Laimę Kanuose originaliai bandys kitąmet

Šiemetinė lietuviško reklamos festivalio "ADrenalinas" nugalėtoja "Milk!", dar pernai pradėjusi akciją, kuri turėtų atkreipti organizatorių dėmesį dėl neadekvačiai mažoms agentūroms didelių mokesčių, jau kitąmet Kanuose viliasi sužibėti klipu "Enlarge your lion".
„Ėmėme apie tai kalbėti garsiai. Visi sutinka, jog dalyvio mokesčiai čia yra neadekvatūs mažosioms, tarptautiniams tinklams nepriklausančioms, tačiau ne mažiau kūrybingoms, agentūroms. Kainos yra didžiulės, o vieną darbą nusiųsti į vieną kategoriją, reiškia nenusiųsti nieko. Reikia idealiai paruošti pristatomąjį darbo filmuką, jį siųsti į kelias įmanomas kategorijas, ir tik tada galima viltis sėkmės“, – kalba Rimantas Stanevičius, reklamos agentūros „Milk“ kūrybos vadovas.
„Enlarge your lion“ iniciatyva buvo pradėta dar pernai. „Bandėme atkreipti dėmesį, sakydami, kad tas laimėjimas būtų dar didesnis, jei didieji reklamos grandai laimėtų ne tik prieš esamą dalyvių skaičių, bet ir prieš tuos potencialius darbus, kurie paprasčiausiai čia negali patekti, nes to sau negali leisti“, – tvirtina p. Stanevičius.
Agentūra, dalyvaudama pernykščiame Kanų reklamos festivalyje rinko parašus, dalijo su šūkiu „Enlarge your lion“ originalius marškinėlius, šiuo metu renka finansinę paramą. „Ir kitąmet su šiuo darbu ketiname dalyvauti Kanuose. Kalbėjome ir su dalyviais, ir komisijos nariais, daugelis palaiko mūsų idėją. Tikslinė mūsų auditorija – įtakingiausi reklamos pasaulio žmonės, o jie ir teisėjauja Kanuose. Tad jei šie žmonės pamatys šią reklamą, kampanija jau bus pasiekusi savo tikslinę auditoriją“, – šypsosi p. Stanevičius.
Savireklamos klipas „Enlarge your lion“ šiemetiniame „ADrenaline“ jau laimėjo auksinę strėlę savireklamos darbų kategorijoje. „Sudėliosime visus rezultatus, akcentus, ir kitąmet Kanuose dalyvausime socialinės reklamos kategorijoje. Svarbu, jog būtume išgirsti“, – viliasi p. Stanevičius.
Tomas Ramanauskas, reklamos agentūros „New!“ įkūrėjas ir kūrybos vadovas, taip pat antrina, jog didelė kaina yra pagrindinis kliuvinys didesniam mažųjų rinkų aktyvumui, nors tai didžiausias, svarbiausias reklamos rinkos metų renginys.
„Visi trokšta Kanuose dalyvauti ir ką nors laimėti, tačiau tiesa yra ir kita – festivalis yra beveik neįkandamas mažoms rinkoms ir pasaulio mastu nedidelėms mūsų agentūroms. Vieno darbo pateikimas priklausomai nuo kategorijos kainuoja iki 4.000 Lt, ir jei nori laimėti, turi pateikti daugiau darbų. Didžiosios reklamos agentūros tam kartais išleidžia ir iki kelių šimtų tūkstančių eurų, tad mums konkuruoti yra sudėtinga ir sunkiai įkandama realybė. Aritmetika gi paprasta“, – kalba p. Ramanauskas.
Kita vertus, Kanuose laurus skinantys darbai dažniausiai jau būna žinomi ar bent matyti komisijai ir plačiajai visuomenei, arba laurus, skynę jau ankstesniuose kūrybingumo festivaliuose. „Natūralu, tokie darbai gali tikėtis didesnės sėkmės“, – priduria p. Stanevičius.
Šiemet – be fortūnos
Šiemetiniame Kanų festivalyje „Not Perfect | Y&R Vilnius“ buvo pateikusi du darbus: vieną į dizaino kategoriją „Raudonų plytų dirbtuvės“ (klientas – „Švyturys-Utenos alus“), kitą – į vaizdo klipų (socialinė reklama, kurta „Vaikų linijai“, „Be patyčių“). Toje pat kategorijoje buvo ir agentūros „New!“ klipas „The Beauty Of Imperfection“ (klientė – internetinė parduotuvė „Www.defect.lt“).
Tačiau Kanų festivalio komisija nebuvo palanki šiems darbams – nei vienas jų nepateko į kategorijų atrinktųjų kandidatų į laimėtojų (angl. Shortlist) sąrašus.
Iš trijų Baltijos valstybių kol kas tik latvių „Flow Design Riga“ pakuočių kategorijoje pavyko patekti į atrinktųjų sąrašus, tačiau parsivežti taip geidžiamą apdovanojimą – „liūtą“, nepasisekė ir jai.
Beje, šiemetiniame festivalyje kaimynai buvo aktyvesni: dėl apdovanojimų estai kovoja su septyniais, latviai – su šešiais kūrybingiausiais reklamos darbais. Pagrindiniai laimėtojai bus paskelbti šeštadienį, birželio 21 d. vakarą.
Šis Kanų reklamos festivalis skaičiuoja jau 61-uosius metus, jo rengėjai džiaugiasi šįkart sulaukę rekordinio dalyvių skaičiaus – dėl kūrybiškiausių darbų vardo šią savaitę kaunasi 37.400 reklamos, rinkodaros, ryšių su visuomene projektų iš 97 šalių.
Daugiausia darbų į šiemetinį kūrybingumo festivalį pateikusios šalys – JAV, Brazilija, Didžioji Britanija, Vokietija ir Prancūzijoje. Su darbais varžomasi 17-oje kategorijų.
Tarptautinis kūrybiškumo festivalis „Kanų liūtai“ yra didžiausias ir svarbiausias pasaulyje šio žanro renginys.
Lietuva per visą festivalio istoriją yra gavusi tik 2 „liūtus“. Pernai „Not Perfect | Y&R Vilnius“ parvežė bronzinį „liūtą“: laurus bendrovė skynė lauko reklamos kategorijoje su spaudos darbu „Kakta“, kurtu Vilniaus knygų festivaliui. Pirmąjį sidabrinį „liūtą“ 2007 m. laimėjo reklamos planavimo agentūra „Universal Trendmark / McCann“ už kūrybiškiausią žiniasklaidos panaudojimą.