Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
2025-09-17 09:12
2025-09-17 05:45
RĖMIMAS
2025-09-17 04:00
2025-09-16 08:55
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Nutiesti geležinkelį (1520 mm standarto) iš Ukrainos per Lenkiją į Lietuvą ir eksportuoti grūdus per Lietuvos, Latvijos ir Estijos uostus... Tik kažkodėl niekam to nereik...
Niekam apart Ukrainiečių to nereik. Jokio bado nėra, čia tik priedanga, viskas yra piniguose ir pagrindinis dalykas yra eksportuojant paimti kuo daugiau pinigų, kad reiktų kuo mažiau paramos. Mes kaip ir turėtume tuo būt suinteresuoti, tačiau, matomai, per mažai. Alternatyva būtų įplukdyti vakarų laivyną ir padaryti koridorių. Rašistai bijotų net pažiūrėt į tą pusę.
Arba lenkai nelabai to nori, bet kažkaip susitarti bent jau bandyti tikrai galėtume... "Mes jums nuo Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos iki Klaipėdos uosto produktotiekį nutiesim, o jūs neprieštarausit kad būtų įgyvendintas geležinkelis Ukraina - Lietuva"... Mums tikrai reikėtų ir Birių krovinių terminalui ir LTG Cargo turėtų veiklos...
Jūs bent įsivaizduojat kiek tai kainuotų? Kiek Lenkijoje kiltų protestų dėl iš gyventojų perimamo NT, kad galima būtų nutiest tokią atkarpą? Galų gale kiek laiko reiktų įgyvendint tokį projektą? Ar jūs tikitės, kad karas vyks dar bent 10 metų, kad vertėtų tiest geležinkelį?
O jūs kaip manot kokia būtų kaina?Šiuo atveju reikia nutiesti 400-500 km vienkelį geležinkelį kurio nebūtina nei pritaikyti greitiems keleiviniams traukiniams, nei statyti tvorų nuo gyvūnų iš abiejų pusių, nei elektrifikuoti (skirtingai nei Rail Baltica... Palyginimui Rail baltica atstumas 850-900 km, kaina 3,5-4 mlrd eur) Manau toks geležinkelis kainuotų 750 mln eur... Tiesti geležinkelį ten kur gyvena žmonės nebūtina... Galima statyti greta esamo (europinio standarto) geležinkelio, tiltuose sugretinti kaip tai padarė Kauno tunelyje)... O dabar bus taip kad karas baigsis ir turėsim baltarusijos monopoliją geležinkelio tranzitui, jokios konkurencijos ir nato techniką per baltarusiją nuvežti negalima...
Viena smulkmena. Siūlot 10 metų darbą atlikti per šiuos metus ar iki pavasario? Ir kaip tuos kiek, 10 milijardų grūdais atpirksim ar jūs finansuojat?
Žvirkelį išasfaltuoti kainuoja 0,5mln.€/km. Tai 500 km žvirkelio būtų 250 mln., jūs už 750 mln. Nuają geležinkelio liniją tiesit? Magistralės naujos kilometras iki 3-5 mln. €. Geležinkelis nebus pigiau. Tai 2,5 mlrd. € darbai. Žemė dar, projektavimas.. Į Jei bus mažiau 5 bus labai gerai. Tik grūdam vežti? Brangoka...
1. Geležinkelis galvoji atsiranda per porą mėnesių ar net porą metų? 2. Galvoji reikalingas tik geležinkelis ir stotys grūdų eksportui Ukrainoje?
Jo jo, gražiai pieši viską. Tik pamiršai, kad reikia dar ir pakrovimo ir iškrovimo stočių. Tada toje pačioje Lenkijoje (jei ten iškrauname) reikia dar naują uostą statyti, nes tokių pajėgumų laisvų neturi. Lenkija taip pat ne Lietuva, ten arba gyvenamos teritorijos, arba rezervatai. Tankiai gyvenamas teritorijas gali apeiti. Kiek laiko truko jie kol susirinko sklypus Kaunas-Varšuva? Ir paskutinis klausimas, kam reikės to geležinkelio, kai pasibaigs karas?
Ai, pamiršau svarbiausią, tu tikrai manai, kad tilps į 4 mlrd. eurų rail baltica pastatyti? :) Čia stipriai optimistiniai skaičiai.