CEO Požiūris CEO Požiūris CEO Požiūris CEO Požiūris CEO Požiūris

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2024-12-03 06:15

„Yara“ apie darbuotojų augi(ni)mą: galimybių yra, svarbiausia – norėti

Artūras Fedotovas, bendrovės „Yara“ Europos verslo centro vadovas.
Artūras Fedotovas, bendrovės „Yara“ Europos verslo centro vadovas.
Verslo aplinkai bei procesams dinamiškai keičiantis, žinių ir įgūdžių gilinimas tampa pagrindiniu įrankiu organizacijoms, siekiančioms išlaikyti konkurencingumą. Ar stipriau įgalina mokymas, ar mokymasis? Kas atsakingas už tobulėjimą – žmogus ar darbdavys? „Yara“ Europos verslo centras, darbuotojų aug(ini)mo kultūrą aktyviai puoselėjantis nuo pat veiklos pradžios, savo žmonėms siūlo plačią tobulėjimo erdvę.

„Mes įsitikinę, kad be žmonių augimo neįmanomas ir verslo augimas. Tobulėjimas yra viena iš bendrovės strateginių krypčių, jis įtrauktas ir į keturių pagrindinių įmonės vertybių sąrašą. Tikime, kad kiekvienas darbuotojas yra lyderis, prisiimantis atsakomybę už savo augimą, o mes, kaip darbdavys, suteikiame tam palankią aplinką ir įrankius“, – kalba Artūras Fedotovas, bendrovės „Yara“ Europos verslo centro vadovas.

Įmonėje vyrauja augimo mąstysenos (angl. growth mindset) požiūris, teigiantis, kad įgūdžiai nėra įgimti – jie įgyjami per pastangas, norą siekti daugiau ir prisitaikyti prie neišvengiamų pokyčių. Tad dirbantieji prieš šešis metus Lietuvoje įkurtame „Yara“ Europos verslo centre turi plačias galimybes gilinti profesines kompetencijas, įgyti naujų ar siekti asmeninio tobulėjimo. Bendrovė savo žmonėms siūlo mokytis vidinėje akademijoje, dalyvauti mentorystės ar savanorystės programose arba pasirinkti virtualų kursą pagal savo asmeninius polinkius.

Mokymasis kasdien ir ateičiai

„Yara“ Europos verslo centre mokymo filosofija remiasi formule 70/20/10. Šie skaičiai atskleidžia laiką, dedikuotą atskiroms mokymosi rūšims. Daugiausia dėmesio skiriama mokymuisi per praktiką, darbo vietoje: atliekant naujas užduotis, įsitraukiant į projektus ir panašiai. 20 proc. mokymosi svorio tenka diskusijoms su labiau patyrusiais kolegomis, konsultacijoms dėl darbo užduočių atlikimo, susitikimams su vidiniu ar išoriniu mentoriumi. 10 proc. atitenka formaliajam mokymui. Pasak A. Fedotovo, tokia formulė įgalina žmogų prisiimti lyderystę augimo kelyje ir paversti įgytas žinias rezultatu bei karjeros augimu.

„Mūsų tikslas – paversti mokymąsi kasdiene veikla, darbinio proceso dalimi. Todėl turime daug įvairių mokymosi formų bei lygių: ir lankstų, neformalų, ir struktūruotą mokymą. Visi darbuotojai keturis kartus per metus susitinka su vadovu aptarti mokymosi, tobulėjimo klausimus. Augimo bei kasdienio darbo atlikimo balanso tema gvildenama ir kasmėnesiniuose darbuotojo bei jo vadovo susitikimuose“, – „Yara“ Europos verslo centro praktiką pasakoja vadovas.

Prieš dvejus metus bendrovė darbuotojams įsteigė mokymų akademiją, kurioje galima gilinti profesines žinias arba įgyti naujų, reikalingų planuojant vidinę karjerą įmonėje. Siūlomos programos – apskaita bei finansai ir transportas bei tiekimo grandinė. Kita akademijos kryptis – vadinamieji minkštieji įgūdžiai: laiko valdymas, pokyčių valdymas, komunikacija. A. Fedotovo teigimu, pastarosios programos atsirado siekiant užtikrinti, kad bendrovės žmonės bus pilnavertiškai pasirengę pokyčiams, kuriuos šiandien, galbūt, net sunku numatyti. 

„Viena esminių priežasčių, kodėl nusprendėme steigi akademiją – tam tikrų kompetencijų rinkoje trūkumas arba labai didelė konkurencija dėl jų. Visuomet kalbėdami su kandidatu žiūrime ne tik jo kompetencijas, bet ir vertybių atitikimą, motyvaciją. Neretai svertas svyra į pastarųjų pusę, nes įgūdžiai ir žinios yra įgyjami. Nuosava vidinė akademija leidžia mums ne tik pakankamai operatyviai spręsti talentų trūkumo problemą, bet ir juos motyvuoti: suteikti žmonėms terpę augti ir daryti karjerą įmonės viduje įgyjant tam reikalingų kompetencijų, žinių, įgūdžių. Akademija padeda mums ir užtikrinti, kad turėsime koja kojon su realijomis žengiančius, o neretai ir žingsniu priekyje einančius darbuotojus, pasirengusius dirbti ateities organizacijoje“, – dėsto A. Fedotovas.

Akademijos studentais gali tapti visi darbuotojai, išdirbę šešis mėnesius. Panašiai kaip universitete, „Yara“ Europos verslo centro akademijoje pasirinkta programa studijuojama tiek mokantis savarankiškai, tiek susitinkant grupėse. Modulio, trunkančio 2–3 mėn., pabaigoje laukia įvertinimas. Akademija sulaukė populiarumo – šiuo metu svarstomos galimybės jas plėsti. Kuriant naujas mokymosi programas, visuomet orientuojamasi ne tik į kasdienius, bet ir į būsimus kompetencijų poreikius, užuot susitelkus vien į trumpalaikius tikslus atsižvelgiama į tai, kur organizacija save mato po kelerių metų.

Karjeros sėkmės istorijų netrūksta

„Yara“ Europos verslo centre dirba 500 darbuotojų, bendrovė turi apie 100 skirtingų darbo pozicijų, tad karjeros galimybės čia – itin plačios. Įmonė į atsilaisvinusią laisvą poziciją pirmiausia ieško vidinio kandidato, ir tik vėliau dairosi išorės darbo rinkoje. Darbuotojai šias galimybes mielai išnaudoja ir juda kompanijos viduje tiek vertikaliai, tiek horizontaliai. A. Fedotovas, iki šių metų rudens bendrovėje ėjęs finansų vadovo pareigas – vienas tokių pavyzdžių. Darbuotojų vidinės karjeros istorijų yra išties daug, keičiamos ne tik pozicijos ar darbo sritys, bet ir atsakomybės ribos: žmonės užima atsakingas roles motininėje bendrovėje, veikiančioje daugiau nei 60 šalių.

„Augimo mąstysena mus lydi visus 6 metus, per juos turėjome labai daug vidinių paaukštinimų. Pavyzdžiui, kolega prisijungęs bene pačioje centro įkūrimo pradžioje, dirbdamas transporto vadybininko pozicijoje susidomėjo gamybos planavimu. Persikvalifikavo, o naujose pareigose ėmė taikyti daug inovatyvių, proceso tobulinimo idėjų. Galiausiai persikvalifikavo dar sykį ir dabar dirba su  IT procesų optimizavimu“, – pasakoja A. Fedotovas.

Bendrovė kruopščiai renka grįžtamąjį ryšį ir džiaugiasi, kad darbuotojai yra įsitraukę, o mokymų vertinimai – aukšti. Įmonė pasiūlė prieigą ir prie „Degreed“ platformos, kurioje – net 52 000 skirtingų mokymosi kursų, pripažintų globaliu mastu, nebūtinai susijusių su tiesioginėmis žmogaus pareigomis. Tiesa, vadovas pripažįsta, kad tobulėjimo galimybių gausa yra ir iššūkis, kurį padeda spręsti struktūruotas mokymasis akademijose pagal prioritetines įmonės kryptis. Kitas labai svarbus akcentas – apgalvota komunikacija, padedanti nepasimesti norų ir galimybių sandūroje.

„Informacijos šiais laikais tiek daug, kad žmonės ne visada atranda jiems tinkamiausią  galimybę, tad stengiamės padėti: sukūrėme virtualų mokymų kalendorių, naujienlaiškiais edukuojame, aiškiname programų turinį ir tikslą. Visada pasidalijame ir vidinės darbuotojų karjeros sėkmės istorijomis, akivaizdžiai parodančiomis mokymų vertę bei padedančiomis pastebėti galimybes. Ir nuolat savo darbuotojams primename, kad iniciatyva visada yra jų rankose – reikia tik jos imtis, o tuomet atsiveria išties platūs karjeros horizontai“, – tikina A. Fedotovas.

52795
130817
52791