2015-04-21 03:01

„Omnitel“: pajamos iš paslaugų augo pirmąsyk po krizės

Mobiliojo ryšio operatorės UAB „Omnitel“ paslaugų pajamos šiemet augo pirmą kartą nuo paskutinio 2008 m. ketvirčio.

Apie tai bendrovės surengtoje spaudos konferencijoje pranešė Danas Strombergas, „Omnitel“ vadovas.

Iš mobiliųjų paslaugų per ketvirtį bendrovė gavo 208 mln. SEK pajamų (apie 22,2 mln. Eur vidutiniu ketvirčio kursu), o pernai tuo pačiu metu pajamos siekė 194 mln. SEK.

Pasak „Omnitel“, augimas siekė 1%, skaičiuojant vietos valiuta.

„Vartotojai naudoja daugiau duomenų ir naudojasi brangesniais kainų planais“, – priežastis įvardijo p. Strombergas.

Kitas dalykas, pasak jo, yra tai, kad daugėjo reguliariai mokančių vartotojų – jų skaičius išaugo nuo 939.000 praėjusių metų pabaigoje iki 946.000 kovo pabaigoje. Dar prieš metus reguliariai mokančių vartotojų skaičius tesiekė 907.000. Jis auga penktą ketvirtį iš eilės.

Kita vertus, šių metų pradžioje toliau mažėjo išankstinio mokėjimo vartotojų skaičius – jis susitraukė nuo 439.000 pernai iki 388.000 kovo gale. Anot p. Strombergo, tai lėmė migracija iš „Ežio“ ir „Extros“ į „Omnitel“ tinklą, taip pat – sezoniškumas. Vis dėlto net ir tokiu atveju pajamos iš išankstinio mokėjimo paslaugų augo.

Bendros operatorės pajamos šį ketvirtį siekė 298 mln. SEK (apie 31,8 mln. Eur), palyginti, prieš metus jos buvo 271 mln. SEK. Vietos valiuta augimas siekė 4,9% ir viršijo augimą paskutinį praėjusių metų ketvirtį, kai jis buvo 1,9%.

„Augimą lėmė didesnis abonentų skaičius ir taip pat įrangos pardavimas“, – bendrus rezultatus komentavo „Omnitel“ vadovas.

Būtent įrangos pardavimas buvo vienas pagrindinių „Omnitel“ variklių 2014 m. gale. Tuo metu prognozuota, kad po euro įvedimo tendencija pasikeis, tačiau šiemet, anot p. Strombergo, rezultatai buvo geresni, nei tikėtasi.

Skaičiuojant eliminavus vienkartinius veiksnius, EBITDA, pelno prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją, marža pirmąjį ketvirtį buvo 24,1%. Tokia pati ji buvo ir 2014 m. pradžioje. Pernai metų pabaigoje EBITDA marža buvo 25,6%.

Interneto augimas

Mobiliųjų duomenų per ketvirtį „Omnitel“ persiųsta 17% daugiau, nei prieš metus, o 4G vartotojų skaičius padidėjo nuo 9.000 iki 110.000.

Apskritai, pasak p. Strombergo, „Omnitel“ vartotojai siunčia mažiau SMS, nei kitų operatorių klientai, bet vartoja gerokai daugiau duomenų. Paskutinio ketvirčio Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, „Omnitel“ tinkle duomenų persiųsta daugiau, nei „Bitės“ ir „Tele2“ kartu sudėjus – 3.170 TB, palyginti su atitinkamai 1.457 TB ir 1.405 TB.

Dabar, kai 4G paleido ir „Bitė“, visi trys operatoriai siūlo tos pačios kokybės ryšį. Tačiau „Omnitel“ vadovas teigia, kad bendrovė išlaikys lyderystę.

„Mes sakėme, kad mes būsime lyderiai 4G. Man tai reiškia, kad ne tik turėsime 4G kai kuriuose miestuose, bet ir greitkeliuose, automobiliuose, namuose“, – dėsto p. Strombergas.

Šiuo metu „Omnitel“ 4G gali naudotis virš 80% Lietuvos gyventojų – kiti operatoriai tokio padengimo neturi.

 
52795
130817
52791