2018-02-26 08:01

Paskelbti „Revolut“ rezultatai, žadama ketvirta kriptovaliuta

Finansinių paslaugų startuolio „Revolut“ vadovas Nikolajus Storonskis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Finansinių paslaugų startuolio „Revolut“ vadovas Nikolajus Storonskis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
JK finansinių technologijų (angl. fintech) startuolis iš tikrųjų pateikė tik vieną finansinį faktą – pasiektas pajamų ir išlaidų balansas. Veiklos rezultatuose – 700% operacijų vertės augimas, vartotojų skaičius pasiekė 1,5 mln., o Lietuvoje – jau beveik 100.000.

Kaip pirmadienio rytą pranešė „Revolut“, po 2,5 metų veiklos pirmą kartą pasiektas pajamų ir išlaidų balansas. Ir kol kas tai vienintelis finansinis faktas, kurį bendrovė atskleidžia. Daugiau finansinės informacijos neteikiama, motyvuojant rinkoje vyraujančia „ypač didele konkurencija ir atidžiu konkurentų sekimu“.

Tačiau, pasak jų, bendras rezultatas „kol kas yra labai sėkmingas“, esą kitiems startuoliams nebedeginti pinigų pavyksta po 5 veiklos metų.

„Revolut“ Jungtinės Karalystės (JK) įmonių registrą buvo informavusi, kad 2016 m. jos nuostoliai sudarė 7,1 mln. GBP, o pajamos – 2,3 mln. GBP.

Kada planuojama tapti pelningais, pasak bendrovės atstovų, prognozuoti beveik neįmanoma, koncentruojamasi į tikslą per ateinančius 5 metus pasiekti 50 mln. vartotojų pasaulyje ir veikti visuose žemynuose.

„Nors ir džiaugiamės matydami, kad mūsų verslo modelis veikia, tačiau pelnas šiuo metu nėra mūsų svarbiausias prioritetas. Šiuo metu svarbiausias kompanijos uždavinys vis dar yra plėtra į kuo daugiau pasaulio šalių, tarp kurių artimiausiuose planuose - JAV, Singapūras ir Australija“, – teigia Andrius Bičeika, „Revolut“ Baltijos regiono vadovas.

Pajamų struktūros ir dydžio bendrovė neatskleidžia, informuojama, kad pajamas didžiąja dalimi sugeneravo vartotojų skaičiaus augimas, naujų produktų pardavimai – pastaruoju metu bendrovė pristatė klientams telefonų, kelionių draudimą, sąskaitas verslui, galimybę įsigyti ir turėti kriptovaliutų – bitkoino, „Ether“, „Litecoin“.

Daugiau detalių apie kriptovaliutų operacijų apimtis nutarta neatskleisti dėl „saugumo priežasčių“.

Savo ruožtu išlaidų „didelė“ dalis, kaip nurodo „Revolut“, nukeliauja pasaulinei plėtrai.

Veiklos rezultatai

Naujų klientų pritraukimas, pasak „Revolut“, paspartėjo 50% – per paskutinius 2 mėnesius vartotojų skaičius išaugo nuo 1 mln. iki 1,5 mln., kasdien prisijungia po 6.000–8.000 naujų vartotojų.

Savo ruožtu Lietuva ir toliau išlieka trečia didžiausia „Revolut“ rinka pasaulyje su beveik 100.000 vartotojų. Palyginti su pernykščiu vasariu, Lietuvoje klientūra augo 100%. Daugiau „Revolut“ vartotojų yra tik JK rinkoje (700.000) ir Prancūzijoje (200.000).

Per pastaruosius metus transakcijų mėnesio apimtis išaugo iki 1,5 mlrd. USD, arba 700%.

Kompanija kalba apie „palengva kintantį vartotojų profilį“.

„Vis daugiau registruotų vartotojų renkasi „Revolut“ kaip savo kasdienę sąskaitą ir banko kortelę, ir dabar „Revolut“ turi 350.000 aktyvių vartotojų kasdien bei 800.000 aktyvių vartotojų kiekvieną mėnesį“, – nurodoma pranešime.

Pastaruoju metu startuolis plėtė paslaugų portfelį. Šių metų pirmą pusmetį ketinama pristatyti investavimo paslaugas. Kaip VŽ rašė, „Revolut“ žada, kad vartotojai galės nukreipti nedideles sumas į ETF fondų portfelius.

„Iš artimesnių naujienų – pagalbiniai finansų tvarkymo įrankiai, kurie padės nusistatyti limitus ir tikslus atskiroms išlaidų kategorijoms, o programėlė vartotojui primins kaskart, kai jis artės prie nusistatyto limito. Taip pat siūlysime taupymo įrankius – skirtingiems tikslams skirtas taupykles, ir pasirinkti norimą taupymo būdą, tarkim, atsidėti fiksuotą sumą kiekvieną dieną ar savaitę, suapvalinti sumą kiekvieno atsiskaitymo metu ir į taupyklę atsidėti smulkius pinigus, arba atsidėti tam tikrą procentą nuo kiekvieno atsiskaitymo“, – sako Ieva Elvyra Kazakevičiūtė, „Revolut“ Baltijos regiono viešųjų ryšių bendruomenės vadovė.

Taip pat žadama, atsižvelgiant „į rinką ir vartotojų pageidavimus“, sistemoje pasiūlyti ketvirtą kriptovaliutą – „Ripple“.

Lietuvoje, kurią šalies centrinė finansų institucija siekia padaryti „fintech“ kompanijų kūrimosi vietove, „Revolut“ yra paprašęs banko licencijos, kuri atvers kelią teikti paskolas verslui, žmonėms, turėti indėlių draudimą.

„Bankinę licenciją tikimės gauti per pirmą šių metų pusmetį. Kartu su ja siūlomi produktai ir paslaugos pirmiausiai bus pasiūlytos Lietuvos vartotojams, o tada paeiliui ir kitoms „Revolut“ rinkoms“, – sako p. Kazakevičiūtė.

Startuolis samdo

„Revolut“ personalas per metus išaugo nuo maždaug 50 iki 350 darbuotojų. Šiuo laikotarpiu plėtėsi atitikties komanda.

Lietuvos padalinyje, kuris atsakingas už visą Baltijos regioną, plečiama komanda – ieškoma operacijų vadybininko, atitikties vadovo, iždo vadybininko ir Baltijos regiono plėtros vadovo. Naujiems darbuotojams teks susidurti su „reiklia“ darbo kultūra, kurios įspūdį pasaulinėje žiniasklaidoje suformavo Nikolajus Storonskis, „Revolut“ įkūrėjas. Staruolio įkūrėjas tipine darbo diena vadina tokią, kuri prasideda 8 val. ir pasibaigia 22 val.

Kaip pastebi „Financial Times“, „Revolut“ pernai paliko direktorius operacijoms, rizikų valdymo vadovas, viceprezidentas verslo paslaugoms, neseniai išėjo bankininkystės ir mokėjimų vadovas.

„Revolut“ išsiskiria tuo, kad čia bet kieno sugalvota idėja – jei jos naudingumas pagrindžiamas logika ir skaičiais – gali būti įgyvendinta vos per kelias dienas, tad, tarkim, už įvairius programėlės tobulinimus atsakingi toli gražu ne tik programuotojai ir inžinieriai, juos kurti gali ir dizaineriai, marketingo ar komunikacijos komanda. Nikolus Storonskis ieško tokių žmonių, kurie būtų pakankamai užsivedę pakeisti status quo – o kai pamatai, kad kokia nors tavo asmeninė idėja gali kompanijai atnešti dešimtis tūkstančių naujų klientų, tada natūraliai pasimiršta paros laikas ir savaitės diena“, – sako p. Kazakevičiūtė.  

Pasak jos, „Revolut“ tapus banku, reikės išlaikyti „ypač greitą“ sprendimų priėmimą ir vykdymą.

„Nikolajus ne veltui visada pabrėžia, kad sėkmingai pasaulinei plėtrai mums svarbiausia ir toliau samdyti A lygio žaidėjus. Anot jo, jei kažkuriuo metu samdymo procese pradėsime rinktis B kategorijos žmones, tai bus kompanijos pabaiga“, – sako  „Revolut“ Baltijos regiono viešųjų ryšių bendruomenės vadovė.

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS

52795
130817
52791