„Aciety“: gelbėjame, kai butelio kakliukas siekiant tikslo – IT programuotojai

„Mes daugiausia dirbame su startuoliais, padedame jiems išvengti esminių problemų, klaidų bei baimių, patariame, kaip dirbti su iš šalies samdomomis, užsakomųjų paslaugų (angl. outsourcing) komandomis“, – pokalbį pradeda Aismantas Bulanavičius, vienas iš „Aciety“ įkūrėjų ir inovacijų vadovas.
Anot jo, analizuojant rinkos situaciją matyti, kad startuoliai, sparčiai augančios bendrovės dažnai daro klaidą bandydami kurti patys ar dirbti su laisvai samdomais IT specialistais, išorinėmis dedikuotomis komandomis.
Ir startuoliams, ir vienaragiams
„Samdyti darbuotojus ar išorės pagalbininkus, išsirinkti partnerius ar įmonę, kurie atliks jums reikalingus darbus, taip pat reikia mokėti, – pasakoja A. Bulanavičius. – Dirbdami nuo 2014 m. mes sukaupėme didelę patirtį ir daugybę sėkmės istorijų, kaip pagelbėjome samdyti IT komandas. Nuo 30 lietuviškų IT įmonių, kurių paslaugas siūlėme veiklos pradžioje, užaugome iki daugiau kaip 2.000 įmonių visoje Europoje, kurių IT komandas galime pasiūlyti spręsti įvairioms užduotims.“
Anot jo, „Aciety“ specialistų pirmasis tikslas – suprasti, ko reikia besikreipiančiai bendrovei, o tuomet parinkti IT komandą, kuri šį poreikį geriausiai tenkins. Programuotojų komandas per „Aciety“ samdo ir pradedantieji startuoliai, ir pirmieji Lietuvos vienaragiai, pvz., „Vinted“.
Per „Aciety“ platformą reikalingų IT specialistų paieška vyksta dirbtinio intelekto pagrindu iš daugiau kaip 2.000 įmonių ir 100.000 programuotojų, o pasiūlytus tris geriausiai poreikius atitinkančius kandidatus – įmones ir jų programuotojus – „Aciety“ projektų vadovai ir konsultantai naudoja atrankai.
IT specialistai – pagal poreikius ir vertinimus
„Siūlome visų įmanomų technologijų, pvz., PHP, JAVA, IT specialistus svetainių ir mobiliųjų aplikacijų programavimui, su dirbtinio intelekto ir kriptovaliutų sprendimais susijusiems bei kitiems darbams, – pasakoja vienas iš „Aciety“ įkūrėjų ir inovacijų vadovas. – Su kiekviena bendrove, kurios paslaugas ir komandas siūlome, pasirašome sutartis dėl konfidencialumo, informacijos neatskleidimo, darbuotojų perviliojimo, suderiname įkainius, išsiaiškiname jų atliktus projektus ir kt., kad gautume informaciją, kuri, paprastai, viešai nepateikiama, bet mums reikalinga, kad jiems galėtume pateikti geriausiai jų kvalifikaciją ir gebėjimus atitinkančius užsakymus. Tokia surinkta informacija padeda sudaryti „gilią“ duomenų bazę, kuri leidžia IT paslaugų prašantiesiems pasiūlyti geriausiai jų poreikius tenkinsiančius IT specialistus, o IT kompanijos gauna jų kompetencijas geriausiai atitinkančias užduotis.“
Informacija apie IT paslaugoms teikti atsirinktą įmonę kaupiama ir toliau: kaip ji bendrauja su ją atsirinkusia bendrove, kaip teikia pasiūlymus, kaip pavyko įgyvendinti užduotis ir t. t. Taip kaupiama ne tik pačių IT bendrovių apie save teikiama informacija, bet ir atsiliepimai apie ją, vertinimai.

Nuo mažų žingsnelių
Anot A. Bulanavičiaus, ilgą laiką buvo daug dirbama su IT paslaugų teikėjais iš Lietuvos, bet šalyje buvo labai mažai klientų, kurie naudojosi jų siūlomomis IT bendrovių paslaugomis.
„Prieš keletą metų žymiai daugiau paslaugų eksportavome, nei teikėme Lietuvos bendrovėms. Tačiau per pastaruosius penkerius metus situacija iš esmės pasikeitė – susikūrė IT specialistų paklausos rinka Lietuvoje, mūsų bazėje yra beveik 1.000 įmonių, iš kurių aktyviai IT specialistų ieško keli šimtai, – teigia vienas iš „Aciety“ įkūrėjų ir inovacijų vadovas. – Dalis šių įmonių taip sparčiai auga, kad be mūsų siūlomų įvairių sričių IT specialistų nuomos sunkiai beišsiverstų.“
Tarp „Aciety“ klientų ne tik Lietuvoje žinomų vardų – „Vinted“, „TransferGo“,„Tesonet Global“ grupės – produktai.
„Su didžiosiomis įmonėmis pradėjome nuo mažų projektų. Pavyzdžiui, „Vinted“ ėmus plėstis į užsienio rinkas jų turimi programuotojai turėjo atlikti anksčiau suplanuotus ir pradėtus bei vykdomus darbus, o naujoms užduotims, susijusioms su plėtra ir lokalizavimu naujose rinkose, neturėjo laiko. Su „Vinted“ išsiaiškinome, kaip veikia vidiniai procesai, ar gali prisidėti IT komandos iš išorės. Suderinę visus kilusius klausimus pasiūlėme išbandyti, kaip veikia „Aciety“ tiekėjų dedikuotos IT komandos, ką jos turi suprogramuoti, kad plėtra naujose rinkose vyktų sklandžiai“, – bendradarbiavimo užuomazgos pradžią prisimena A. Bulanavičius.
Neišspręstų iššūkių kaštai didžiausi
Anot jo, buvo sugriautas ir mitas, kad išnuomoti programuotojai brangesni nei įdarbinti. Mat įvertinus ne tik darbo užmokestį, bet ir su paieška bei samdymu susijusias sąnaudas, sukuriamos bei reikalingos išlaikyti darbo vietos su įranga kainą, atostogas, galimus laisvadienius dėl ligos bei kitų priežasčių ir pan., paaiškėja, kad dažnai racionaliau „nuomoti“ aukščiausios kategorijos tikslingus specialistus tam tikram laikotarpiui. Ne mažiau svarbu, kad reikalingą specialistą „Aciety“ gali rasti per kelias darbo dienas, kai tinkamo IT specialisto paieška su įdarbinimu gali trukti mėnesius.
„Viena iš mūsų platformos užduočių siekiant ilgalaikio bendradarbiavimo – padėti klientams išspręsti bent vieną konkrečią užduotį, atlikti pilotinį projektą, kad ne tik už IT atsakingas bet ir kiti įmonės specialistai – projektų, produkto, rinkodaros, finansų vadovai – pamatytų akivaizdžią bendradarbiavimo naudą. Pavyzdžiui, butelio kakliukas ne vienam „Aciety“ klientui įeinant į naują rinką buvo tinklapio ir logistinių bei atsiskaitymo sprendimų lokalizavimas, kuriuos mūsų išnuomoti IT specialistai operatyviai išsprendė, – gyvenimiškais realiais pavyzdžiais dalinasi „Aciety“ atstovas. – Didesnė tikimybė, kad mūsų išnuomotas specialistas kainavo šiek tiek brangiau nei pas juos dirbantis, tačiau sukurtas produktas jau neša pajamas, kai be mūsų pagalbos jis pasiektų rinką tik po kelių mėnesių ir dar vėliau, t. y. anksčiau paleistas jis atnešė papildomų pajamų, kurios atpirko pasamdytus IT specialistus konkrečiai užduočiai atlikti“.
Tokie sprendimai ir rezultatai, anot A. Bulanavičiaus, „Aciety“ padeda rasti ambasadorių pas klientus, „nes finansų direktorius gali susiskaičiuoti ir įsitikinti, kad anksčiau startavus rinkoje, tai atnešė gerokai daugiau naudos, nei kainavo išsinuomoti specialistus sprendimui įgyvendinti“.
„Natūralu, kad žmonės bijo to, kas yra nepažįstama, nes tai yra rizika tol, kol tai nepažįstama, – šmaikštauja „Aciety“ atstovas. – Todėl kai pas klientą atsiranda ambasadorius, kuris patiki mūsų siūlomu sprendimu ir įsitikina mūsų teikiama nauda, paprastai imame bendradarbiauti žymiai plačiau.“
Jo teigimu, klientai, kurie sėkmingai bendradarbiavo su „Aciety“ platformoje išsinuomotais IT specialistais spręsdami vienas užduotis, čia jų ieško ir kitoms užduotims, kitiems produktams kurti reikalingų konkrečių kompetencijų IT profesionalų.