„Aibė“: augo sparčiausiai tarp prekybos tinklų

“Didėja mūsų narių, tai yra parduotuvių, skaičius. Įstojusios į aljansą, bendrovės gauna geresnes prekių tiekimo sąlygas, rinkodaros ir reklamos paslaugos, technologinį palaikymą”, – dėsto Aidas Kaubrys, verslo plėtros departamento direktorius.
„Aljansas Aibė“ jungia 130 prekybos įmonių, kurios valdo 597 parduotuves mažuose Lietuvos miestuose. Jų pardavimo pajamos 2013 m. buvo 504 mln. Lt, 2012 m. – 459 mln. Lt. „Aljansas Aibė“ veiklą vykdo ir Latvijoje, čia turi 400 parduotuvių, tačiau jų pardavimų į veiklos rezultatus neįtraukė.
„Aljansas Aibė“ savo nares aprūpina prekėmis. Jas dideliais kiekiais įmonė perka iš tiekėjų, veža į sandėlius, kuriuose prekes paskirsto. Vėliau produktai pagal sutartą grafiką pristatomi į parduotuves. Pasak vadovo, perkant prekes dideliais kiekiais galima suderėti geresnę kainą, o vežant centralizuotai – taupomi transportavimo kaštai.
„Tiekdami prekes pavienėms mažoms parduotuvėms, mes padedame joms išsilaikyti rinkoje – jos gali konkuruoti patraukliomis kainomis, plačiu prekių asortimentu“, – sako p. Kaubrys.
„Aibė“ parduotuvėse vyrauja kasdieniai maisto produktai, nemaža dalis lentynų yra skirtos ūkinėms prekėmis. Kiti didieji prekybos centrai, iškyrus LKOOP, mažuose kaimuose parduotuvių neturi.
Lietuvos kooperatyvų sąjungos valdomo parduotuvių tinklo KOOP pardavimo pajamos analizuojamu laikotarpiu augo 5%, iki 411 mln. Lt, parduotuvių tinklo „Norfa" – augo 2,6% iki 1,02 mlrd. Lt, IKI – augo 0,4% iki 1,71 mlrd. Lt.
VŽ 2013 m. I-III ketv. duomenų nepateikė: Maxima“ (2012 m. pardavimai buvo 8,2 mlrd. Lt), „Rimi“ (739,6 mln. Lt), „Prisma“ (93 mln. Lt).
Statistikos departamento duomenimis visų didžiųjų prekybos tinklų pajamos 2013 m. I-III ket., palyginti su 2012 m. I-III ketv. augo apie 4%.