COVID-19 krizė patikrino verslo valdymo sistemų galiojimo laiką: rezultatai nustebino
Kaip aiškėja dabar, šioje kovoje už būvį svarbus vaidmuo atiteko verslo valdymo sistemoms. Anot procesų optimizavimo eksperto ir bendrovės „SPPA“ (UAB SPRENDIMAI PAŽANGIAM VERSLUI) vadovo Žilvino Gedvilo, įmonės, kurios turėjo šiuolaikines ir lanksčias verslo valdymo sistemas (VVS), šioje situacijoje aiškiai pamatė jų privalumus. Stebėti visus aktualius duomenis realiuoju laiku, nepriklausomai nuo to, kur yra tavo darbo vieta, tapo dideliu privalumu, ypač, kai reikėjo labai greitų ir pagrįstų sprendimų.
Tačiau, tos įmonės, kurių VVS yra senstelėję, nedraugauja su „debesimis, krizinėje situacijoje pasirodė kone bevertės ir nepadėjo išvengti stringančių procesų ar nesusikalbėjimo komandos viduje. Tokių įmonių darbo efektyvumas smarkiai nukentėjo, dalis jų netgi tapo galima sakyti visiškai paralyžiuotos.
Specialistas sako, kad naudojant patikimą verslo valdymo sistemą galima ne tik išvengti dalies klaidų, bet ir greičiau reabilituotis po karantino bei pasiruošti galimai antrajai koronaviruso bangai.
Išryškino verslo procesų trūkumus
„Griežtos karantino sąlygos padėjo įmonių vadovams pamatyti kokie procesai dažniausiai stabdė įprastą veiklą bei apribojo pardavimus. Labiausiai strigo paslaugų prieinamumas, procesas nuo pardavimo iki prekės pristatymo vartotojui, tai yra logistika. Bene didžiausias iššūkis teko bendrovėms, kurios savo prekėmis ar paslaugomis iki šiol neprekiavo internete. Tarp tokių įmonių įvardinčiau restoranus, kurie visas jėgas skirtas klientų aptarnavimui turėjo nukreipti į maisto išsinešimui paslaugą ir jos reklamą“, – sako Ž. Gedvilas.
Taip pat ne visiems pavyko sklandžiai valdyti procesą tarp užsakymo patvirtinimo ir prekės pristatymo pirkėjui. Siuntų pristatymai ar pinigų grąžinimas, ypač pirmąjį karantino mėnesį vėluodavo po keletą savaičių, klientai ne visada būdavo įspėjami apie galimus nesklandumus. Natūralu, kad pirmą kartą su įvestu karantinu susidūrę verslai nežinojo kaip dirbti ir ką komunikuoti, tačiau, pasak eksperto, dalies problemų būtų galima išvengti optimizavus procesus ir įdarbinus kokybišką verslo valdymo sistemą.
Kaip pasiruošti antrajai viruso bangai nestabdant procesų?
Pasak eksperto, koronaviruso akivaizdoje mažiau nukentėjo ar net išlošė tos įmonės, kurios buvo investavusios į patikimas verslo valdymo programas. Šių programų paskirtis – vienoje vietoje realiuoju laiku kaupti svarbiausius įmonės duomenis ir leisti valdyti procesus centralizuotai. Toks valdymas reiškia, kad užsakymai, situacija sandėlyje, rinkodaros kampanijos ir jų rezultatai yra matomi vienoje programoje tiems darbuotojams, kuriems šios informacijos reikia čia ir dabar.
Pasak Ž. Gedvilo, centralizuotas procesų valdymas ir optimizavimas – tai tik nedidelė dalis „Oracle“ sistemos „Netsuite“, galimybių bei išskiria tris pagrindinius privalumus:
- Duomenys analizuojami realiuoju laiku. Staigiai keičiantis situacijai, privalu imtis sprendimų iš karto, todėl VVS leidžia stebėti ir analizuoti naujausius duomenis iš visų įmonės padalinių bei pateikia galimus scenarijus priėmus vieną ar kitą sprendimą. Vadovai gali įvertinti numanomą mėnesio pelną pagal šios dienos duomenis ir, esant reikalui, imtis priemonių pelno kėlimui.
- Techninės užduotys automatizuojamos. Tokius laiką atimančius darbus, kaip sąskaitų išrašymas, ataskaitų generavimas, rezultatų susisteminimas ar užsakymų suvedimas, verslo valdymo sistema padeda automatizuoti. Tai padeda laiką ir darbuotojų energiją nukreipti į strategiškai svarbesnius darbus, tokius, kaip klientų išlaikymas, nauji pardavimai ar plėtros,
- Supaprastėja verslo plėtra. „Netsuite“ prie bendros valdymo sistemos padeda prijungti naują įmonės padalinį, dukterinę įmonę ar naują parduotuvę. Paprastesnė tampa ir plėtra į užsienį, nes, priklausomai nuo valstybės, automatiškai konvertuojama valiuta bei realiuoju laiku konsoliduojama visa verslo informacija įmonių grupės lygiu.
Žilvino Gedvilo teigimu, verslo valdymo sistemos skirtos ne tik didelėms įmonėms – VVS funkcijos gali būti keičiamos priklausomai nuo augančios įmonės poreikių. Pasak eksperto, procesų optimizavimas ir valdymas pasitelkiant sistemą yra svarbus kiekvienam verslui, kuriam svarbu ne tik sėkmingai plėstis, bet ir greitai atsistoti ant kojų po koronaviruso bei pasiruošti antrai jo bangai.