2015-03-03 23:01

„Aibė“: kainų karas – ne visai toks, kaip skelbiama

Prekybos UAB Aljansas „Aibė“ į didžiųjų tinklų skelbiamus šimtų prekių kainų mažinimus reaguoja, tačiau kainų karo nedramatizuoja. Tikimasi, kad rezultatams įtakos jis neturės.

Rinkos lyderei UAB „Maxima LT“ vasarį paskelbus kainų karą, visi didieji prekybos tinklai ėmėsi atsakomųjų veiksmų. Neišimtis – ir smulkiųjų prekybininkų aljansas „Aibė“. Kita vertus, Artūras Zabielskas, „Aibės“ Komercijos departamento direktorius Baltijos šalims, sako, kad sukurtas karo įspūdis – kiek perdėtas.

„Kainų mažinimas yra ne visai toks, kaip skelbiama. Dauguma prekių yra atpigusios visur ir visiems – tiekėjai ir gamintojai tas kainas koreguoja“, – VŽ sako p. Zabielskas.

Pasak jo, tik dalį prekių kainų didieji tinklai mažina iš tiesų karpydami pelno maržas, ir čia aljansas jau reaguoja.

„Mes sekame situaciją, ir dalis mūsų prekių pinga mūsų sąskaita, – kalba p. Zabielskas. – Sureagavę į tą situaciją rinkoje, mes taip pat įsivedėme žymėjimą „Atpigo“, kad atkreiptume žmonių dėmesį. Šią savaitę atpiginome 150 prekių – čia jau realiai, iš savęs atpiginome pirkimą parduotuvėms. Savaitės gale tai pasimatys ir lentynose.“

Tiesa, nebūtinai visose lentynose.

Bendrovė „Aibė“ veikia kaip tiekėja parduotuvėms, kurios turi savo savininkus, atskirus juridinius asmenis. Pasak p. Zabielsko, aljanso nariai pasilieka teisę spręsti, ar mažinti kainą. Dauguma parduotuvių, kurios yra arti prekybos tinklų, jaučia konkurenciją ir stengiasi neatsilikti. Tačiau, pavyzdžiui, atokiose vietovėse įsikūrusios parduotuvės, kurios didelės konkurencijos neturi, kainų gali ir nemažinti.

„Parduotuvės visada turi sprendimo teisę, kokią kainą pateikti pirkėjui. Mes tik patariamoji šalis, galime tik rekomenduoti, kokia turėtų būti maksimali kaina“, – teigia p. Zabielskas.

Anot jo, bet kokiu atveju, „Aibės“ rezultatams prekybininkų kovos reikšmingai neatsilieps.

„Vienas dalykas, mes patys reaguojame. Galbūt mes daug ir nereklamuosime, kad atpiginome, bet mūsų pagrindinis tikslas yra kasdien žmogui pasiūlyti pagrindinių prekių krepšelį geriausiomis kainomis. Ar tai akcijos, ar atpigintos kainos – ne tiek ir svarbu“, – sako bendrovės komercijos direktorius.

2014 m. „Aibės“ apyvarta Lietuvoje siekė 278 mln. Eur, Latvijoje – 131 mln. Eur. Bendrai ji išaugo 18%, nuo 348 mln. Eur iki 409 mln. Eur, rašoma „Aibės“ išplatintame pranešime. Augimas Lietuvoje siekė 16%, kaimyninėje rinkoje – 22%. Tiesa, „Aibės“ apyvartą sudaro ne visi, o maždaug 80% visų aljanso bendrovių pardavimų – dalį prekių nariai perkasi patys.

Bendra apyvarta, kuri Lietuvoje atsilieka nuo UAB „Maxima LT“, UAB „Palink“ ar UAB „Norfos mažmena“, tačiau yra panaši į UAB „Rimi Lietuva“, anot p. Zabielskio „Aibei“ suteikia geras pozicijas derantis su tiekėjais.

Apytiksliai, bendrovės skaičiavimu, „Aibės“ parduotuvės užima apie 6% rinkos, per praėjusius metus rinkos dalis išaugo maždaug 0,5 proc. punkto.

Pelną atskleisti bendrovės atstovas atsisako, tačiau teigia, kad „Aibė“ pernai dirbo pelningai.

Aljansas vienija 354 mažmeninės prekybos įmones, kurios valdo 1.090 parduotuvių Lietuvoje ir Latvijoje. Narių skaičius pernai išaugo 35, parduotuvių – 39.

Šiemet planuojamas 5% parduotuvių skaičiaus augimas, ketinama renovuoti 50 parduotuvių, plėsti bei vystyti asortimentą, stiprinti pozicijas regionuose bei rengti mokymus darbuotojams.

Vienintelis bendrovės „Aibė“ akcininkas – Renatas Vaitkevičius, buvęs VP dešimtuko narys. Vis dėlto, anot p. Zabielsko, su „Vilniaus prekybos“ grupe „Aibė“ nėra susijusi. Kaip rodo „Creditinfo“ skelbiami Registrų centro duomenys, iki 2011 m. bendrovę valdė vienas „Vilniaus prekybos“ akcininkų Ignas Staškevičius.

52795
130817
52791