Stabilios nestabilumo priežastys

Publikuota: 2017-09-12
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Rugsėjis – ne tik nauji mokslo metai, verslui tai taip pat naujas sezonas, kai dėliojamos paskutinio metų ketvirčio užduotys ir pradedami planuoti ateinančių metų darbai, keliami nauji tikslai. Natūralu, kad kiekvieną rudenį „Verslo žinių“ turinyje pradeda dominuoti temos, analizuojančios įvairių verslo sektorių padėtį, pasitelkus ekspertus brėžiamos vyraujančios tendencijos, prognozuojami svarbiausi galimi iššūkiai ir būdai jiems įveikti. Iššūkis, ko gero švelniausias problemos sinonimas. „Verslo žinios“ sutinka, kad daug kas versle, kaip ir gyvenime, priklauso nuo požiūrio. Šiandien su drebuliu galima galvoti, kad rytoj bus krizė, bet galima ir apdairiai pasinaudoti ekonomikos augimu.

Taigi dėl ko dabar verslui skauda galvą? Ką dažniausiai aptarinėja įmonių vadovai ir savininkai? Pirmos trys temos: infliacija, darbuotojai, mokestinė aplinka. Apie ką kalba darbuotojai ir klientai – kainos, atlyginimas, kokybė ir požiūris. Ekonomistai įspėja – kylanti infliacija išlieka didžiausia grėsme Lietuvos ekonomikai. Įmonės jau dabar mąsto apie išteklius, kurių prireiks papildomoms sąnaudoms dengti. Tikėtina, kad kylančios kainos smogs vartojimui, net šiek tiek pakelti atlyginimai nepadės.

Turbūt ant pirštų būtų galima suskaičiuoti įmones, kurios šiemet nedidino atlygimų. Akivaizdu, ta pati tendencija išliks ir kitąmet. Kartu verslas sprendžia galvosūkį, kaip esant tokioms sąlygoms išlaikyti ir didinti konkurencingumą.

Tad kas padės? Kokybė ir tinkama niša. Verta įsidėmėti Žygimanto Maurico, banko „Nordea“ ekonomisto ir Baltijos šalių tyrimų padalinio vadovo, žodžius: „Kelio atgal į pigių paslaugų laikus nėra, todėl turime tapti brangūs, bet kokybiški.“

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Brangių, bet nekokybiškų produktų ar paslaugų gyvavimo laikotarpis itin trumpas. Tai sako vadybos pradžiamokslis, bet realioje įmonės veikloje neretai kokybė tampa tarsi savaime suprantamu dalyku. O savaime suprantami dalykai tiesiog numiršta, jei į juos nėra investuojama. Tad šie ir kiti metai – laikas kokybei stiprinti.

Ko be atlyginimų reikia darbuotojams? Atsakymai į šį klausimą vieši, belieka išanalizuoti padėtį įmonėje ir imtis sprendimų. Galbūt metas investuoti į naują įrangą, galbūt susitelkti geriausiems darbuotojams išsaugoti, kuriant naujas motyvacines sistemas. Ieškant atsakymų gali pagelbėti ir atidesnė konkurencinės aplinkos analizė, kitų bendrovių patirtis.

Jei mokate konkurencingą atlyginimą, karjeros specialistai įsitikinę, kad darbuotoją galima išlaikyti pasiūlius sveikatos draudimą, mokymus, galimybę dalį laiko dirbti iš namų, turiningas organizacijos šventes, modernią ir sveiką biuro aplinką, iš anksto aptartas karjeros galimybes. Jei kiti metai galėtų būtų skirti tik augimui suvaldyti, kokybei stiprinti, darbuotojams puoselėti ir naujų nišų paieškai, juos verslas ramia sąžine galėtų vadinti iššūkių metais.

Druskos žiupsnį (didelį) beria politikai – laukia vadinamoji mokesčių reforma. Nors premjeras Saulius Skvernelis tikina, esą naujų mokesčių nebus, akivaizdu, kad permainų netruks, ypač smulkiajam bei vidutiniam verslui.

Žodžiu, įsibėgėjant rudens darbymečiui ir politikams, ir verslininkams, norėtųsi ir vieniems, ir kitiems priminti, kad laiku neatlikti namų darbai ar prasti sprendimai sukuria nestabilios aplinkos pojūtį. Kad šis paprastai nežada nieko gero šalies ekonomikai – kerta per bendrovių ir valstybės pajamas, priminti verta nebent politikos naujokams.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku