Kas tai? Eksperto įžvalgos

    Iš JAV grįžo į Lietuvą – parduoti unikalų produktą JAV moterims

    Reklama publikuota: 2017-10-30
    Vilmantė Markevičienė, prekių ženklo „Gentle Day“ įkūrėja ir produktų dizainerė.
    svg svg
    Vilmantė Markevičienė, prekių ženklo „Gentle Day“ įkūrėja ir produktų dizainerė.

    Lietuvai itin skatinant emigrantus grįžti ir dirbti tėvynėje, vis daugėja įkvepiančių pavyzdžių apie sėkmingą sugrįžimą ir verslo įkūrimą. Vilmantė Markevičienė, prekių ženklo „Gentle Day“ įkūrėja ir produktų dizainerė, grįžo iš JAV, atrado nišą verslui, tačiau užjūrio šalies neapleido: moteris su vyru verslą iš Lietuvos ir Europos sparčiai plečia JAV – jiems tai puikiai pavyksta.

    2009 m. gimęs „Gentle Day“ prekių ženklas vaistinėms ir prekyboms centrams pristatė patentuotus, ekologiškus įklotus su anijonų juostele.

    „Mes atvėrėme naują nišą, kurios, pasirodo, moterys labai laukė – aukščiausios kokybės, ekologiški, nedirginantys odos ir pasižymintys itin geru sugeriamumu bei patogumu įklotai, su natūralia apsauga nuo bakterijų ir blogo kvapo – gelsva anijonų juostele. Tai yra vieninteliai tokie, – išradimo patentą turintys įklotai“, – pasakoja p. Markevičienė.

    Pradėjusi nuo įklotų šiandien įmonė gali pasiūlyti visą liniją ekologiškų higienos produktų – nuo tamponų iki menstruacinės taurelės ir netgi kelnaites menstruacijoms, kurių dizainas kurtas pačios verslininkės ir taip pat užpatentuotas. Produktai gaminami Lietuvoje, Ispanijoje ir Kinijoje, o įsigyti juos galima 15 Europos šalių.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Į JAV – su kitu pavadinimu

    Ponia Markevičienė sako, kad JAV rinka juos su vyru pradėjo dominti jau prieš 5 metus, kai buvo ieškoma platintojų, galinčių tiekti produktus šiai rinkai. Paieškos buvo nesėkmingos, tad pernai jiedu įkūrė įmonę. Nepavykus užpatentuoti „Gentle Day“ prekių ženklo, buvo pasirinktas „Genial Day“ pavadinimas.

    „Šią šalį pasirinkome todėl, kad mums tai buvo pažįstama didelė rinka. Turime nuostabius darbuotojus, kuriais galime pasitikėti, taip pat yra apie 20 brokerių, kurie rūpinasi produktų įvedimu į parduotuves. Komunikaciją vykdome el. laiškais bei „Skype“ pokalbiais, keletą kartų per metus ten apsilankome, kad pamatytume viską savo akimis ir pajustume ritmą“, – apie vykstantį darbą kitapus Atlanto pasakoja įmonės įkūrėja.

    Moters teigimu, dar anksti teigti, kad įmonė jau įsitvirtino JAV – iš tiesų dar tik žengiami pirmieji žingsniai. Pasak jos, nors produktai jau parduodami kai kuriose parduotuvėse, dar reikia nuveikti labai daug: „Viena yra patekti ant lentynų, o kita – su kuo mažesniais reklamos kaštais iki jų atvesti potencialų vartotoją“, – pripažįsta p. Markevičienė.

    Nepaprasta pakliūti ant lentynų

    Amerikoje „Genial Day“ produktai kol kas platinami vieno didmenininko, kuris dirba su keliais tūkstančiais parduotuvių. Su dar keliais didmenininkais vyksta derybos. Verslininkė džiaugiasi, kad jų prekes jau galima aptikti keliuose nedideliuose ekologiškų prekių tinkluose, o didžiausias tinklas, į kurį pateko neseniai, turi 140 parduotuvių.

    Norėdami įsitvirtinti JAV parduotuvėse verslininkai nemažą dalį produktų turi pateikti nemokamai. Tai tarsi užmokestis už „įėjimą“ į parduotuves. Ponia Markevičienė sako, kad išdalina daug nemokamų pavyzdžių, savo produktus nemokamai pristato beveik visose parduotuvėse, tam tenka samdyti kompanijas, kurios tokias prezentacijas rengia.

    „Šiandien Amerikoje mūsų prekių jau galima rasti maždaug 500 parduotuvių ir parduotuvėlių, išsibarsčiusių po visą šalį. Mūsų tikslas – papulti bent į vieną didelį JAV tinklą, pvz., „Target“ ar „Whole Foods“, nors tai gali užtrukti ir kelerius metus. Džiugina tai, kad moterims mūsų produktai patinka. Be to, neseniai vienoje didžiausių maisto papildų, sveiko maisto ir higienos parodų Las Vegase mūsų įklotai pateko tarp 5 inovatyviausių ir rinką keičiančių produktų“, – džiaugiasi moteris.

    Amerikos verslas panašus į Lenkijos

    Lygindama verslo plėtrą JAV ir Lietuvoje verslininkė sako Amerikoje reikia būti budresniems nei tėvynėje: tenka atidžiau tikrinti kompanijas, su kuriomis pasirašomos sutartys, ypač tas, kurios teikia brokerių paslaugas. Jos dažnai būna nesąžiningos, prarandama laiko ir lėšų. O brokeriai JAV verslui yra būtini, ten be jų pagalbos, tiesiogiai patekti į parduotuves – praktiškai neįmanoma.

    Ponia Markevičienė sako, kad ten sunku atsirinkti ir darbuotojus: „JAV darbuotojas gali imti ir daugiau neateiti į darbą arba, jeigu kažkas jam nepatiko, išeiti iš darbo tą pačią minutę. Tada darbdaviui tenka suktis kaip tik gali. Mums to dar neteko patirti (tikimės ir neteks), bet patys tokių atvejų esame matę gyvendami JAV.“

    nuotrauka::1 left nocrop

    Verslininkė JAV rinką lygina su Lenkijos: ir kaimyninėje šalyje, ir už Atlanto yra daug nepriklausomų parduotuvėlių, mažesnių ir didesnių didmenininkų. „Nors atrodo, kad Lietuva yra „švogerių“ kraštas, tačiau ir Amerikoje labai svarbios pažintys, rekomendacijos. Deja, nei Lietuvoje, nei JAV, tokių pažinčių neturime, tad tenka kelią skintis patiems, o tai atima daugiau laiko,“ – aiškina p. Markevičienė.

    Lietuvoje įsitvirtinti paprasčiau

    Anot jos, Lietuvos ir JAV rinkos itin skiriasi. Lietuvoje „Gentle Day“ turi vos 10 konkurentų, Amerikoje jų skaičiuojama šimtais – ir tai ilgą istoriją turintys ženklai, jau pelnę klienčių pasitikėjimą. Todėl Lietuvoje, akivaizdu, naujam prekių ženklui įsitvirtinti gerokai paprasčiau ir reklama kainuoja pigiau. JAV rinkoje prekių ženklą bandoma „išsukti“ kitokiais metodais: reklama internetine, dalyvaujant parodose.

    Ponia Markevičienė pasidžiaugia, kad Lietuvoje verslui žymiai lengviau dirbti su bankais: Amerikoje dalis įmonių vis dar atsiskaito čekiais, tarptautinius pavedimus padaryti nėra paprasta, tenka fiziškai vykti į banką. Lietuvos bankų sistema gerokai pažangesnė.

    „Amerikos rinka nėra paprasta. Ar produktui joje pavyks išsilaikyti, priklauso tik nuo paties produkto, todėl privalu pasiūlyti kažką išties išskirtinio ir skirti daug dėmesio marketingui, – pataria p. Markevičienė. – Jei biudžetas marketingui ribotas ir nėra galimybės samdyti marketingo agentūros, tenka patiems įdėti daug darbo, kūrybos ir pastangų. Svarbu turėti patikimą partnerį ir darbuotojus. Būtinas ryžtas ir užsispyrimas, nes telefonu atsiliepti ar į laišką atsakyti gali tik iš dešimto karto.“

    Kalbėdama apie sėkmės receptą moteris sako, kad dideles kompanijas užaugina tie, kurie nepasiduoda ir nuosekliai dirba daug metų, sugeba atsilaikyti krizių metu ir yra kantrūs: „Ir Amerikoje, ir Lietuvoje milijonieriumi per 3-ejus metus netapsi, bet po 10-ies metų nuoseklaus darbo tai pasiekti įmanoma. Tad ir mes nesitikime greitų rezultatų. Turėtų praeiti bent 5-eri metai, kad galėtume pasakyti: mums pavyko ar ne. Kuo didesnė šalis, tuo sunkiau ir ilgiau viskas trunka, todėl reikia susijuosti diržus, kantriai dirbti ir, žinoma, tikėti sėkme.“

    nuotrauka::2

    Galimybių JAV rinkoje turi tiek didieji, tiek mažieji Lietuvos gamintojai. Jiems visiems galioja viena taisyklė – reikia kruopščiai pasiruošti namų darbus, susipažinti su rinka, galiojančiais reikalavimais, įvertinti kaštus. Pasiruošti ilgam, kelerius metus truksiančiam procesui, kol JAV klientai ims pasitikėti, įvertins siūlomą prekę.

    Prognozės rodo, kad JAV ekonomika stabiliai auga, vartojimas didėja. Pasaulinėje vertės grandinėje JAV yra vienas svarbiausių dalyvių, todėl ir užsienio partneriams tokios tendencijos žada palankų, mažiau duobėtą kelią didžiulės rinkos link.

    „Versli Lietuva“ vertinimu, Jungtinės Valstijos išlieka vienos perspektyviausių užsienio rinkų, kur progų užmegzti prekybinių kontaktų yra labai daug. Pernai šalis įsitvirtino Lietuvos eksporto partnerių sąrašo antroje vietoje ir JAV dalis Lietuvos įmonių eksporte siekė 8 proc., o per pastaruosius penkerius metus eksportas į JAV padvigubėjo.

    2016 m. į JAV lietuviškos įmonės eksportavo prekių už daugiau nei 1 mlrd. eurų. Reikia atkreipti dėmesį, kad beveik du trečdalius lietuviškos kilmės prekių eksporto dalį į JAV sudaro aviacinis kuras. JAV rinka svarbi ir įvairių chemijos produktų gamintojams – eksporto dalis į JAV sudaro beveik 30 proc. Mūsų vertinimu, dar neišnaudotų galimybių turi baldų gamintojai, kuriems JAV šiuo metu yra tik septinta didžiausia rinka, maisto, inžinerinės pramonės, tekstilės ir kitų pramonės šakų gamintojai.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Verslo žinių pasiūlymai