Em, kiek pasiskolino dabartinė valdančioji dauguma, ir kiek pasiskolino prieš tai buvusi valdančioji dauguma? Prieš tai buvusi pasiskolino daugiau, nei 2008 metų krizėje per 4 metus buvo pasiskolinta, ir tai padarė per nepilnus metus.
Bet net ne čia esmė, infliaciją pagrinde kelia energinių išteklių brangimas, t.y. karas.
2022-03-30T11:24:19+03:00
Kai trūksta proto,...
2022-03-30T11:25:45+03:00
O tai euro...
2022-03-30T11:26:35+03:00
Tai paaiskink, genijau, kodel pas mus infliacija beveik 3 kartus didesne, nei euro zonos vidurkis
2022-03-30T12:02:26+03:00
Nes Lietuvoje energiniai ištekliai sudaro didesnę dalį išlaidų? Kiek reikia šildyti namus Maltai ar Prancūzijai? Kiek uždirba suomiai?
Kiek važinėja nuosavu automobiliu lietuviai, suomiai ir prancūzai?
Ir paskutinis, kiek alga augo lietuviams, suomiams ir prancūzams vidutiniškai?
2022-03-30T12:08:59+03:00
Kolega, valstybės realios skolos dydį infliacija veikia neigamai. Skolinamasi už 0%, o infliacija 15% kasmet to sumos suvalgo.
2022-03-30T12:10:04+03:00
as ne apie poveiki infliacijos skolai, o apie pacia infliacija.
2022-03-30T12:12:52+03:00
O rumunam ir latviam ar lenkam kokia dali sudaro islaidu energetiniai istekliai ? KOdel pas juos infliacija daugiau nei dvigubai mazesne? Ir prie ko cia automoibiliai ? Beje, latviam panasiai atlyginimai augo.
2022-03-30T12:16:00+03:00
Eik tu runkeli,...
2022-03-30T12:20:04+03:00
Tai paaiskink is kur infliacija ? Suprantu, kad paaiskink tamstai nelabai iseina, tai ir retorika atitinkama.
2022-03-30T12:21:18+03:00
Ar tu suvoki,...
2022-03-30T12:54:51+03:00
vargas mums, jei niekas, net politiškai angažuoti auditoriai be whataboutizmų apie skolas iki debesų daugiau nieko negali ;-)
2022-03-30T12:59:29+03:00
bet tikrai nesivadinant vatom, runkeliais - del ko LT ji didziausia tarp EU?
2022-03-30T13:00:41+03:00
Tu pasitikrinai, kokią kaštų dalį energijos ištekliai sudaro kiekvienoje iš tų šalių prieš kainų kilimą? Ne. O kokie energiniai ištekliai naudojami? Irgi ne. O pasitikrinai infliacijos sudėtį? Aišku ne. Ką tu darai? Kaip mažas vaikas, kuris skaityti dar nemoka, bet iš paveiksliukų susigalvoja istorijas ir apsimeta kad skaito.
2022-03-30T13:04:33+03:00
Kokią savikainos paslaugų ar prekių dalį sudaro energijos ištekliai ? Ne, nežinau. Pateik skaičius, jei turi. įdomu būtų sužinot ir pasilygint su kitom šalim. Ar čia greit sugalvojai ir išvėmei į eterį ?
2022-03-30T13:09:37+03:00
Tai padėk, kolega. Vieni sako, kad dėl atlyginimų kilimo, bet atlyginimai kilo ir 2017 ir 2018 ir 2019 , bet tokios ifliacijos nebuvo. Dėl brangstancių energijos išteklių ?? bet tą energija brangsta visoj ES, o minfliacija pas mus 3K didesne. kitas komentatorius mini net klimata :))) Bet Suomijoj klimatas dar šaltesnis, ten inflaicija 3 kartus!!! mazesne. Tai kur cia suo pakastas ?
2022-03-30T13:14:45+03:00
tai ir sakau, vargas mums ;-) belieka tik egzpertiškai raudot apie Šimonytės praskolintą Lietuvą.
2022-03-30T13:21:20+03:00
taip, beveik 20% infliacija jau yra vargas VISIEMS. "Egzpertu" teiginiai ale visa tai (3 kartus didesne infliacija nei ES vidurkis!!!!) tik del brangstanciu zaliavu ar kylanciu attlyginimu, skamba kaip Kiseliovo pasakos per pirma kanala. As nesu tikras, kad visa tai tik del neribotos fiskalines politikos, bet paaiskinimu argumentuotu irgi neranddu.
2022-03-30T13:23:43+03:00
gal dėl to, kad paklausa neslopsta, o ji tokia todėl, kad realios pajamos 2020-2021 krito gan mažai, santaupos per pandemiją augo ir dalis žmonių turi sukaupę pinigų. Dar todėl, nes kyla neelastingų prekių (maistas ir energija) kainos, o paklausa stabili ir žmonės atsisako kitų pirkinių bet šių negali. Prašom, kritikuokite, nesu super-duper ikanamistas ar politiškai angažuotas egzpertas.
2022-03-30T13:51:06+03:00
Parašyk ką rūkai...
2022-03-30T14:03:39+03:00
aborigenai eina paskuj ruskij vojennij korabl
2022-03-30T14:08:39+03:00
Jo, pateiksiu aš tau 28 šalių statistiką komentaruose, kur net neleidžia teksto pradėti iš naujos eilutės. Ar toks ekspertas, tokias skambias išvadas darai, bet net bazinės informacijos negebi susirasti iš viešų statistikos departamento duomenų? Nuosprendžius irgi taip pat darai - informacijos, kurios niekas per gerklę nesukiša, susigalvoji ir kaltini žmogų tuo, kas pasivaideno.
2022-03-30T14:36:44+03:00
tu cia ekspertas,...
2022-03-30T15:38:33+03:00
bet ar visa tai specifiska tik LT?
2022-03-30T15:55:30+03:00
Tu darai skambias išvadas ir mėtaisi kaltinimais. Jei mėtaisi kaltinimais, turi galėti juos pagrįsti.
Nesiruošiu nemokamai praleisti pusės dienos surinkdamas visus duomenis, juos apdorodamas ir tau pateikdamas kur nors nuorodą, kai tą patį darbą atlikdamas kitoje srityje gausiu keturženklę sumą.
2022-03-30T16:34:51+03:00
atlyginimų augimas ir pajamos, kurios leidžia pirkti brangiau specifiška. 2021 Estijoje valandiniai atlyginimai (su mokesčiais) augo 6.5% - antra vieta ES. Pirmoje vietoje visoje ES Lietuva su +12.5% augimu.
2022-03-30T17:51:01+03:00
Vengrijoj atlyginimai augo daugiau, nei 10 proc. uzpraeitais praeitais metais 9 proc. Lenkijoj panašiai, bet infliacija x2 skiriasi nei LT.
2022-03-30T18:03:58+03:00
3 kart didesnė inflecija, nes paraeitam straipsnyje juk rašė kad dabar gyvenam geriausiai per visą Lietuvos nepriklausomybės laikotarpį ir lietuviai yra labai turtingi . Juokas neima , norisi verkti.
2022-03-30T10:39:05+03:00
Vartojimo prekių kainos mažėti nemažės, tiesiog mažės infliacija (t.y. prekės nebebrangs tokiu greičiu toliau). Nereikėtų straipsnyje sudaryti lūkesčių, kad kažkas pigs. Galbūt pasiekus taiką kažkiek ir sumažėtų energijos kainos. Tačiau kitos įtampos neišnyks.
2022-03-30T11:44:52+03:00
Atlyginimai pigs
2022-03-30T11:05:33+03:00
kuo žemesnės pajamos, tuo juntamesnė infliacija. Aukštesnių pajamų agvėjai nelabai ir pajus.
2022-03-30T11:15:10+03:00
Jei pajamos mažos, naudojiesi viešuoju transportu, o ne automobiliu važinėji. Taip pat gauni šildymo kompensaciją. Tad išlaidos energijai neauga ir infliacija ženkliai mažesnė.
Dar kas infliacijos nepajus, tie, kurie investavo į energijos efektyvumą.
2022-03-30T14:17:17+03:00
Pajamos mažos, bet didesnės nei kompensuojamos, va tikrieji spąstai
2022-03-30T11:34:25+03:00
Manau infliacija šokinės dar gerus 6-8 mėn. Lietuvos, kaip ir visos Europos gamintojai turi persiorientuoti (žaliavų tiekimas, dujų, elektros ir kuro kaina, nauji pirkėjai ir etc.). Kol kas vyksta chaosas. Kai stabilizuosis naftos ir žaliavų kainos, bus aišku kokia ir kiek čia tos infliacijos bus. Tiesa, kaltas Lansbergis, Šimonytė ir dar Kubilius, nes Lietuvą praskolino, xujlostanas ir karas Ukrainoje čia ne prie ko (čia vatnikams)
2022-03-30T12:17:12+03:00
Tai 6-8 mėn. dar dzin, man įdomu, kas bus kitą žiemą....
2022-03-30T12:42:14+03:00
Viskas priklauso, ar ES šalims užteks tvirto stuburo laikytis sankcijų ir tikslų ir nebandyti "asmeniškai" tartis su xujlo dėl pigesnių dujų, kaip pvz. Vengrija. Jei JAV ir Kanada laikysis savo įsipareigojimų ir užpildys savo dujomis saugyklas, tai neturėtume pajusti didesnių šuolių.
2022-03-30T14:10:02+03:00
Na centrinis šildymas brangus buvo Vilniuje ir keliuose mažuose miesteliuose. Kitur, mažiau nei iki tol buvę rekordai.
2022-03-30T11:43:42+03:00
Gerai kad bent atlyginimai neinfliuoja. Statybinkai jau labai maloniai čiulba kad ir ryt gali pradėti dirbti.
2022-03-30T12:03:29+03:00
Kokie? Eilėje laukti reikia nuo 2 iki 6 mėnesių, o kai kurie iki kitų metų pabaigos pilnai užimti. Dar penktadienį bendravau.
2022-03-30T12:55:57+03:00
vėl ne su tais bendraujate, jūsiškiai kiek pamenu ne dirbt ruošiasi, o tik į snukį siūlo ;-)
2022-03-30T12:56:27+03:00
Gal tie, kurie paėmę avansą čiulba, kad kitą savaitę būtinai pradės, ir taip kokius metus laiko? :)
2022-03-30T14:11:30+03:00
Grūžčikai į galvą siūlo. Statybininkai, būtent kurie stato patį namą, t.y. sienas, stogas, fasadas, net labai sukalbami ir kvalifikuoti. Tik ir kainos atitinkamos, bet jiems bent yra už ką mokėti, moka dirbti savo darbą.
2022-03-30T19:32:00+03:00
Paziurek FB meistru grupėj pilna norinciu rytoj pradėti. Preitą vasara laminatą klodavo 20-30€ siandien kaip tik maciau dešimtys besisiulančių 5-10€ ribose. Kad ir koks geras meistras būtų krizės metu reiks pigiai arba išvis nereiks.
2022-03-30T21:57:56+03:00
Dirbu statybu sektoriuje, Tavo nurodyta kaina 20-30 eur lauzta is kosmoso. Visada buvo 5-8eur remuose.
2022-03-30T22:13:10+03:00
teko vasara isirengineti ir tokios kainos buvo, arba atšaudavo pats dėkis. vienženkliu kainų niekur nebuvo nei laminate, nei vinile nei dazyme nei spakliavime. O dabar jau vienzenklem kainom visi kalba. Gal trinkeles dedat, kiek kv tik uz trinku dejima?
2022-03-31T08:04:20+03:00
Jo, tokie "norintys pradėti rytoj", kai padarys, tai eina tiesiai į grupę "atsiliepimai apie blogus meistrus", nes padaro blogiau, nei pats darytum pirmą kartą.
O ką jau kalbėti, apie laminavimo klojimo kainą. Per dieną vienas pats gali iškloti apie 80 kv.m. laminato. Su tavo įkainiu, tu sakai, kad pilna norinčių dirbti už 1600€-2400€/dieną. Tai su tiek aš sutinku, už tiek, aš irgi, kad ir dabar pat atvarau kloti laminato. Turiu patirties, galiu atsiųsti nuotraukų.
2022-03-31T08:40:29+03:00
tokie vasara ikainiai buvo, per diena pasidaryti 1k iš kvailos bobelės jokių problemų. pasako uz laiminata 20€ ir moka. Man vinilo pardavėjas savo meistrus už 25€/kv. pats per diena susiklijavau 40kv. Kainos jau grizta i ta vieta kiek statybioras ir turi uzdirbti, jau vyksta kova dėl užsakymų o čia dar tik pradžia.
2022-03-30T12:10:58+03:00
'laukti defliacijos'... vnžo, pavaro mūsų Luminor ekonomistas ;-) Apie analizę: 'Žinant, kad mėnesinė infliacija yra 2,4%, vien degalai sudaro pusė šios sumos – 1,2%. Tuo tarpu parduotuvėse kovą brango makaronai, pieno produktai, žuvis, kai kurie mėsos gaminiai“, – aiškino T. Povilauskas.' - tai gal pasigilinkim, kuri grandinės dalis, gamybos ar prekybos daugiau uždirbo? ar čia sezoninis brangimas, ar vėl koks netiesioginis degalų poveikis, kai kažkiek pagrįsta, nes reikėjo dengtis energijos kaštus?
2022-03-30T12:24:27+03:00
Kazkaip idomiai su tais degalais. Kai nafta buvo super pigi tai aiskino kad degalai maza dali kainos sudaro maisto produktu, dabar aiskina kad duona vos ne is naftos padaryta.
2022-03-30T14:13:32+03:00
Duonai kepti atlyginimai per 3 metus augo daugiau nei trečdaliu, kai kuriuose kituose sektoriuose ir po 50%, grūdai pabrango, elektra, dujos irgi brango. Kuras išvežiojimui ir brangsta. Ar galvojat, kad atlyginimams augant kasmet po 8-12% jau kokius šeštus metus nebus pasekmių? Ir tada ant viršaus dar energinių išteklių krizė.
2022-03-31T08:20:38+03:00
pasekmes bus kai po tokiu atlyginimu augimo uzsienio kompanijos susikraus dezes ir isvaziuos nes sakys man svedas svedijoj pigiau nei rytu europietis uz baltijos.
2022-03-30T12:40:32+03:00
Vaizdas toks, lyg karas vyktų Lietuvoje
2022-03-30T14:14:17+03:00
14% infliacija tau čia karas? :D Oi vaikyti, gal tas, kur "norėtų zombių apokalipsės", bet realiai būtum tas, kuris tuo zombiu pirmoje eilėje ir pavirstum? :D
2022-03-30T20:54:53+03:00
Supratau, kad viskas OK ir tai yra dabartinė norma. Taip ir vairuokit toliau.
2022-03-30T12:55:02+03:00
slava simonyte, slava...
2022-03-30T13:40:12+03:00
Musu ekonomikos ir...
2022-03-30T14:09:08+03:00
Tikrai taip. Seniai nebuvo valdžioje politiku su tokiu tvirtu stuburu, nepasiduodantis populizmui.
2022-03-30T13:27:44+03:00
Vyksta kainų kėlimo varžybos.Kas daugiau pakels. Galima juk labiau atkreipti dėmesį į kainas lentynuose ir nepirkti brangiai, pasirinkimas juk yra. Kuras ir nenergetika jau kita kalba, čia nieko nepakeisime, mokėsime tiek kiek prašo. O ir šiaip ,laikas nustoti besaikiai vartoti, pats laikas.
2022-03-30T14:16:14+03:00
Nu kaip tai nepakeisime? Kai pasižiūri, kaip dauguma vairuoja kelyje nematydami, kad už 100 metrų dega raudona, o jie vis dar spaudžia gazą... Vien vairuojant normaliau sutaupysi 10-15% kuro. O dar jei ir rečiau po vieną važinėtum automobiliu, tai žiū ir susimažinsi labai greitai. Ir tik nereikia aiškinti, kad be automobilio gyventi negalima. Galima, kai nori.
Šildymas tai iš viso, dauguma per langus atdarus leidžia, ar niekada nereguliuotus langus.
2022-03-30T16:56:17+03:00
o ko nekelti, jei vartotojų pajamos=perkamoji galia leidžia ir kylančios kainos neturi įtakos paklausai? Hourly labour costs increased most in Lithuania
In 2021, compared to 2020, hourly labour costs at whole economy level expressed in € rose by 1.7% in the EU and by 1.2% in the euro area.
https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20220328-1#:~:text=Hourly%20labour%20costs%20increased%20most,and%20Spain%20(%2D0.3%25).
Within the euro area, hourly labour costs increased in all Member States except Italy (-1.6%) and Spain (-0.3%). The largest increases were recorded in Lithuania (+12.5%), Estonia (+6.5%), Cyprus and Slovenia (+6.2% each) as well as Latvia (+6.1%).
2022-03-30T18:26:40+03:00
ar nenorėtum pabandyt iš kaimo, be automobilio , pasiekt darba meste už 30 km. nuo namų. O gal sugebėtum padaryt taip kad autobusas į kaimą važiuotų ryte ne 8.00 , o 6.00 ir iš miesto grįžtų ne 14.00 ,o 19 ar 21 val. TAIP KAD DAUGUMAI AUTOMOBILIS YRA NE PRABANGA , O
BŪTINYBĖ.
2022-03-31T08:05:37+03:00
Taip, nes Vilniuje prie daugiabučių kiemų prigrūsti yra būtent automobiliai žmonių, gyvenančių kaime :D
Kaime gyventi ir dirbti mieste yra prabanga šiaip ;)
2022-03-30T13:46:11+03:00
Nesu ekspertas, bet...
2022-03-30T14:17:00+03:00
Kaip mane tiesiog besina, kai vis atsiranda kurie vis nori įtikinti kad "stendamiesi padaryt blogo kitiems pakenksite patys sau, vietoj to kad ieškotumete sprendimu". Jums ponui reikia kelis kartus gerai į makaulė vožti, o jus likite ramus ir "nesinervuokite, nes dar labiau sau pakenksite". Tada jums vėl kelis kartus užvošime, o jus ir toliau nieko nedarykite, "ieškokite sprendimų", nes sau pakenksite. Ant kiek pas žmonės įsisiurbęs tas vergijos mentalitetas, muša - kentėk, nes valgyt neduos.
2022-03-30T14:07:40+03:00
Konservatoriai valdžioj -...
2022-03-30T14:20:41+03:00
Konservatoriai valdžioje - vatos lenda iš patvorių. Aksioma
2022-03-30T14:36:39+03:00
iš tavo perpuvusių...
2022-03-30T14:40:01+03:00
Tikrai taip, bus kriziniai metai, ir taip kiekvienais metais jau 32 metus, vis blogiau ir blogiau.
2022-03-30T14:22:35+03:00
Jau iki karo buvom Europos infliacijos rekordininkai. Kaži kodėl? Ar kitiems energetiniai ištekliai brangsta mažiau? Ir kodėl? Japonijos metinė infliacija apie 1 proc.
2022-03-30T15:53:36+03:00
O algų augimą iki karo žiūrėjai?
2022-03-30T15:31:08+03:00
Klausimas Armonaitei kodel pas mus didžiausia infliacija? Bet ta Armonaite su ekonomika nieko bendro neturi, apart, kad postą užima.
2022-03-30T16:57:19+03:00
Kaip Armonaitė atsakinga už infliaciją gudruoli ?
2022-03-30T15:34:39+03:00
Infliacijos "formulė" paprasta - "nepadengtų" pinigų leidimas. Panašu, dabartinė Lietuvos valdžia labiausiai visoj ES linkusi paramas "įsisavinti". ;)
2022-03-31T08:06:15+03:00
Taip, nepadengtų pinigų leidimas yra kaltas, dėl išteklių tiekimo ribojimų :D
2022-03-30T15:34:39+03:00
Infliacijos "formulė" paprasta - "nepadengtų" pinigų leidimas. Panašu, dabartinė Lietuvos valdžia labiausiai visoj ES linkusi paramas "įsisavinti". ;)
2022-03-30T16:29:01+03:00
Verslo "gelbėjimas" neatsakingai dalinant astronomines sumas, MMA stiprus didinimas, išteklių brangimas ir t.t. Daugiau nei pakanka priežasčių būti TOP.
2022-03-31T08:06:40+03:00
Na verslui pinigų nelabai ką davė, bet kitur taip.
2022-03-31T08:30:59+03:00
Tu sneki nesamones, nes net nezinai, kiek kam dave. As pats dirbu su imonem, audite ir puikiai zinau, kad pinigai buvo dalinami i kaire ir i desine. Zmones stovedavo prastovose, bet realiai visi ejo i darba. Kiti gimines net priimdavo, uzrasydavo i prastovas ir gaudavo ismokas, kiti, turedami grynu apyvartiniu porai menesiu i prieki, vistiek prasydavo ir, kas idomiausia, gauydavo simtus tukstanciu paramos. Cia FAKTAS. Taip kad nenusisnekek, kad pinigu nedave. Dave ir dave tiuek, kad dabar ciaudom nuo infliacijos ir nukentes dabar maziausiai uzdirbantys, o ne tiek, kurie srebe tas paramas saujom.
2022-03-31T11:15:58+03:00
Būtent. Aš pats pažįstu tokių, kurie gavo paramą ir už ją pirko sportinį automobilį už ~100k. Nes jeigu dykai duoda, tai kodėl ne. Akivaizdu, kad "labai reikėjo" paramos. O dabar visi pinigai nusėdo į "apačią": visokios prekės, NT ir t.t. Dabar šeimos, kurioms tikrai reikia pirmo būsto gyvenimui, sunkiai gali ką nors padoraus įpirkti dėl tokios betvarkės.
2022-03-31T11:19:10+03:00
Krizių aksioma: poor get poorer rich get richer.
2022-03-31T11:27:30+03:00
Taip, tiesiog, greičiaisiai iš to ką matome, pinigai nuėjo ne į pridėtinės vertės kūrimą, darbuotojų DU, ar procesų modernizavimą, o į vartojimą.
2022-03-30T23:48:21+03:00
Valstybės biudžetas renka 30% daugiau nei praėjusiais metais. Infliacija valstybei naudinga!
2022-03-31T08:07:21+03:00
O kiek išlaidos augo nežiūrėjote? Ir "Naudinga" yra pirmais metais, antrais metais išlaidos augs dar sparčiau, o surinkimas geriausiu atveju augs lėčiau, o gal net trauksis.
2022-03-31T08:27:26+03:00
Islaidas galima reguliuot, skirtingai nuo pajamu. Nori saviem padalini, nori reitingu - ubagam pabarstai.
2022-03-31T09:14:52+03:00
Na ir cenzūra pas jus!
2022-03-31T12:02:43+03:00
Kaip verslininkai ir ikanomistai mėgsta sakyt Lietuva - maža rinka, tad ta proga infliacijai dar yra kur stiebtis ;)))
„Verslo žinių“ podkastai
Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
16% infliacija ir...Em, kiek pasiskolino dabartinė valdančioji dauguma, ir kiek pasiskolino prieš tai buvusi valdančioji dauguma? Prieš tai buvusi pasiskolino daugiau, nei 2008 metų krizėje per 4 metus buvo pasiskolinta, ir tai padarė per nepilnus metus. Bet net ne čia esmė, infliaciją pagrinde kelia energinių išteklių brangimas, t.y. karas.
Kai trūksta proto,...O tai euro...Tai paaiskink, genijau, kodel pas mus infliacija beveik 3 kartus didesne, nei euro zonos vidurkis
Nes Lietuvoje energiniai ištekliai sudaro didesnę dalį išlaidų? Kiek reikia šildyti namus Maltai ar Prancūzijai? Kiek uždirba suomiai? Kiek važinėja nuosavu automobiliu lietuviai, suomiai ir prancūzai? Ir paskutinis, kiek alga augo lietuviams, suomiams ir prancūzams vidutiniškai?
Kolega, valstybės realios skolos dydį infliacija veikia neigamai. Skolinamasi už 0%, o infliacija 15% kasmet to sumos suvalgo.
as ne apie poveiki infliacijos skolai, o apie pacia infliacija.
O rumunam ir latviam ar lenkam kokia dali sudaro islaidu energetiniai istekliai ? KOdel pas juos infliacija daugiau nei dvigubai mazesne? Ir prie ko cia automoibiliai ? Beje, latviam panasiai atlyginimai augo.
Eik tu runkeli,...Tai paaiskink is kur infliacija ? Suprantu, kad paaiskink tamstai nelabai iseina, tai ir retorika atitinkama.
Ar tu suvoki,...vargas mums, jei niekas, net politiškai angažuoti auditoriai be whataboutizmų apie skolas iki debesų daugiau nieko negali ;-)
bet tikrai nesivadinant vatom, runkeliais - del ko LT ji didziausia tarp EU?
Tu pasitikrinai, kokią kaštų dalį energijos ištekliai sudaro kiekvienoje iš tų šalių prieš kainų kilimą? Ne. O kokie energiniai ištekliai naudojami? Irgi ne. O pasitikrinai infliacijos sudėtį? Aišku ne. Ką tu darai? Kaip mažas vaikas, kuris skaityti dar nemoka, bet iš paveiksliukų susigalvoja istorijas ir apsimeta kad skaito.
Kokią savikainos paslaugų ar prekių dalį sudaro energijos ištekliai ? Ne, nežinau. Pateik skaičius, jei turi. įdomu būtų sužinot ir pasilygint su kitom šalim. Ar čia greit sugalvojai ir išvėmei į eterį ?
Tai padėk, kolega. Vieni sako, kad dėl atlyginimų kilimo, bet atlyginimai kilo ir 2017 ir 2018 ir 2019 , bet tokios ifliacijos nebuvo. Dėl brangstancių energijos išteklių ?? bet tą energija brangsta visoj ES, o minfliacija pas mus 3K didesne. kitas komentatorius mini net klimata :))) Bet Suomijoj klimatas dar šaltesnis, ten inflaicija 3 kartus!!! mazesne. Tai kur cia suo pakastas ?
tai ir sakau, vargas mums ;-) belieka tik egzpertiškai raudot apie Šimonytės praskolintą Lietuvą.
taip, beveik 20% infliacija jau yra vargas VISIEMS. "Egzpertu" teiginiai ale visa tai (3 kartus didesne infliacija nei ES vidurkis!!!!) tik del brangstanciu zaliavu ar kylanciu attlyginimu, skamba kaip Kiseliovo pasakos per pirma kanala. As nesu tikras, kad visa tai tik del neribotos fiskalines politikos, bet paaiskinimu argumentuotu irgi neranddu.
gal dėl to, kad paklausa neslopsta, o ji tokia todėl, kad realios pajamos 2020-2021 krito gan mažai, santaupos per pandemiją augo ir dalis žmonių turi sukaupę pinigų. Dar todėl, nes kyla neelastingų prekių (maistas ir energija) kainos, o paklausa stabili ir žmonės atsisako kitų pirkinių bet šių negali. Prašom, kritikuokite, nesu super-duper ikanamistas ar politiškai angažuotas egzpertas.
Parašyk ką rūkai...aborigenai eina paskuj ruskij vojennij korabl
Jo, pateiksiu aš tau 28 šalių statistiką komentaruose, kur net neleidžia teksto pradėti iš naujos eilutės. Ar toks ekspertas, tokias skambias išvadas darai, bet net bazinės informacijos negebi susirasti iš viešų statistikos departamento duomenų? Nuosprendžius irgi taip pat darai - informacijos, kurios niekas per gerklę nesukiša, susigalvoji ir kaltini žmogų tuo, kas pasivaideno.
tu cia ekspertas,...bet ar visa tai specifiska tik LT?
Tu darai skambias išvadas ir mėtaisi kaltinimais. Jei mėtaisi kaltinimais, turi galėti juos pagrįsti. Nesiruošiu nemokamai praleisti pusės dienos surinkdamas visus duomenis, juos apdorodamas ir tau pateikdamas kur nors nuorodą, kai tą patį darbą atlikdamas kitoje srityje gausiu keturženklę sumą.
atlyginimų augimas ir pajamos, kurios leidžia pirkti brangiau specifiška. 2021 Estijoje valandiniai atlyginimai (su mokesčiais) augo 6.5% - antra vieta ES. Pirmoje vietoje visoje ES Lietuva su +12.5% augimu.
Vengrijoj atlyginimai augo daugiau, nei 10 proc. uzpraeitais praeitais metais 9 proc. Lenkijoj panašiai, bet infliacija x2 skiriasi nei LT.
3 kart didesnė inflecija, nes paraeitam straipsnyje juk rašė kad dabar gyvenam geriausiai per visą Lietuvos nepriklausomybės laikotarpį ir lietuviai yra labai turtingi . Juokas neima , norisi verkti.
Vartojimo prekių kainos mažėti nemažės, tiesiog mažės infliacija (t.y. prekės nebebrangs tokiu greičiu toliau). Nereikėtų straipsnyje sudaryti lūkesčių, kad kažkas pigs. Galbūt pasiekus taiką kažkiek ir sumažėtų energijos kainos. Tačiau kitos įtampos neišnyks.
Atlyginimai pigs
kuo žemesnės pajamos, tuo juntamesnė infliacija. Aukštesnių pajamų agvėjai nelabai ir pajus.
Jei pajamos mažos, naudojiesi viešuoju transportu, o ne automobiliu važinėji. Taip pat gauni šildymo kompensaciją. Tad išlaidos energijai neauga ir infliacija ženkliai mažesnė. Dar kas infliacijos nepajus, tie, kurie investavo į energijos efektyvumą.
Pajamos mažos, bet didesnės nei kompensuojamos, va tikrieji spąstai
Manau infliacija šokinės dar gerus 6-8 mėn. Lietuvos, kaip ir visos Europos gamintojai turi persiorientuoti (žaliavų tiekimas, dujų, elektros ir kuro kaina, nauji pirkėjai ir etc.). Kol kas vyksta chaosas. Kai stabilizuosis naftos ir žaliavų kainos, bus aišku kokia ir kiek čia tos infliacijos bus. Tiesa, kaltas Lansbergis, Šimonytė ir dar Kubilius, nes Lietuvą praskolino, xujlostanas ir karas Ukrainoje čia ne prie ko (čia vatnikams)
Tai 6-8 mėn. dar dzin, man įdomu, kas bus kitą žiemą....
Viskas priklauso, ar ES šalims užteks tvirto stuburo laikytis sankcijų ir tikslų ir nebandyti "asmeniškai" tartis su xujlo dėl pigesnių dujų, kaip pvz. Vengrija. Jei JAV ir Kanada laikysis savo įsipareigojimų ir užpildys savo dujomis saugyklas, tai neturėtume pajusti didesnių šuolių.
Na centrinis šildymas brangus buvo Vilniuje ir keliuose mažuose miesteliuose. Kitur, mažiau nei iki tol buvę rekordai.
Gerai kad bent atlyginimai neinfliuoja. Statybinkai jau labai maloniai čiulba kad ir ryt gali pradėti dirbti.
Kokie? Eilėje laukti reikia nuo 2 iki 6 mėnesių, o kai kurie iki kitų metų pabaigos pilnai užimti. Dar penktadienį bendravau.
vėl ne su tais bendraujate, jūsiškiai kiek pamenu ne dirbt ruošiasi, o tik į snukį siūlo ;-)
Gal tie, kurie paėmę avansą čiulba, kad kitą savaitę būtinai pradės, ir taip kokius metus laiko? :)
Grūžčikai į galvą siūlo. Statybininkai, būtent kurie stato patį namą, t.y. sienas, stogas, fasadas, net labai sukalbami ir kvalifikuoti. Tik ir kainos atitinkamos, bet jiems bent yra už ką mokėti, moka dirbti savo darbą.
Paziurek FB meistru grupėj pilna norinciu rytoj pradėti. Preitą vasara laminatą klodavo 20-30€ siandien kaip tik maciau dešimtys besisiulančių 5-10€ ribose. Kad ir koks geras meistras būtų krizės metu reiks pigiai arba išvis nereiks.
Dirbu statybu sektoriuje, Tavo nurodyta kaina 20-30 eur lauzta is kosmoso. Visada buvo 5-8eur remuose.
teko vasara isirengineti ir tokios kainos buvo, arba atšaudavo pats dėkis. vienženkliu kainų niekur nebuvo nei laminate, nei vinile nei dazyme nei spakliavime. O dabar jau vienzenklem kainom visi kalba. Gal trinkeles dedat, kiek kv tik uz trinku dejima?
Jo, tokie "norintys pradėti rytoj", kai padarys, tai eina tiesiai į grupę "atsiliepimai apie blogus meistrus", nes padaro blogiau, nei pats darytum pirmą kartą. O ką jau kalbėti, apie laminavimo klojimo kainą. Per dieną vienas pats gali iškloti apie 80 kv.m. laminato. Su tavo įkainiu, tu sakai, kad pilna norinčių dirbti už 1600€-2400€/dieną. Tai su tiek aš sutinku, už tiek, aš irgi, kad ir dabar pat atvarau kloti laminato. Turiu patirties, galiu atsiųsti nuotraukų.
tokie vasara ikainiai buvo, per diena pasidaryti 1k iš kvailos bobelės jokių problemų. pasako uz laiminata 20€ ir moka. Man vinilo pardavėjas savo meistrus už 25€/kv. pats per diena susiklijavau 40kv. Kainos jau grizta i ta vieta kiek statybioras ir turi uzdirbti, jau vyksta kova dėl užsakymų o čia dar tik pradžia.
'laukti defliacijos'... vnžo, pavaro mūsų Luminor ekonomistas ;-) Apie analizę: 'Žinant, kad mėnesinė infliacija yra 2,4%, vien degalai sudaro pusė šios sumos – 1,2%. Tuo tarpu parduotuvėse kovą brango makaronai, pieno produktai, žuvis, kai kurie mėsos gaminiai“, – aiškino T. Povilauskas.' - tai gal pasigilinkim, kuri grandinės dalis, gamybos ar prekybos daugiau uždirbo? ar čia sezoninis brangimas, ar vėl koks netiesioginis degalų poveikis, kai kažkiek pagrįsta, nes reikėjo dengtis energijos kaštus?
Kazkaip idomiai su tais degalais. Kai nafta buvo super pigi tai aiskino kad degalai maza dali kainos sudaro maisto produktu, dabar aiskina kad duona vos ne is naftos padaryta.
Duonai kepti atlyginimai per 3 metus augo daugiau nei trečdaliu, kai kuriuose kituose sektoriuose ir po 50%, grūdai pabrango, elektra, dujos irgi brango. Kuras išvežiojimui ir brangsta. Ar galvojat, kad atlyginimams augant kasmet po 8-12% jau kokius šeštus metus nebus pasekmių? Ir tada ant viršaus dar energinių išteklių krizė.
pasekmes bus kai po tokiu atlyginimu augimo uzsienio kompanijos susikraus dezes ir isvaziuos nes sakys man svedas svedijoj pigiau nei rytu europietis uz baltijos.
Vaizdas toks, lyg karas vyktų Lietuvoje
14% infliacija tau čia karas? :D Oi vaikyti, gal tas, kur "norėtų zombių apokalipsės", bet realiai būtum tas, kuris tuo zombiu pirmoje eilėje ir pavirstum? :D
Supratau, kad viskas OK ir tai yra dabartinė norma. Taip ir vairuokit toliau.
slava simonyte, slava...Musu ekonomikos ir...Tikrai taip. Seniai nebuvo valdžioje politiku su tokiu tvirtu stuburu, nepasiduodantis populizmui.
Vyksta kainų kėlimo varžybos.Kas daugiau pakels. Galima juk labiau atkreipti dėmesį į kainas lentynuose ir nepirkti brangiai, pasirinkimas juk yra. Kuras ir nenergetika jau kita kalba, čia nieko nepakeisime, mokėsime tiek kiek prašo. O ir šiaip ,laikas nustoti besaikiai vartoti, pats laikas.
Nu kaip tai nepakeisime? Kai pasižiūri, kaip dauguma vairuoja kelyje nematydami, kad už 100 metrų dega raudona, o jie vis dar spaudžia gazą... Vien vairuojant normaliau sutaupysi 10-15% kuro. O dar jei ir rečiau po vieną važinėtum automobiliu, tai žiū ir susimažinsi labai greitai. Ir tik nereikia aiškinti, kad be automobilio gyventi negalima. Galima, kai nori. Šildymas tai iš viso, dauguma per langus atdarus leidžia, ar niekada nereguliuotus langus.
o ko nekelti, jei vartotojų pajamos=perkamoji galia leidžia ir kylančios kainos neturi įtakos paklausai? Hourly labour costs increased most in Lithuania In 2021, compared to 2020, hourly labour costs at whole economy level expressed in € rose by 1.7% in the EU and by 1.2% in the euro area. https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20220328-1#:~:text=Hourly%20labour%20costs%20increased%20most,and%20Spain%20(%2D0.3%25). Within the euro area, hourly labour costs increased in all Member States except Italy (-1.6%) and Spain (-0.3%). The largest increases were recorded in Lithuania (+12.5%), Estonia (+6.5%), Cyprus and Slovenia (+6.2% each) as well as Latvia (+6.1%).
ar nenorėtum pabandyt iš kaimo, be automobilio , pasiekt darba meste už 30 km. nuo namų. O gal sugebėtum padaryt taip kad autobusas į kaimą važiuotų ryte ne 8.00 , o 6.00 ir iš miesto grįžtų ne 14.00 ,o 19 ar 21 val. TAIP KAD DAUGUMAI AUTOMOBILIS YRA NE PRABANGA , O BŪTINYBĖ.
Taip, nes Vilniuje prie daugiabučių kiemų prigrūsti yra būtent automobiliai žmonių, gyvenančių kaime :D Kaime gyventi ir dirbti mieste yra prabanga šiaip ;)
Nesu ekspertas, bet...Kaip mane tiesiog besina, kai vis atsiranda kurie vis nori įtikinti kad "stendamiesi padaryt blogo kitiems pakenksite patys sau, vietoj to kad ieškotumete sprendimu". Jums ponui reikia kelis kartus gerai į makaulė vožti, o jus likite ramus ir "nesinervuokite, nes dar labiau sau pakenksite". Tada jums vėl kelis kartus užvošime, o jus ir toliau nieko nedarykite, "ieškokite sprendimų", nes sau pakenksite. Ant kiek pas žmonės įsisiurbęs tas vergijos mentalitetas, muša - kentėk, nes valgyt neduos.
Konservatoriai valdžioj -...Konservatoriai valdžioje - vatos lenda iš patvorių. Aksioma
iš tavo perpuvusių...Tikrai taip, bus kriziniai metai, ir taip kiekvienais metais jau 32 metus, vis blogiau ir blogiau.
Jau iki karo buvom Europos infliacijos rekordininkai. Kaži kodėl? Ar kitiems energetiniai ištekliai brangsta mažiau? Ir kodėl? Japonijos metinė infliacija apie 1 proc.
O algų augimą iki karo žiūrėjai?
Klausimas Armonaitei kodel pas mus didžiausia infliacija? Bet ta Armonaite su ekonomika nieko bendro neturi, apart, kad postą užima.
Kaip Armonaitė atsakinga už infliaciją gudruoli ?
Infliacijos "formulė" paprasta - "nepadengtų" pinigų leidimas. Panašu, dabartinė Lietuvos valdžia labiausiai visoj ES linkusi paramas "įsisavinti". ;)
Taip, nepadengtų pinigų leidimas yra kaltas, dėl išteklių tiekimo ribojimų :D
Infliacijos "formulė" paprasta - "nepadengtų" pinigų leidimas. Panašu, dabartinė Lietuvos valdžia labiausiai visoj ES linkusi paramas "įsisavinti". ;)
Verslo "gelbėjimas" neatsakingai dalinant astronomines sumas, MMA stiprus didinimas, išteklių brangimas ir t.t. Daugiau nei pakanka priežasčių būti TOP.
Na verslui pinigų nelabai ką davė, bet kitur taip.
Tu sneki nesamones, nes net nezinai, kiek kam dave. As pats dirbu su imonem, audite ir puikiai zinau, kad pinigai buvo dalinami i kaire ir i desine. Zmones stovedavo prastovose, bet realiai visi ejo i darba. Kiti gimines net priimdavo, uzrasydavo i prastovas ir gaudavo ismokas, kiti, turedami grynu apyvartiniu porai menesiu i prieki, vistiek prasydavo ir, kas idomiausia, gauydavo simtus tukstanciu paramos. Cia FAKTAS. Taip kad nenusisnekek, kad pinigu nedave. Dave ir dave tiuek, kad dabar ciaudom nuo infliacijos ir nukentes dabar maziausiai uzdirbantys, o ne tiek, kurie srebe tas paramas saujom.
Būtent. Aš pats pažįstu tokių, kurie gavo paramą ir už ją pirko sportinį automobilį už ~100k. Nes jeigu dykai duoda, tai kodėl ne. Akivaizdu, kad "labai reikėjo" paramos. O dabar visi pinigai nusėdo į "apačią": visokios prekės, NT ir t.t. Dabar šeimos, kurioms tikrai reikia pirmo būsto gyvenimui, sunkiai gali ką nors padoraus įpirkti dėl tokios betvarkės.
Krizių aksioma: poor get poorer rich get richer.
Taip, tiesiog, greičiaisiai iš to ką matome, pinigai nuėjo ne į pridėtinės vertės kūrimą, darbuotojų DU, ar procesų modernizavimą, o į vartojimą.
Valstybės biudžetas renka 30% daugiau nei praėjusiais metais. Infliacija valstybei naudinga!
O kiek išlaidos augo nežiūrėjote? Ir "Naudinga" yra pirmais metais, antrais metais išlaidos augs dar sparčiau, o surinkimas geriausiu atveju augs lėčiau, o gal net trauksis.
Islaidas galima reguliuot, skirtingai nuo pajamu. Nori saviem padalini, nori reitingu - ubagam pabarstai.
Na ir cenzūra pas jus!
Kaip verslininkai ir ikanomistai mėgsta sakyt Lietuva - maža rinka, tad ta proga infliacijai dar yra kur stiebtis ;)))