2015-05-14 00:01

Vilkikus pakeitė lengvieji automobiliai

Vilkikų pardavimai lizingu, ankstesniais metais gerokai kilstelėję išperkamosios nuomos rinką, pernai susitraukė beveik perpus. Praradimus kiek atsvėrė padidėję automobilių ir pramonės įrangos pardavimai, tačiau augimui to neužteko.

Nors tiek bendras portfelis, tiek ir naujų sutarčių skaičius pernai mažėjo, suma, kuri tenka naujoms sutartims per metus, gana stipriai išaugo. Laimonas Belickas, Lietuvos bankų asociacijos lizingo komiteto pirmininkas, „UniCredit Leasing“ Lietuvos filialo vadovas, paaiškina, kad naujai sudarytų lizingo sandorių sumą pernai lėmė kelių itin didelės apimties vėjo energetikos projektų finansavimas. Tikėtina, kad pinigai už šiuos projektus dar nebuvo išmokėti, todėl sandoriai atsispindėjo tik sutarčių vertės, bet ne portfelio statistikoje. Bendras lizingo portfelis praėjusiais metais sudarė 1,52 mlrd., t. y. 0,7% mažiau nei 2013 m. Naujų sutarčių skaičius smuko 1,67%. Labiausiai, kaip ir buvo galima numatyti, kritimą lėmė krovininių transporto priemonių pardavimai. Pasak p. Belicko, 2013 m. net ir neplanavę plėtros vežėjai aktyviai pirko sunkvežimius, pagamintus pagal „Euro 5“ standartus, ir tai darė reikšmingą įtaką visai lizingo rinkai. Po šio bumo 2014 m. paklausa natūraliai sumažėjo. Planus įsigyti krovininio transporto pristabdė ir geopolitinė padėtis.Remiantis tyrimų bendrovės „Datacenter“ duomenimis, sunkvežimių pardavimai lizingu smuko perpus – nuo 3.100 iki 1.600, o priekabų ir puspriekabių traukėsi 28%.

„Nedrįsčiau sakyti, kad pardavimai šiemet viršys 2013 metų skaičius, bet užsakymų skaičiai šiemet jau didesni nei pernai“, – šiems metams augimo vėl tikisi p. Belickas.

52795
130817
52791