Kas tai? Eksperto įžvalgos

Tiekimo grandinės skaitmenizacijos naudą verslas matuoja pelnu

Reklama publikuota: 2020-03-10
Įsidiegus sandėlio valdymo sistemą, „ICECO Holding“ įmonių grupei pavyko optimizuoti visą gamybos procesą. Bendrovės nuotr.
svg svg
Įsidiegus sandėlio valdymo sistemą, „ICECO Holding“ įmonių grupei pavyko optimizuoti visą gamybos procesą. Bendrovės nuotr.

Ketvirtoji pramonės revoliucija ir kasdien mutuojanti verslo aplinka konkurencinio pranašumo siekiančioms bendrovėms nepalieka kito pasirinkimo, kaip pasitelkti naujausias technologijas procesų skaitmenizavimui. Inovacijas drąsiai diegiančios „ICECO Holding“ įmonių grupės pavyzdys ir pasiekti rezultatai įrodo, kad tą daryti verta.

Per pasaulį besiritant skaitmeninės transformacijos bangai, gamybos įmonių vadovai pripažįsta, kad automatizacija pagreitina procesus, padeda išlaikyti produktyvumo lygį, mažina darbo sąnaudas ir padeda išlikti konkurencinėje kovoje. JAV tyrimų bendrovės „KRC Research“ apklausos duomenys rodo, jog 80% bendrovių vadovų nuomone, automatizacija leidžia per metus sutaupyti vidutiniškai 360 darbo valandas.

Giedrius Norkevičius, „Softera Baltic“, diegiančios „Microsoft Dynamics 365“ technologinius sprendimus, verslo vystymo vadovas, pasakoja, kad vis daugiau gamybos įmonių Lietuvoje apsisprendžia didesnio efektyvumo siekti automatizuodamos procesus.

„Pagrindinės priežastys, kodėl įmonės ryžtasi pasitelkti automatizaciją, yra didėjantys darbo vietų kaštai, noras augti ir stiprėjanti konkurencinė aplinka. Poreikis keistis atsiranda ir dėl to, kad verslas stengiasi išvengti klaidų. Automatizuojant procesus tampa aišku, kur ir kokios klaidos tiekimo grandinėje mažina efektyvumą, tas klaidas galima ne tik identifikuoti, bet ir panaikinti“, – teigia G. Norkevičius.

Poreikis automatizavimui

„ICECO Holding“ įmonių grupę investuoti į naujos verslo valdymo sistemos diegimą paskatino siekis kontroliuoti ir integruoti visus tiekimo grandinės procesus bei užtikrinti sklandų tikslios informacijos tarp grandžių tekėjimą. Renata Butėnė, įmonių grupės IT vadovė, pasakoja, kad viskas prasidėjo nuo labai aiškiai identifikuotų kriterijų naujai diegiamai sistemai. Reikėjo, kad visi įmonių grupės verslo procesai būtų vienoje sistemoje, o duomenys apie finansus, projektus, paslaugas bei tiekimo grandinę būtų suderinti ir visi įmonių grupės specialistai priimdami sprendimus remtųsi ta pačia, tarpusavyje suderinta informacija. Taip pat buvo keliamas reikalavimas, kad nauja sistema lanksčiai integruotųsi su gamybos linijų automatizacijos įranga.

Kitas svarbus kriterijus – apskaitos duomenų fiksavimas maksimaliai arti fizinio proceso bei operatyvi verslo procesų analitika. „ICECO Holding“ įsivardino, kad nori ne tik identifikuoti problemas būtuoju laiku, bet ir užbėgti joms už akių, o tam reikia fiksuoti procesų duomenis, stebėti, analizuoti ir kaip įmanoma operatyviau imtis veiksmų.  

„Norėjome turėti realiu laiku grįstus veiklos rodiklius, remdamiesi detaliais pardavimų analitikos duomenis modeliuoti prognozes, vadovaudamiesi tikslia sandėlio likučių informacija teisingai planuoti pirkimus ir greitai surasti reikiamą informaciją, pasikliaudami ne patyrusio darbuotojo žiniomis, o įdiegta sistema“, – akcentuoja R. Butėnė.

Įvertinusi alternatyvas, įmonių grupė nusprendė ir toliau dirbti su „Microsoft Dynamics NAV“ verslo valdymo sistema, įsidiegdama naujausią „Dynamics 365 Business Central“ versiją.

Kodėl gamyboje svarbus sandėlis?

„ICECO Holding“ valdomų įmonių pagrindinė veikla – gamyba ir pagamintos produkcijos realizavimas Lietuvoje bei eksporto rinkose, todėl natūralu, kad, sprendžiant kylančius verslo iššūkius, jai itin svarbūs tiekimo grandinės valdymo uždaviniai.

„Daugiausia dėmesio buvo skirta sandėlio valdymo ir apskaitos sistemai. Su klientu sutarėme, kad nors sandėlis ir nėra vertę kuriantis padalinys, o jo procesų gerinimas pats savaime negali būti tikslas, šio proceso tikslumas realiame laike yra būtina sąlyga, norint optimizuoti kitus tiekimo grandinės uždavinius. Tik turint tikslius duomenis apie atsargas realiu laiku galima sklandžiai ir kokybiškai planuoti gamybą, pirkimus, pardavimus.“ – paaiškina sistemą diegusios „Softera Baltic“ atstovas G. Norkevičius.

R Butėnė apie situaciją, kurią „ICECO Holding“ norėjo pakeisti, pasakoja:

„Duomenų, apie atliktas operacijas su atsargomis, t.y., atkrautą produkciją arba išduotas į gamybą žaliavas, atvaizdavimas sistemoje, atsilikdavo keletą dienų, be to ne visada pavykdavo šiuos duomenis teisingai užfiksuoti. Dėl to kildavo nesutarimų tarp sandėlio, gamybos bei pardavimų skyrių. Inventorizacijos užtrukdavo iki savaitės, o buhalteriją vargindavo ir neatitikimų kiekis. Visa tai net neleido pagalvoti apie žaliavų ar gatavos produkcijos planavimo įrankius, visa įmonė dirbo žodinės tarpusavio komunikacijos pagrindu.“

Apčiuopiama pokyčių nauda

Pokyčių ir pirmųjų naudų nereikėjo ilgai laukti. R. Butėnė pasakoja, kad įdiegus sandėlio valdymo sistemą, inventorizacijos skaičiavimas sutrumpėjo iki vienos paros, o buhalterijos darbas tapo ypač greitas – tereikia spustelėti vieną mygtuką. Pasak jos, jau po kelių darbo su nauja sistema savaičių prekes buvo galima rasti ten, kur nurodydavo skeneris, darbuotojams tapo lengviau atrinkti reikiamo galiojimo prekes, taip užtikrinant teisingą atsargų rotaciją. Šiuo metu sandėlio surinkimo procesas vyksta 30% greičiau.

Be šių tiesioginių sandėlio sistemos naudų buvo optimizuotos ir kitos tiekimo grandinės valdymo dalys.

„Pirkimų skyrius per paraiškų darbalapius iškart perspėjamas, kad sandėlyje jau pasiektas kritinis žaliavos likutis. Žaliavų poreikis vertinamas savaitės tikslumu, todėl sandėlis neapkraunamas, sutaupoma 20% jo ploto. Įdiegtos funkcijos, kurios įvertina prekių likutį sandėlyje, planuojamus pardavimus, prekės pirkimų planavimo parametrus ir pateikia prekių papildymo į sandėlį planą pirkimų vadybininkui. Per paskutinį pusmetį pasibaigusio galiojimo gaminių ir žaliavų likučius pavyko sumažinti iki 10%, šį skaičių žadame mažinti ir ateityje“ – sukonkretina R. Butėnė.

Pasak pašnekovės, prastovų gamyboje, kurių pasitaikydavo dėl žaliavų trūkumo, sumažėjo iki minimumo. Dabar žaliavos į gamybą patenka tik pagal sistemoje užfiksuotas paraiškas, esant poreikiui, galima nurodyti net konkrečią partiją, kurios reikia gamybai. Gaminiams sunaudotos žaliavos nurašomos pabaigus gaminti produkto partiją – dėl to nebeliko vėlavimo, o savikainos skaičiavimas nuo kelių parų sutrumpėjo iki kelių valandų nakties metu, kai darbas įmonėje nevyksta.

Nauja, visiškai robotizuota ledų gamybos linija buvo paprastai integruota su „Dynamics 365 Business Central“, prekių ženklinimo ir gamybos apskaitos sistemomis. Visa pagaminta produkcija sistemoje apskaitoma realiu laiku. O gamybos analitikai naudojamas „Power BI“ įrankis leidžia lengvai identifikuoti visus nuokrypius nuo gamybos normatyvų bei jų kilmę.

Pardavimuose tiek tiesiogiai, tiek per logistikos partnerius vykdomų užsakymų surinkimas ir sąskaitų išrašymas automatizuotas elektroninių dokumentų mainų (EDI) sprendimo dėka. Visi šie automatizacijos ir tiekimo grandinės optimizavimo sprendimai iš esmės leido pagerinti paslaugų lygį pardavimuose, kas, pašnekovės nuomone, yra esminis konkurencinis pranašumas Lietuvos ir eksporto rinkose.

Žada nesustoti

R. Butėnė pasakoja, kad jaučiama reali nauda skatina toliau investuoti: planuojama vis labiau artinti apskaitos duomenų fiksavimą bei analitiką prie fizinių procesų. Artimiausiu metu numatoma gamybos procese įsidiegti žaliavų bei tarpinių produktų svėrimo duomenų automatinį nuskaitymą.

„ICECO Holding“ IT vadovė akcentuoja, kad norint iškart sulaukti pokyčio ir rezultatų, itin svarbu tinkamai pasirinkti technologinių sprendimų partnerius.

„Remdamasi ilgamete patirtimi, įmonėms, norinčioms diegtis automatizacijos sprendimus, rekomenduoju atsakingai rinktis partnerius, kurie teisingai suformuotų lūkesčius, nepervertintų siūlomų sprendimų efektyvumo, aiškiai įvardintų galimas išlaidas ir užtikrintų sklandžią projekto kontrolę visose stadijose“, – į ką atkreipti dėmesį pataria R. Butėnė.

Investicijos auga

Pasaulinės tendencijos rodo, kad vis daugiau įmonių investuoja į skaitmenizavimą. „Gartner“ tyrimų duomenimis, vien 2019 m. viso pasaulio bendrovės tam skyrė 3,9 trilijonus USD, tikimasi, kad šiemet šios lėšos ūgtels dar 3,7%. Nors Europoje skaitmeninių technologijų prisitaikymo lygis didelėse įmonėse nuo pasaulinių konkurentų tokių kaip JAV, Japonija, Pietų Korėja atsilieka net iki 60%, tikimasi, kad per artimiausius 5 metus Europoje skaitmeninimas padės uždirbti daugiau kaip 110 mlrd. Eur papildomų metinių pajamų.

Atsižvelgiant į ekonomines tendencijas, gamybinėms įmonėms racionaliau būtų investuoti ne tiek į gamybinių pajėgumų didinimą, kiek į procesų automatizavimą ir išmaniąją gamybos įrangą.

Gauk nemokamą VERSLO naujienlaiškį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kaip išlikti saugiems skaitmeninėje erdvėje: viena auksinė taisyklė Verslo tribūna

Pastaruoju metu viešumoje vienas po kito nuskambėję didelio masto duomenų nutekinimo incidentai daugelį...

07:45
Karantino gelbėjimo planas darbuotojams: edukacija apie savijautą ir pozityvios patirtys Verslo tribūna 1

Pasirūpinti savo darbuotojų psichologine sveikata – viena iš itin išryškėjusių darbdavių užduočių per...

2021.03.31
Naujoje realybėje „Dezifog“ tapo būtinybe Verslo tribūna 1

Praėjusiais metais užklupusi pandemija įmonių organizacijos kultūrą papildė dar viena dedamąja: darbuotojų ir...

2021.03.24
Europos Sąjungos kibernetinio saugumo teisės aktų pokyčiai: ką turime žinoti Verslo tribūna

Šiandieniniame pasaulyje nė viena organizacija ar įmonė nėra visiškai apsaugota nuo kibernetinių atakų ar...

2021.03.12
Neišnaudoto e-komercijos veiklos efektyvumo potencialo – apstu Verslo tribūna 2

Pandemija ir pirmasis karantinas pralaužė ledus įstrigusioje internetinėje prekyboje maisto produktais.

2021.03.09
„Dezifog“– naujas standartas Verslo tribūna

Kauno bendrovė „Efektyvūs saugos sprendimai“ kovoje su tebesitęsiančiu koronavirusu siūlo pasitelkti jų...

2021.02.25
Pakuočių atliekų tvarkymo viešieji konkursai savivaldybėse įsibėgėja Verslo tribūna

Kelerius metus trukusios Lietuvos gamintojų ir importuotojų organizacijų ir Vilniaus miesto savivaldybės...

2021.02.25
Nutikus nelaimei, verslui svarbiausia kuo greičiau grįžt į vėžes Verslo tribūna

Gaisras, dėl kurio visiškai sustojo įmonės veikla, o jai atnaujinti reikalingos elektros nėra ir greitu metu...

2021.02.22
Mokėjimų rinkos naujovės palengvins SVV dalią Verslo tribūna

Daugelį smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių pandemija privertė spausti stabdį ar bent jau jungti neutralių...

2021.02.17
Koordinuodamos kibernetinių spragų atskleidimą įmonės mato naudą Verslo tribūna

Kibernetinio saugumo spragas norinčios pašalinti įmonės ir įstaigos vis dažniau naudojasi pagalba iš šalies –...

2021.02.01
Vilniaus „Grinda“ lietaus nuotekoms tvarkyti pasitelkė tvarios vandentvarkos principus Verslo tribūna

Baigusi judrios sostinės T. Narbuto gatvės lietaus nuotekų kolektoriaus rekonstrukciją, Vilniaus miesto...

2021.01.21
Inovatyvi paslaugų teikimo platforma sprendžia integralumo problemas ir leidžia įstaigoms savarankiškai teikti e. paslaugas Verslo tribūna

Įsismarkavusi pandemija privertė Lietuvą, kaip ir kitas pasaulio valstybes, atsisukti į skaitmeninius...

2020.12.03
Saugumo operacijų centrai – koncentruota gynyba prieš kibernetines atakas Verslo tribūna

Šiemet pandemija ne tik išmušė iš po kojų patikimas verslo strategijas, bet ir tapo padažnėjusių atakų...

2020.11.26
„Planas A“: kaip išlikti naujoje realybėje Verslo tribūna

Prie Šiaulių banko pagalbos projekto „Planas A“, kurio tikslas – sunkmečiu padėti smulkiajam verslui,...

2020.11.26
Tarp svarbiausių darbuotojų savybių – gebėjimas „kalbėti duomenimis“ Verslo tribūna

Nuolat augantis mus pasiekiančios informacijos srautas ir riboti laiko ištekliai daro įtaką kasdien priimamų...

2020.11.19
„Kelių priežiūra“: darbuotojų ugdymas augina konkurencingumą Verslo tribūna

AB „Kelių priežiūra“ įkurta 2017 m., sujungus 11 regioninių kelių priežiūros įmonių. Pora metų vėliau prie...

2020.11.16
Naujoji verslo realybė: kaip likti prie „Plano A“ Verslo tribūna

Šiaulių bankas iniciavo smulkiesiems verslams skirtą pagalbos projektą „Planas A“. Vienas iš jo tikslų –...

2020.11.04
Ypatingos svarbos infrastruktūros apsauga nuo kibernetinių grėsmių: ką turime žinoti Verslo tribūna 2

Ypatingos svarbos infrastruktūros teikiamų paslaugų, tokių kaip elektros energijos, vandens, transporto,...

2020.10.29
Skirtingi autentifikavimo būdai – kas laimėtų saugumo lenktynes? Verslo tribūna

Ilgą laiką buvęs mūsų atpažinimo karaliumi, slaptažodis sulaukia vis daugiau kritikos. Neretai slaptažodžiai...

2020.10.15
„Planas A“ – gelbėjimo ratas Lietuvos smulkiajam verslui Verslo tribūna 2

Smulkusis verslas dažnai vadinamas Europos stuburu, žemyno konkurenciniu pranašumu, šalies ekonomikos...

2020.09.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku