2019-09-02 08:45

Kaip sėkmingai komandoje dirbti X ir Y kartų darbuotojams

Eglė Staniulionė, telekomunikacijų UAB „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė, sako, kad X kartos darbuotojai linkę klausimus spręsti susitikę gyvai, o Y karta dažniau naudoja virtualiuosius įrankius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Eglė Staniulionė, telekomunikacijų UAB „Bitė Lietuva“ žmonių ambasados vadovė, sako, kad X kartos darbuotojai linkę klausimus spręsti susitikę gyvai, o Y karta dažniau naudoja virtualiuosius įrankius. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Šiuo metu didžiąją dalį darbo rinkos sudaro X (gimusieji apie 1963–1980 m.) ir Y (gimusieji apie 1980–1995 m.) kartų atstovai. Nors jų įpročiai, patirties bagažas ir lūkesčiai – nevienodi, darbo aplinkoje šių kartų žmonės nesunkiai geba rasti bendrą kalbą. Įmonių patirtis rodo, kad sėkmingas kartų bendradarbiavimas priklauso nuo kompetencijų bei požiūrio į bendrus veiklos tikslus.

Konfliktų dažniausiai kyla tada, kai darbuotojai vieni kitų nepažįsta ir nesistengia išsiaiškinti vieni kitų lūkesčių. Bendrauti ir bendradarbiauti bus lengviau, kai žinosime, kokios yra skirtingų kartų žmonių vertybės, įsitikinimai, kokių baimių turi specialistai, kuo jie domisi, kas jiems svarbu priimant sprendimus.

„Kai visapusiškai pažįsti žmogų, tada dirbti tampa lengviau. Kartų skirtumai tampa nebesvarbūs, kai žmogus nuoširdžiai deda pastangas, kad pažintų kitą, suprastų jo poreikius. Dažnai paaiškėja, kad žmonių poreikiai yra panašūs, tik kalbama apie juos skirtingai“, – sako Gediminas Anužis, konsultacijų UAB „Grand Partners“ konsultantas.

52795
130817
52791