Išskirtinės kelionės su Bentley Išskirtinės kelionės su Bentley Išskirtinės kelionės su Bentley Išskirtinės kelionės su Bentley Išskirtinės kelionės su Bentley

VERSLO TRIBŪNA

RĖMIMAS
2022-03-17 06:00

Laiko mašina pagal „Bentley“

Ikoniškų „Blower Bentley“ grotelių raštas įkvepia ir šiandieninių gamintojo modelių dizainą. Bendrovės nuotr.
Ikoniškų „Blower Bentley“ grotelių raštas įkvepia ir šiandieninių gamintojo modelių dizainą. Bendrovės nuotr.
Joks kitas prieškarinis „Bentley“ modelis taip neįsirėžė į istoriją kaip „4½-litre Blower Bentley“. Tiesa, jis niekada nelaimėjo ilgų distancijų lenktynių, bet buvo akivaizdžiai greičiausias lenktyninis automobilis tais laikais. 1930 metais raudonas „Blower Bentley“ tapo greičiausiu Bruklando trasoje, o jo užfiksuotas 222 km/val. greičio rekordas buvo pagerintas tik po dvejų metų su automobiliu, kuris turėjo penkiskart didesnį variklį.

„Blower Bentley“ įkvėpė  sero Timo Birkino – žymaus  britų lenktynininko ir „Bentley“ komandos vairuotojo – ryžtas išspausti kiek galima daugiau galios iš tuometinių „Bentley“ modelių. Nepaisant to, kad „Bentley“ įkūrėjas ir tuometinis vadovas Walteris Owenas Bentley galios ieškodavo didindamas variklio darbinį tūrį, T. Birkinas susižavėjo tuo metu tik pradėjusia atsirasti turbokompresorių technologija, be kurios šiandien neįsivaizduojamas joks greitas automobilis. 

Sumontavęs „Roots“ tipo kompresorių į „4½-litre Bentley“ modelį, Timas Birkinas automobilio galią pakėlė beveik dvigubai – iki 240 AG. Automobilis iškart gavo „Blower“ pavadinimą, nes didžiulis ant priekinės ašies esantis kompresorius tapo ne tik galios, bet ir dizaino dalimi. Timas Birkinas įtikino „Bentley“ pirmininką Woolfą Barnato leisti pagaminti 55 tokius modelius, iš kurių penki būtų skirti lenktynėms. Pastarieji šiandien yra brangiausi „Bentley“ modeliai pasaulyje, o vienas iš jų neseniai buvo parduotas už beveik 6 mln. eurų. 

Ambicingas projektas 

Antrąjį lenktynių komandos „Blower“ modelį, kurį konstravo ir su juo lenktyniavo Timas Birkinas „Bentley“ saugo savo būstinėje. Čia jis tampa tarsi įkvėpimo šaltiniu kuriant šiandiendinius modelius kaip „Continental GT“, „Flying Spur“ ir „Bentayga“. Tai aiškiausiai matosi pažiūrėjus į „Blower Bentley“ groteles bei žibintų apsaugas. Jų tekstūrą ir šiandien galima pamatyti ant „Bentley“ modelių grotelių ir kitų dizaino elementų. Todėl nenuostabu, kad jis davė pradžią vienam įspūdingiausių projektų šiandieninėje automobilių pramonėje. 

Iki šiol „Bentley Mulliner“ padalinys garsėjo tuo, kad „Bentley“ savininkų estetikos vizijas paverčia unikaliu prabangos ir rankų darbo rezultatu. Be to, „Bentley“ būstinėje įsikūręs padalinys čia kuria vienetinius modelius kaip drąsių formų „Bacalar“ bei restauruoja ikoniškus istorinius modelius. 

Akivaizdu, kad „Blower Bentley“ dėl savo inžinerijos drąsos ir aistros greičiui privalo būti išsaugotas, tačiau „Bentley“ šį lūkestį gerokai pranoko. Dar 2019 metais buvo nuspręsta pagaminti visiškai naują „Blower Bentley“ konceptinį modelį identišką istoriniam modeliui. 

Kaip atrodo archeologija inžinerijoje? 

Pirmiausiai „Bentley“ inžinieriai peržiūrėjo visus lenktynių komandos brėžinius ir atidžiai išstudijavo „Blower Bentley“ nuotraukas. Vėliau savo turimą modelį visiškai išardė ir kiekvieną dalį bei komponentą nuskaitė lazeriu. Pagal šiuos duomenis buvos sukurta visiškai skaitmeninė „Blower Bentley“ versija. Galiausiai „Bentley Mulliner Classics“ padalinyje buvos suburta patyrusių meistrų komanda ir pradėtas kurti „Blower Car Zero“ konceptinis modelis. 

4½ litro variklis, kurio idėja gimė pačiam Walteriui Owenui Bentley’ui, buvo sukurtas visiškai iš naujo. Tiesa, tam tikri komponentai buvo atnaujinti dėl patikimumo ir galios resursų. Čia sumontuoti aliuminiai stūmokliai, skirstomasis velenas, keturi vožtuvai vienam cilindrui ir dviguba uždegimo sistema. Viskas šiek tiek atnaujinta, bet pagal „senosios mokyklos“ taisykles. 

Kol buvo renkamas variklis, teko atlikti kelis pakeitimus pagrindinėje „Bentley“ gamykloje. Norint teisingai išbandyti ir patikrinti variklį, jį reikia sumontuoti specialiame stende. Akivaizdu, kad Kriu gamykloje esantys modernūs variklių stendai netinka šimtmetį skaičiuojančiam varikliui. Todėl „Bentley“ pagamino priekinės „Blower Bentley“ važiuoklės kopiją, kuri galėjo stende laikyti variklį. Tada inžinieriai galėjo saugiai paleisti variklį, stebėti kiekvieną parametrą, bei simuliuoti lenktynių režimą.

embedgallery::https://foto.vz.lt/embed/1362?placement=

Britiškos meistrystės tradicijos 

Nuo pat „Blower Car Zero“ projekto pradžios „Bentley Mulliner“ siekė įtraukti pačius geriausius specialistus visoje Didžiojoje Britanijoje, kad sukurtų „Blower Continuation Series“ komponentus tokiu būdu, kuris atspindi projekto filosofiją – naudojant tradicines technologijas, perduodamas iš kartos į kartą. 

Ikoniškieji „Blower“ priekiniai žibintai buvo atgaivinti „Vintage Headlamp Restoration International“ gamykloje, Šefilde. Ši tėvo ir sūnaus komanda visame pasaulyje garsėja savo įgūdžiais dirbant su sidabru ir sugebėjimu pagal originalias specifikacijas sukurti senovinio dizaino automobilių žibintus.

 „Blower Car Zero“ važiuoklė buvo rankomis sukurta iš storų plieno lakštų, naudojant karštų kniedžių metodą. Šis darbas buvo patikėtas netoli Derbio miesto įskūrusiai „Israel Newton & Sons“ kompanijai, kuri jau 200 metų tradiciškai gamina garo lokomotyvų katilus. Būtent tokių įgūdžių reikia norint formuoti metalą tradiciniu būdu. 

Tuo tarpu senovinių automobilių radiatorių gamintojas „Bicester Heritage“ tiksliai atkūrė tam tikrus pagrindinius „Blower“ komponentus. Pavyzdžiui, iki veidrodžio blizgumo nupoliruotą nikelio ir sidabro lydinio radiatoriaus korpusą bei rankomis išformuotą degalų baką. 

Šiandien gatvėse greičiausiai nepamatysite lengvųjų automobilių, kuriuose vietoje amortizatorių ir spyruoklių būtų sumontuotos lingės. Todėl rasti, kas autentiškai ir rankomis atkurtų „Blower“ pakabą, buvo nelengva užduotis. „Bentley Mulliner“ padalinys šį darbą patikėjo „Jones Springs“ gamintojui, kurio istorija prasideda nuo tų laikų, kai pakabas automobiliams gamino kalviai. 

Tik 12 modelių 

Sukurti „Blower Car Zero“ prireikė daugiau nei 40 tūkst. kruopštaus darbo valandų. Dabar prototipinis modelis turės įveikti patvarumo bandymus vis sunkesnėmis sąlygomis. Bandymų programa buvo sukurta taip, kad atspindėtų 35 tūkst. kilometrų realaus važiavimo. Tuo tarpu 8 tūkst. iš jų – lenktyniniu režimu, imituojant garsiuosius ralius kaip „Mille Miglia“ ir „Pekinas-Paryžius“. Tik pasibaigus bandymams, bus pradėta istorinio „Blower Bentley“ gamyba. 

Be jokios abejonės tai bus itin riboto leidimo modelis. Kalbant trumpai, „Bentley Mulliner Classics“ pagamins tik 12 tokių modelių ir visi jau yra užsakyti. Nepaisant to, šis projektas parodo, kad britiška meistrystė ir meilė savo amatui yra nepavaldūs laikui. Šios vertybės atsispindi ir šiandieniniuose „Bentley“ modeliuose, kurių unikalumą kūrė „Mulliner“ padalinys. Artimiau susipažinti su rankomis kuriama prabanga ir „Bentley“ modelių gama galite „Bentley Vilnius“ atstovybėje.

52795
130817
52791