„Google“ vėl bando gudrauti kainų palyginimo rinkoje
Priminsime, kad šiemet birželį Europos Komisija (EK) skyrė „Google“ rekordinę 2,42 mlrd. Eur baudą už nuosavų prekybos paslaugų prioritetizavimą.
„Bendrovė sukūrė daug naujoviškų produktų ir paslaugų, pakeitusių mūsų gyvenimą. Tai gerai. Tačiau „Google“ kainų palyginimo paslaugos strategija nebuvo vien siekis pritraukti vartotojus padarant savo produktą geresnį nei varžovų. „Google“ piktnaudžiavo savo paieškos sistemos dominavimu rinkoje ir paieškos rezultatuose teikė pirmenybę savai kainų palyginimo paslaugai, o konkurentų nustumdavo į žemesnę vietą. Toks „Google“ elgesys pažeidžia ES antimonopolines taisykles. Ji iš kitų bendrovių atėmė galimybę konkuruoti paslaugų vertingumu ir kurti naujoves. O svarbiausia tai, kad iš Europos vartotojų ji atėmė galimybę tinkamai rinktis paslaugas ir naudotis inovacijomis“, – birželio pabaigoje platintame pranešime spaudai cituojama Margrethe Vestager, už konkurencijos politiką atsakinga EK narė.
Kartą jau bandė
„Google“ artimi „Bloomberg“ šaltiniai teigia, kad naujausias JAV milžinės pasiūlymas yra labai panašus į tą, kurį kompanija „Alphabet“ („Google“ valdančioji įmonė) teikė dar 2013 m., kai siekė nutraukti tyrimą ir su EK susitarti taikiai. Tąkart nepavyko, todėl minėti „Bloomberg“ šaltiniai teigia, kad ir šįkart planas neišdegs.
Juoba kad įmonės, kurioms „Google“ žada pardavinėti skelbimų vietas vis tiek turės varžytis su pačia „Google“ dėl skelbimo kainos. Vaizdžiai kalbant, jei „Google“ už skelbimą pati sau sutiktų mokėti daugiau nei nori mokėti konkurentai, aukščiausiose (ir brangiausiose) pozicijose išliktų nuorodos į „Google“ valdomas prekybos ir kainų palyginimo paslaugas. O realiai toks žingsnis tiesiog kilstelėtų reklamų paieškos sistemoje kainas.
„Foundem“ Jungtinės Karalystės (JK) prekių ir paslaugų paieškos bei kainų palyginimo bendrovė, (viena iš tų, kurios pasiskundė EK dėl nesąžiningų „Google“ veiksmų) sako, kad naujausias „Google“ pasiūlymas mažesniems konkurentams ne ką palankesnis nei dabartinė praktika.
„Aukciono principas tiesiog sukurtų papildomą antikonkurencinę kliūtį – tokią, kuri formalizuotų nemokamo, paieškos rezultatų aktualumu ir tinkamumu vartotojams grįsto srauto pakeitimą apmokėtu srautu. Tokioje situacijoje atsidurtų visi rinkos žaidėjai, išskyrus pačią „Google“, – „Bloomberg“ cituoja „Foundem“ atstovus.
„Aukcionas nepadėtų ir vartotojams, nes jie pirmiausia matytų ne tinkamiausius paieškos rezultatus, o brangiausius. Be to, dėl išaugsiančių reklamos sąnaudų gali pabrangti ir produktai (bei paslaugos), kurių vartotojai ieško internete“, – priduria Agustinas Reyna, Europos vartotojų organizacijos BEUC atstovas.