2015-03-29 01:01

„Kalnapilio-Tauro grupė“: rieda stabiliai

Antra pagal dydį Lietuvos aludarė UAB „Kalnapilio-Tauro grupė“ pajamas pernai išlaikė 2013-ųjų lygio. Tačiau pelnas sumenko gana smarkiai.

2014 m. „Kalnapilio-Tauro grupė“ (KTG) gavo 51,3 mln. Eur pajamų – tiek pat, kiek ir užpernai. Ikimokestinio pelno 2014 m. uždirbta 0,2 Eur – 3,8 karto mažiau nei 2013 m., kai jis siekė 0,78 mln. Eur.

„Pardavimai pernai nepakito. Pasikeitė tik pelnas, jis smuko, nes dėl brangstančių žaliavų, energijos išteklių didėjo savikaina. Savikaina didėjo 0,58 mln. Eur, tokia pačia suma sumenko pelnas“, – komentuoja Marijus Kirstukas, KTG generalinis direktorius.

VŽ rašė, kad pernai per devynis mėnesius, palyginti su tuo pačiu 2013 m. laikotarpiu, KTG pajamas nesmarkiai – 1,4% – žemyn timptelėjo nuo praėjusio pavasario dėl rublio ir grivinos smukimo stipriai sumažintas eksportas į Rusiją ir Ukrainą. Tačiau metinę eksporto apimtį, anot KTG vadovo, įmonė išlaikė stabilią.

„Eksportas į Rusiją, Ukrainą sumažėjo, bet šios šalys sudaro nedidelę mūsų krepšelio dalį, tad tai smarkesnės įtakos bendrovės pardavimams neturėjo“, – sakė jis.

Rašyta, kad eksportas KTG duoda 22–23% pajamų. Daugiausia produkcijos iškeliauja į Vakarų šalis – Daniją, Estiją. „2014 m. buvo vidutiniški“, – reziumuoja p. Kirtukas. Pasak jo, visa Lietuvos alaus rinka pernai stiebėsi apie 5–6%.

Skirtingomis kryptimis

Dėl šiltos vasaros 2014-ieji alaus verslui buvo palankūs. Iš trijų didžiųjų alaus įmonių pajamas išaugino dvi – UAB „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) ir AB „Volfas Engelman“ (VE). Pelną kilstelėti pavyko vienai trejetuko įmonei – VE. VŽ rašė, kad didžiausiai aludarei ŠUA šilta vasara ir akcijų gausa apyvartą pernai leido padidinti 4%, iki 142,01 mln. Eur. Tiesa, pelno išlaikyti nepavyko. ŠUA grynasis pelnas šiek tiek sumažėjo nuo 10,39 mln. Eur 2013 m. iki 10,3 mln. Eur 2014 m.

Pelno didinti neleido brangstančios žaliavos, augę kaštai. VE 2014 m. pardavimo pajamas per metus išaugino 12,4% – iki 38,4 mln. Eur. Veiklos pelnas 2014 m. didėjo 86,5% ir sudarė 2,4 mln. Eur. Pagerinti rezultatus VE padėjo rinkodaros veiksmai ir rinkai pateiktos naujienos.

2015-ųjų prognozės

Kokie alaus gamintojams bus 2015-ieji, anot p. Kirstuko, dar sunku prognozuoti, nes sausį ir vasarį alaus pardavimai visada būna menki ir iš šių dviejų mėnesių nuspėti visų metų tendencijų neįmanoma.

„2015 m. alaus pardavimai priklausys nuo to, kokie bus orai, įtakos turės ir nuo kovo 1 d. pasikeitę akcizai, sunku tiksliai pasakyti, kaip rinka ir vartotojai į juos sureaguos“, – kalba KTG vadovas. Jo nuomone, 2015 m. Lietuvos rinka pagal vertę išliks stabili, o, vertinant pagal kiekį, alaus pardavimai turėtų mažėti, nes akcizas koreguoja kainas į didėjimo pusę, o kai produktas brangsta, jo gali būti nuperkama mažiau.

Straipsnis publikuotas dienraštyje "Verslo žinios".

52795
130817
52791