „Google“ patronuojančiosios bendrovės „Alphabet“, vidutinės pasaulinės dienos apyvartos siekiančias baudas, rašoma EK atstovybės Lietuvoje pranešime.
„Bendrovė „Google“ sukūrė daug naujoviškų produktų ir paslaugų, pakeitusių mūsų gyvenimą. Tai gerai. Tačiau „Google“ kainų palyginimo paslaugos strategija nebuvo vien siekis pritraukti vartotojus padarant savo produktą geresnį nei varžovų. „Google“ piktnaudžiavo savo paieškos sistemos dominavimu rinkoje ir paieškos rezultatuose teikė pirmenybę savai kainų palyginimo paslaugai, o konkurentų nustumdavo į žemesnę vietą. Toks „Google“ elgesys pažeidžia ES antimonopolines taisykles. Ji iš kitų bendrovių atėmė galimybę konkuruoti paslaugų vertingumu ir kurti naujoves. O svarbiausia tai, kad iš Europos vartotojų ji atėmė galimybę tinkamai rinktis paslaugas ir naudotis inovacijomis,“ – pranešime spaudai cituojama Margrethe Vestager, už konkurencijos politiką atsakinga Komisijos narė.
Ši bauda – didžiausia EK konkurencijos prižiūrėtojų vienai bendrovei skirta bauda, pranokstanti 2009-aisiais „Intel“ skirtą 1,06 mlrd. Eur baudą.
Sprendimo išvakarėse buvo spėliojama, kad „Google“ gresia 1 mlrd. Eur bauda.
EK savo sprendimą priėmė, pabaigusi septynerius metus trukusį tyrimą, kuris buvo pradėtas atsižvelgiant į grupės konkurentų – „Yelp“, „TripAdvisor“, „Foundem“, „News Corp“ ir lobistinės grupės „FairSearch“ – skundus, rašo „Reuters“. Konkurentai tvirtino, kad interneto milžinė piktnaudžiavo savo dominavimu rinkoje, teikdama savo „Google Shopping“ paslaugai pirmenybę kitų mažmenininkų atžvilgiu, ir taip sukūrė vartotojams kenksmingą monopoliją.
Pagal ES taisykles, už tokius nusižengimus, kokie užtraukė dabartinę baudą „Google“, kompanijos gali baudžiamos sumomis, prilygstančiomis 10% bendrovės metinių pajamų.
„Google“, didžiąją savo pajamų dalį sugeneruojanti iš reklamos, pareiškė, kad EK teorija „tiesiog neatitinka tikrovės, kaip žmonės šiuo metu apsipirkinėja internetu“.
„Jie pasiekia prekybininkų tinklalapius įvairiais skirtingais būdais – per bendrus paieškos mechanizmus, specializuotas paieškos sistemas, prekybininkų platformas, socialinius tinklus ir reklamą internete, kurią teikia įvairios kompanijos. Ir, žinoma, prekybininkai kaip niekad anksčiau pajėgūs pasiekti vartotojus tiesiogiai“, – CNBC cituoja Kentą Walkerį, „Google“ vyriausiąjį patarėją.