Jei norite toliau klausytis „Verslo žinių“ tinklalaidžių, prašome tapti VŽ premium nariu.
RUBRIKOS NAUJAUSI
RĖMIMAS
2025-09-16 05:30
2025-09-15 22:59
RĖMIMAS
2025-09-15 17:13
2025-09-15 10:56
Komentuoti ir vertinti gali tik prisijungę skaitytojai
VISI KOMENTARAI
Juokingiausia, kad jei pats būtum ministru, būtų lygiai tiek pat kritikos. Šitas verkimas yra visiškai beprasmiškas.
Labai tikslus apibūdinimas. Tai, kas realiai deklaruojama darželiuose ir gimnazijose neatitinka to, kas ten vyksta iš tikrųjų. O pabandžius kažkiek pajudinti sistemą, kad būtų ne tik deklaruojama bet ir daroma, sulaukiama tik uodegos sukimo ir netiesioginių grąsinimų bei gąsdinimų. Beje, lozunginėje fazėje užstrigęs ne tik švietimas.
Mokiniai, vaikai ne robotukai, kuriems liepus ramiai sėdėti taip ir bus.
beviltiska sistema, niekuo nepasikeitusi nuo sovietu laiku. Visos reformos tik lupdazis ant kiaules. Nemoka musu valstybe daryti reformu, ypac vietose kur reikalaujama daug zmogiskojo pokycio. Sveikatos sistema taip pat baisi.
Švietime yra 3 atskiros problemos, kurias ( norint ir dedant pastangas) galima išspręsti pakankamai sparčiai: 1) Mokymo programų kokybė. Dažnam tėvui pažiūrėjus kas sudėta į pvz. dabartinę matematikos mokyklinę programą , tampa aišku, kad jei pats savo vaiko nemokins papildomai arba nesamdys korepetitoriaus, nemaža tikimybė, kad vaikas paklius tarp neišlaikiusių egzamino. Nes puse laiko kuris, skirtas matematikai, vaikas mokomas ir kalbos kultūros ir logikos ir bet ko, tik ne matematikos. 2) Nesumokėjimas mokytojams už darbą, dėl ko mokytojai išeina dirbt kitų darbų. Dažnai girdim pavadinimą,-" mokytojų trūkumas". Ne, tai joks trūkumas, tai tinkamo atlyginimo nemokėjimas. 3) Patyčių ir kitos problemos, kurias slepia nereta mokyklos administracija. Slepia, nes nenori kažka daryt. O nenori, nes neretas žmogus ten eina " prasedėt kadenciją". Vėlgi dėl mažo atlyginimo.
Išrinkę į valdžią turintį verslą privačioj švietimo sistemoj, tikies didesnių atlyginimų mokytojams ??? :)))
Tarkim, hipotetiskai priimam jusu absurdiska ideja. Loginis klausimas jums, likusius 20 metu kas trukde kelti atl. mokytojams?
Aš nieko neginu. Na valstiečiai bent jau bandė kažką gymdyt, bet kažkoks bruzdesys buvo. Dabar - nieko, negi tos sąlygos taip pagerėjo ? Bs gerų algų mokytojams švietimo sistemos nepastatysim.
matematika nėra logika? stebinate.
Logika yra atskiras mokslo dalykas kuris tur būti dėstomas atskirai ir kai vietoj matematiniu skaiciavimu ir matematiniu taisykliu uzduotys " užkišamos" logika, o matematikos taisyklės lieka antrame plane, rezultatas (banalu) tačiau tampa logiškas,- 40 proc. neišlaiko matematikos egzamino. Ir neišlaikys vis daugiau, nes į " suktą loginį klausimą vaikas atsako, tačiau paprastos matematinės lygties nemoka.
Na, nelabai jiems ten "gavosi pagimdyt", nes kaip ir su " vaiko pinigais" ,- daugumai jie tu pinigu nepridejo, jie tiesiog panaikino NEPD lengvata ir tevus paverte ne mokesciu permokos gavejais ( kaip buvo iki ju) o pasalpos vadinamos " vaiku pinigais" prasytojais. Tas pats buvo padaryta su mokytojais. Jie is vienu paeme ir perdalino kitiems. Rezultatas,- ir vieni ir kiti nepatenkinti.
leiskite nesutikti, matematika ne pati sau, o užduotyse turi būti ir logika, ir dėsniai su formulėm. Vien kalt ir taikyti taisykles tai robotukų gamykla ;-)
Del 2 punkto sutinku, o del 1 ir 3 - cia ne svietimo beda, o vaikas adaptuotas. Korepetitoriu reikia snaigelems ir turtingu tevu vaikams, nes sbieji nesugeba patys nieko, tik laukia, kol super mamyte viska ant lekstes paduos. Kai tave mokykloje vadina durnium ar storu, tai gali skustis mamai, ignoruot arba nebuti durnu ir storu. Jei pacanas per 12 m. nepasiruosia matematikos egzeminui, tai jis adaptuotas, o ne svietimo sistemos auka. Subendravardiklint trupmenas ar suskaiciuoti skritulio plota net bezdzione gali.
Jus tai vadinat logika, as matematinemis taisyklemis ( kuriu kalti nereikia, jas reikia suvokti tik viena karta). O stai loginiu uzduociu, kurios "permuša" matematines sekas ir neleidzia vaikams tinkamai tu seku ismokt per kartojima,- dabartineje programoje tiek, kad man nieko nuostabaus, kai 12- tokai paprastu matematiniu lygciu nemoka ar netgi procentu suskaiciuoti nesigeba. Deja, kaip duona uzdirbantis is dalyko, tampriai susijusio su matematika, galiu tvirtai teigti, - dabartine mokykline programa prasta ir butent del demesio visokiems pasaliniams dalykams. Reziumuojant. Matematika,- tikslusis mokslas, o ne interpretciju mokslas. Reikia jo visus pagrindus ismokt, zinot ir moket taikyt gyvenime tiksliai taip, kaip yra matematikoje( aiskiai, tiksliai ir nuosekliai). O kitu dalyku ( pvz. lietuviu kalbos) reikia mokytis per lietuviu kalbos pamokas, o ne per matematika.
taip, dėl sąvokų susitarti reikia, kad sekos ir logika dėl kažko kovoja ir viena kitai trukdo ir neleidžia išmokt procentų - nesutikčiau, logikos stokos matematikos sekos gyvenime daugumai niekaip nekompensuos. Jūsų noras "išdalykinti" visas pamokas deja jau praeitis, dėl vieno paprasto fakto - nes taip žiauriai sunku vaikus sudominti, belieka spausti jėga juos kalti (Azija), spaudimas neveikia, rezultatai prastėja. O išeitis kaip tik yra phenomena based learning arba integruotas mokymasis, kai pamokoje nagrinėji ne teoriją, o reiškinį, kuriam suprasti galima pritaikyti teoriją.
Karbauskiuk, ar dar ilgai Šud.ą malsi?
Kvailas užingriduk - išnyk.
O tai tau negėda, karbauskiuk? Juk skaityt, rašyt moki? Kaip vaikams į akis pažiūrėsi, kai jų turėsi.
naratyvinis SJ alkobilis ;-) Jurkevičius yra švietimo Kuodis. Moto aiškus - mes žinome geriau, o "Švietimo ministerija nei padarė, nei padarys reikiamus darbus". Daug teisingų minčių, tik pozityvo chroniškai trūksta, ir veiksmo galimybės ribotos, nes kritiko kėdės į nieką neiškeis.
Mokyklos visiškai nekonkuruoja tarpusavyje, nėra iškelti jokie KPI. Vaikus vedame ten kur arčiau namų ar patogiau, o ne kur rezultatai geresni. Kodėl po mokyklos, nuėjus studijuoti, tarkim inžinerijos, yra toliau mokoma filosofijos, kūno kultūros, lietuvių kalbos???? Esu begalo piktas kad kirmijau univėro suole 4 metus vietoje metų, per kuriuos galima buvo išmokti viską, kas į temą. Mokykla neparuošia, o po to univėrai bando kalti tuos pačius bazinius dalykus, ir dar apgailėtiniau. Švietimo įstaigoms turi būti iškelti KPI, jos turi tarpusavyje konkuruoti ir pagal tai turi būti nustatomas biudžetas, kurio didžiojū dalis turi atitekti pedagogams. Kodėl mokytojas vis dar nėra gerbiamas??
mokyklų konkurencija yra idiotizmas, kuris mieste virsta neįmanomais kamščiais. Ir beje konkuruoja, iš čia visokie reitingai ir norintys stoti į licėjų, o ne į Rūdiškių gimnaziją. Kodėl moko? jei ėjote į profesinę, o patekote į universitetą, belieka kaltinti tik save ;-)
Mokykloje, kaip ir gamyboje, negali būti "savo pačios kokybės kontrolės, tą kontrolę turi atlikti kažkas kitas. Tik tada bus reali konkirencija ir progresas. Dabar gi, panašu, vienintelis progreso variklis yra sąžinė. Apoe profkes sakai tą patį ką sako ir obsolete seni pirdžiai dėstytuvai. Jei į univėrą ėjau mokytis programuot, tai tikrai nesiruošiu gaišti laiko filosofijai ar kitiems šūdams, kuriuos turėjo išmokyti mokykla. Kiek išmokė, tiek išmokė. Viskas, čia turi būti dedamas taškas. Kai kurie ir visą gyvenimą neišmoksta kablelių sudėt, ir gal jiems tai nėra svarbiausia gyvenime.
Tamsta nesuvokiate, kas yra klasikinis universitetas ir jo Išsilavinimas. Tai nėra nuoga kvalifikacija.
turėjote pasirinkimą, pasirinkote. O jei stojate nepasižiūrėjęs, kokie dalykai dėstomi, ir iki šiol nesuvokiate, kad universitetas pirmiausia turi mokyti ne profesijos, o po to reiškiate pretenzijas - tai jau sakyčiau arogancija. Nepiktai.
Vardan teisybės, univėrai feikina dalykų pavadinimus. Pvz. buvo tokia "inžinerinė filosofija". Skamba intriguojančiai, nors realiai buvo tik šudinas mokyklinis filosofijos pagrindų kursas. Jei stojau į inžinerinę šaką, noriu studijuoti inžineriją, o ne aristotelio nuotaikas. Po to ir gvosi kad iš 80 studentų, 70 ėjo dirbti į makdaką ir senukus. O jei jūs neskiriat inžinerijos nuo profkės, tai gal irgi biškį pasigydykit, vadibininkėliai.
Mokome ir auginame daugumoje tokius specialistus, kurių rinkoje nebereikia.