„DATA ATLAS“ – duomenų analize grįsti sprendimai verslui

„Duomenų analize grįstos įžvalgos leidžia stebėti tendencijas bei priimti sprendimus, kurie prisideda prie verslo augimo“, – teigė Gediminas Jankauskas, „Tele2“ didžiųjų duomenų mokslininkas ir projektų vadovas.
Duomenų analizės pritaikymas versle
Duomenų analizė versle gali būti pritaikoma daugelyje sričių – mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ klientams siūlo net 3 skirtingas analizės kryptis.
Prekybos vietų analizė (angl. „retail atlas“) – pateikiama prekybos vietose apsilankančių klientų statistika, įžvelgiamos srautų kitimo tendencijos. Analizė atliekama atsižvelgiant į pagrindinius demografinius pjūvius ir judėjimo kryptis. Šie duomenys padeda stebėti iš kokių rajonų pirkėjai dažniausiai atvyksta į prekybos vietas ir kaip dažnai jie tai daro.
Lokacijos duomenų analizė (angl. „location atlas“) – skirtingų teritorijų įvertinimas ir palyginimas pagal tikslinių auditorijų dydžius, jų srautus ir kitus parametrus. Duomenų analizė leidžia įžvelgti tam tikros vietos lankytojų judėjimą ir segmentus.
Srautų analizė (angl. „traffic atlas“) – gali padėti įvertinti populiariausias judėjimo kryptis, jų apimtis ir kitus pasirinktus parametrus. Ši informacija leidžia stebėti spūstis ar tam tikras judėjimo tendencijas.
Įgyvendinti sprendimai
Duomenų analizė jau teikia naudingas įžvalgas turizmo srityje ir yra taikoma įgyvendinant projektus. Vienas iš įgyvendintų projektų – išmanusis paplūdimių žemėlapis. Didieji duomenys leidžia operatoriui realiuoju laiku žemėlapyje atvaizduoti apie 200 Lietuvos paplūdimių užimtumą, o užpernai žemėlapis papildytas ir populiariausiais šalies regioniniais parkais. Duomenų analizė leidžia tiksliai pastebėti kelionių tendencijas – nuo krypčių, trukmės iki sezoniškumo. Ši informacija gali padėti ne tik įvertinti, į kurias šalis keliauja lietuviai, bet ir iš kurių valstybių sulaukiama daugiausiai turistų. Atliekamos analizės suteikia naudingų įžvalgų apie keliautojų judėjimo intensyvumą ir elgsenos ypatybes.
„Tele2“ turi didžiausią šalyje mobiliojo ryšio rinkos dalį, tai leidžia tiksliai pastebėti tendencijas. Duomenys analizuojami ir pateikiami laikantis aukščiausių duomenų saugumo standartų: naudojami tik nuasmeninti, apibendrinti, ir tik dideli klientų bazės segmentai, todėl neįmanoma identifikuoti konkretaus kliento.